ارتش اسرائیل جسد گروگان الاد کاتزیر را از غزه بازپس گرفت


ارتش اسرائیل روز شنبه اعلام کرد که جسد یک گروگان اسرائیلی را در جریان حمله شبانه به نوار غزه کشف کرده است.

نیروهای دفاعی اسرائیل اعلام کردند که جسد الاد کاتزیر پس از عملیاتی در شهر خان یونس در جنوب غزه به اسرائیل بازگردانده شد.

بر اساس اطلاعات ارتش اسرائیل، کاتزیر در حالی که در اسارت جهاد اسلامی فلسطین، یک گروه شبه نظامی که در حملات 7 اکتبر در کنار حماس شرکت داشت و از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا یک سازمان تروریستی محسوب می شود، کشته شد.

فروخته شده توسط Katzir
فروخته شده توسط Katzirاز طریق انجمن گروگان ها و خانواده های گمشده

ارتش اسرائیل عمیق ترین تسلیت خود را به خانواده ابراز کرد.

در یک پست فیس بوک که به زبان عبری نوشته شده است، خواهر کتزیر، کارمیت پالتی کاتزیر، از بازگشت جسد برادرش دلداری می دهد و می گوید: “الاد در نیر اوز قبری خواهد داشت. ما در بلاتکلیفی نخواهیم ماند.”

او در ادامه به انتقاد شدید از ارتش اسرائیل و دولت اسرائیل پرداخت.

کارمیت با اشاره به اینکه در دوران اسارت دو بار زنده از او عکس گرفته شد، نوشت: «اگر توافق به موقع انجام می شد، او می توانست نجات یابد. رهبری ما بزدل است و ملاحظات سیاسی را هدایت می کند و به همین دلیل این اتفاق نیفتاد.

کتزیر در سن 47 سالگی توسط PIJ در 7 اکتبر از کیبوتز نیر اوز، جامعه ای در نزدیکی مرز غزه که یکی از شدیدترین آسیب ها از حملات حماس بود، گروگان گرفته شد.

در ماه دسامبر، کتزیر در ویدئویی که توسط گردان های القدس، شاخه نظامی PIJ منتشر شد، ظاهر شد. کاتزیر در کنار گروگان دیگری که خود را گادی موسی معرفی کرد، درخواست آزادی او را کرد.

مادر او، حنا، نیز به گروگان گرفته شد و متعاقباً در 24 نوامبر در جریان آتش بس 7 روزه و تبادل گروگان و زندانی آزاد شد. پدر کتزیر، آبراهام رامی کتزیر، در جریان حمله به کیبوتز کشته شد.

کتزیر در نیر اوز به دنیا آمد و بزرگ شد، جایی که در آبیاری کشاورزی کار می کرد و رابط بین کیبوتز و ارتش بود.

ارتش اسرائیل بار دیگر تاکید کرد که به یافتن و بازگرداندن حدود 130 گروگان باقی مانده در غزه “تا تکمیل کار” ادامه خواهد داد.

عملیات بازیابی جسد کتزیر در حالی انجام می شود که حماس گفته است که هیئتی را برای پیوستن به مذاکرات مجدد برای معامله گروگان ها در قاهره، پایتخت مصر، اعزام خواهد کرد. رئیس جمهور جو بایدن این هفته از اسرائیل خواست تا به توافق آتش بس فوری دست یابد.