ماسک در حالی که خودروهای ساخت چین تسلا قوانین امنیت داده ها را تصویب می کنند، از پکن بازدید می کند



پکن – این خودروساز روز یکشنبه اعلام کرد که مقامات محلی چین محدودیت‌های خودروهای تسلا را پس از اینکه خودروهای ساخت چین این شرکت از الزامات امنیت داده‌های کشور عبور کردند، برداشته‌اند.

این پیشرفت زمانی رخ داد که ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، برای دیداری غیرمنتظره با لی کیانگ، نخست‌وزیر چین، در بحبوحه اولین نمایشگاه بزرگ خودرو در این شهر در چهار سال گذشته، وارد پکن شد.

اگرچه خودروهای برقی تسلا از محبوب‌ترین خودروهای چینی هستند، اما طبق گزارش‌ها، به دلیل نگرانی در مورد اطلاعاتی که این خودروساز مستقر در ایالات متحده می‌تواند جمع‌آوری کند، از برخی املاک مرتبط با دولت منع شده‌اند.

در انتشار خبری تسلا مشخص نشده است که کدام مقامات محلی محدودیت‌های خودروها را حذف کرده‌اند. دولت بایدن در اوایل سال جاری تحقیقاتی را در مورد اینکه آیا خودروهای وارداتی از چین به دلیل توانایی آنها در جمع‌آوری بالقوه داده‌های مربوط به ایالات متحده و ارسال آن به چین، خطرات امنیت ملی را به همراه دارند یا خیر، اعلام کرد.

خودروهای تسلا تنها خودروهایی نبودند که قوانین امنیت داده ها را تصویب کردند.

علاوه بر مدل 3 و مدل Y تسلا، چندین خودرو انرژی جدید از BYD، Lotus، Nezha، Li Auto و Nio الزامات امنیت داده چین، انجمن خودروسازان چین و تیم فنی واکنش اضطراری شبکه کامپیوتری ملی/مرکز هماهنگی چین روز یکشنبه گفت.

این مرکز گفت که الزامات جدید امنیت داده برای “وسایل نقلیه متصل” در ماه نوامبر منتشر شد و خودروهای عرضه شده در سال های 2022 و 2023 را پوشش می دهد که خودروسازان به طور داوطلبانه برای بازرسی ارائه می کنند.

قوانین برای اینکه آیا خودروها داده‌های تشخیص چهره در خارج از خودرو را ناشناس می‌دانند، به طور پیش‌فرض داده‌های کابین خلبان را جمع‌آوری نمی‌کنند، آن داده‌ها را در داخل خودرو پردازش می‌کنند و به طور برجسته به کاربران از پردازش اطلاعات شخصی آگاه می‌شوند، آزمایش می‌کنند. تسلا در اولین دسته از خودروسازانی قرار گرفت که الزامات انطباق داده ها را برآورده کردند.

تسلا در خبر خود گفت که در سال 2021 ذخیره سازی داده ها را در مرکز داده شانگهای خود بومی سازی کرده است و پس از بررسی توسط حسابرسان شخص ثالث، استاندارد بین المللی ISO 27001 برای امنیت اطلاعات را تصویب کرده است.

بازدید ماسک از چین در روز یکشنبه همچنین انتظارات را افزایش داد که نرم افزار کمک راننده تسلا به زودی در این کشور در دسترس خواهد بود.

با این حال، JL Warren Capital مدیر عامل و رئیس تحقیقات جونگ لی در X گفت که عرضه یک نسخه “نظارت شده” FSD در چین “بسیار بعید” است.

او به چالش‌هایی برای تسلا برای پشتیبانی از عملیات محلی نرم‌افزار به عنوان یک نهاد خارجی در چین اشاره کرد. لی گفت: «هیچ ارزش استراتژیکی» برای پکن برای پشتیبانی از عرضه داخلی FSD در شرایطی که جایگزین‌های محلی با کیفیت بالا مانند نرم‌افزار کمک راننده Xpeng وجود دارد، وجود ندارد.

به گزارش رسانه های دولتی، نخست وزیر لی روز یکشنبه در نمایشگاه خودرو پکن از Xpeng و سایر شرکت ها بازدید کرد و خواستار نوآوری و تقاضا برای افزایش تولید شد.

تسلا در نمایشگاه خودروی امسال شرکت نمی‌کند، همانطور که از زمانی که یک معترض در طول نمایشگاه خودرو در شانگهای در سال 2021 روی یکی از خودروهایش ایستاده بود، این اتفاق افتاد. این نمایشگاه به طور سالانه بین پکن و شانگهای برگزار می‌شود و برگزار نشد در سال 2022 به دلیل همه گیری کووید-19.