زمین لرزه سواحل شرقی ایالات متحده را لرزاند و نیویورک، پنسیلوانیا، نیوجرسی و سایرین را تحت تاثیر قرار داد


کتی هوچول، فرماندار نیویورک گفت که این زمین لرزه در سراسر ایالت احساس شد.

او گفت: “تیم من در حال ارزیابی اثرات و هرگونه آسیبی است که ممکن است رخ داده باشد، و ما مردم را در طول روز به روز خواهیم کرد.” روی X نوشت.

اریک آدامز، شهردار نیویورک، در یک نشست خبری بعد از ظهر گفت که هیچ آسیب یا آسیب عمده ای به زیرساخت ها گزارش نشده است و مردم در شهر باید “روز عادی خود را انجام دهند.”

بر اساس وب سایت اداره هوانوردی فدرال، توقف های زمینی به طور موقت در فرودگاه بین المللی لیبرتی نیوآرک در نیوجرسی و فرودگاه بین المللی جان اف کندی در شهر نیویورک صادر شد. اختلالات پرواز در فرودگاه نیوآرک تا بعد از ظهر ادامه داشت.

شرکت حمل و نقل بندری، که یک مسیر ترانزیت سریع بین پنسیلوانیا و نیوجرسی را اداره می کند، خدمات خود را پس از زلزله به حالت تعلیق درآورد.

پتکو: “خدمه بدون احتیاط کامل یکپارچگی خط را بازرسی خواهند کرد.” در به روز رسانی در X گفت. “پس از تکمیل بازرسی، خدمات از سر گرفته خواهد شد. بدون بازه زمانی به‌روزرسانی‌هایی که باید دنبال شوند.»

اداره حمل و نقل متروپولیتن نیویورک گفت که هیچ تاثیری بر خدمات آن نداشته است اما تیم ها خطوط قطار را بازرسی خواهند کرد. ترانزیت نیوجرسی به سواران 20 دقیقه تاخیر به دلیل بازرسی های پل پس از زلزله هشدار داد.

در حالی که زمین لرزه در شمال شرقی ایالات متحده نادر است، بوفالو، نیویورک، در فوریه 2023 توسط زمین لرزه 3.8 ریشتری – شدیدترین زلزله ثبت شده در این منطقه در 40 سال گذشته، رخ داد.

به گفته سازمان زمین شناسی ایالات متحده، زمین لرزه ای به بزرگی 4.1 ریشتر در سال 2017 منطقه سه ایالتی را در نزدیکی لیتل کریک، دلاور، لرزاند. و قبل از آن، زمین لرزه ای به بزرگی 5.8 ریشتر در سال 2011 مرکز ویرجینیا را لرزاند و در بسیاری از سواحل شرقی احساس شد و صدها هزار نفر را مجبور به تخلیه ساختمان ها در نیویورک، واشنگتن و دیگر شهرها کرد.

فیل مورفی فرماندار نیوجرسی در پستی در X گفت این ایالت مرکز عملیات اضطراری خود را فعال کرده و از مردم خواسته است که با 911 تماس نگیرند مگر اینکه در شرایط اضطراری هستند.

فردریک جی سیمونز، استاد علوم زمین در دانشگاه پرینستون، به NBC News گفت که این زمین لرزه بر روی یک سیستم گسلی کم عمق در نیوجرسی رخ داد و حدود 35 ثانیه لرزید.

او گفت: «هرچه سطحی‌تر یا نزدیک‌تر باشد، ما به عنوان انسان بیشتر آن را احساس می‌کنیم.

بر اساس گزارش USGS، این زمین لرزه در عمق کمتر از 3 مایلی زمین رخ داد.

زمین لرزه های سواحل شرقی را می توان در فواصل دور احساس کرد و می تواند باعث لرزش شدیدتر در مقایسه با زلزله های ساحل غربی شود زیرا سنگ های این منطقه اغلب قدیمی تر، سخت تر و متراکم تر هستند.

سایمونز گفت: «اینها سنگهای شایسته ای هستند که انرژی را به خوبی منتقل می کنند.

سیمونز گفت که زمین لرزه در سیستم گسلی راماپو شکسته است. این سیستم نسبتاً قدیمی است و عمدتاً از نظر تکتونیکی غیر فعال در نظر گرفته می شود. این در مرزی است که صفحات تکتونیکی قاره ای و اقیانوسی به هم می رسند و به هم چسبیده اند. صفحات به آرامی روی یکدیگر ساییده می شوند و تا زمانی که چیزی لیز بخورد استرس انباشته می شود.

او گفت: «ترک‌هایی در آن ایجاد می‌شود و هرازگاهی کمی حرکت جمع می‌شود، استرس با سرعت بسیار آهسته رشد می‌کند. “مثل یک خانه قدیمی است که جیغ و ناله می کند.”

سیمونز گفت این یکی از بزرگترین زمین لرزه های نیوجرسی در تاریخ اخیر بوده است. آخرین مورد قابل توجه زلزله 3.1 ریشتری در شهرک فری هولد در سپتامبر 2020 بود.

او گفت: “من در دانشگاه پرینستون برای بزرگترین احساسی که در طول عمرم داشته ام، هستم.” این لرزش شدید، قوی و طولانی بود.»

برخی ویدئوها لحظه زلزله را ثبت کرده اند، از جمله یکی از یک کافی شاپ در نیوجرسی.

زمین لرزه ساحل شرقی دو روز پس از زلزله قدرتمند 7.4 ریشتری جزیره تایوان را لرزاند که منجر به کشته شدن حداقل 12 نفر و زخمی شدن بیش از 1000 نفر دیگر شد. تصور نمی شود این دو حادثه به هم مرتبط باشند.

این یک داستان در حال توسعه است. لطفا برای بهروزرسانی دوباره بررسی کنید.