پلیس مدعی است که پس از چاقو خوردن اسقف سیدنی، نوجوانان قصد خرید اسلحه و حمله به یهودیان را داشتند.



ملبورن، استرالیا – بر اساس اسناد پلیسی که در گزارش‌های خبری روز دوشنبه به نقل از آن‌ها منتشر شد، چهار نوجوان چند روز پس از زخمی شدن یک اسقف در کلیسای سیدنی، نقشه خرید اسلحه و حمله به یهودیان داشتند.

پنج نوجوان 14 تا 17 ساله، روز پنجشنبه هفته گذشته در دادگاه سیدنی به تعدادی از جرایم از جمله توطئه برای مشارکت در یا برنامه ریزی یک اقدام تروریستی متهم شدند.

پلیس ادعا کرد که همه آنها “به یک ایدئولوژی افراطی خشونت آمیز با انگیزه مذهبی پایبند بودند” و بخشی از شبکه ای بودند که شامل یک پسر 16 ساله بود که متهم به چاقو زدن اسقف ارتدوکس آشوری مار ماری امانوئل در 15 آوریل در جریان پخش آنلاین مراسم کلیسا بود. .

روزنامه‌های نیوز کورپ استرالیا گزارش دادند که طبق یک برگه اطلاعات پلیسی که به دادگاه کودکان سیدنی مناقصه داده شده است، دو نفر از متهمانی که هفته گذشته متهم شدند در 19 آوریل در مورد خرید اسلحه بحث کردند، همان روزی که مهاجم ادعایی اسقف متهم شد.

مالکیت اسلحه در استرالیا تحت قوانین سختگیرانه ملی به شدت محدود شده است، اما بازار سیاهی برای سلاح گرم در سیدنی وجود دارد.

چهار نفر از پسرانی که هفته گذشته متهم شدند – یک نوجوان 15 ساله، یک نوجوان 16 ساله و دو نوجوان 17 ساله – ظاهراً از برنامه پیام رسانی رمزگذاری شده Signal برای برنامه ریزی حمله خود استفاده کردند.

“من می‌خواهم بمیرم و می‌خواهم بکشم… من فقط هیجان‌زده‌ام… آیا برنامه شما برای دستگیر شدن یا مردن یا فرار است؟” ظاهراً یک جوان 17 ساله در 20 آوریل در یک گفتگوی گروهی گفت.

روزنامه‌ها گزارش دادند که این نوجوان 16 ساله پاسخ داد: «ما برای مدتی برنامه‌ریزی می‌کنیم… ترجیح می‌دهیم فرار کنیم، اما هر اتفاقی بیفتد، قدر (از پیش تعیین شده) خداوند است.

ظاهراً این نوجوان 15 ساله در 19 آوریل در سیگنال گفته است: “من واقعاً می خواهم یاهود را هدف قرار دهم” به معنای یهودیان.

ظاهراً این نوجوان 16 ساله در مورد مهاجم کلیسا گفت: “من فردی را می شناسم که این کار را انجام داده است” و “او همسر من است.”

واحد رسانه ای نیروی پلیس نیو ساوت ولز روز دوشنبه به آسوشیتدپرس گفت که نمی تواند صحت گزارش ها را تایید کند یا کپی برگه اطلاعات پلیس را ارائه کند.

دادگاه کودکان سیدنی فوراً به درخواست این سند پاسخ نداد.

وکیل احمد دیب، که وکالت دو نفر از پسرانی که هفته گذشته متهم شدند، گفت که گزارش روزنامه را نخوانده است و نمی تواند درباره صحت آن اظهار نظر کند.

پسر متهم به چاقو زدن امانوئل و یک کشیش به ارتکاب یک اقدام تروریستی متهم شد، جرمی که حداکثر مجازات بالقوه آن حبس ابد است.

کشیش آیزاک رویل چند روز پس از حمله با دست و شانه پانسمان شده از بیمارستان مرخص شد.

امانوئل روز یکشنبه اولین موعظه خود را پس از حمله با چاقو در کلیسای مسیح چوپان خوب ایراد کرد.

او برای پوشاندن زخم چاقو وصله‌ای روی چشم راست خود بست و مورد تشویق جماعتش قرار گرفت.

این روحانی 53 ساله در کامنتی که در شبکه های اجتماعی منتشر کرد، گفت: این جوان که تقریباً دو هفته پیش این کار را انجام داد، به تو می گویم عزیزم، تو پسر من هستی و همیشه پسر من خواهی بود.

“من همیشه برای شما دعا خواهم کرد. امانوئل افزود: همیشه برای شما آرزوی جز بهترین ها ندارم.

والدین این پسر در مصاحبه ای با شرکت پخش استرالیایی گفتند که پسرشان خشن است و مشکوک به اختلال طیف اوتیسم است، اما آنها گفتند که او یک تروریست نیست.

والدین از ترس انتقام پس از آن که شورش در اطراف کلیسا در عرض چند ساعت پس از چاقو شروع شد، مخفی شده بودند.

ABC همچنین گزارش داد که پسرش ویدیوهای آنلاین اسامه بن لادن بنیانگذار القاعده را دوست داشت و عکس پروفایل واتس اپ پسر، تصویری از بن لادن بود.