دور دیگری از طوفان انتظار می رود کالیفرنیا را تحت تاثیر قرار دهد



سن دیگو – سی و شش میلیون کالیفرنیایی از شهرستان سونوما تا مرز ایالات متحده و مکزیک تحت نظارت سیل آخر هفته هستند زیرا این ایالت با دو طوفان شدیدتر از اوایل فوریه مواجه است.

پیش بینی ها می گویند که بارش باران و برف جبهه توسط یک رودخانه جوی، یک لوله آتش نشانی از بارش تقویت می شود. این رودخانه جوی از آب و هوای گرمسیری نشأت می‌گیرد و آن را تبدیل به «آناناس سریع» کرده است.

فرماندار گاوین نیوسام روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: «همه کالیفرنیایی‌هایی که در مسیر طوفان قرار دارند – به‌ویژه آن‌هایی که در کالیفرنیای جنوبی هستند – باید هم‌اکنون آماده شوند.

پیش‌بینی‌ها می‌گویند سیل خطرناک در سراسر ایالت تا روز سه‌شنبه امکان‌پذیر بود و احتمال بارش باران 6 اینچ یا بیشتر در امتداد ساحل مرکزی و سواحل شهرستان لس‌آنجلس وجود داشت.

به گفته پیش‌بینی‌کنندگان ان‌بی‌سی نیوز، اگر به بالای این تخمین‌ها برسد، می‌توانند رکوردهای بارندگی را برای تاریخ و حتی رکوردهای بارش ماهانه بشکنند.

انتظار می رفت طوفان تا روز شنبه منطقه خلیج را درنوردد، سپس به سمت ساحل حرکت کند و آخرین بار سن دیگو را تحت تاثیر قرار دهد.

منطقه خلیج نیز ممکن است تحت تأثیر بادهای مخرب قرار گیرد. دفتر خدمات هواشناسی ملی در مونتری گفت وزش بادهای نزدیک به 70 مایل در ساعت می تواند جامعه ساحل مرکزی بیگ سور را تحت تاثیر قرار دهد.

احتمال وقوع سیل

پیش‌بینی‌کنندگان می‌گویند که سیستم فشار پایین سطح بالایی ممکن است پس از رسیدن به ساحل در اواخر روز شنبه بر فراز کالیفرنیا متوقف شود و پتانسیل سیل آن را خطرناک‌تر کند.

جمعه شب، مقامات شهرستان سانتا باربارا هشدارهای تخلیه دو منطقه را صادر کردند، از جمله یک منطقه تحت تاثیر آتش سوزی و دیگری در شهر سانتا باربارا. این شهرستان در بیانیه ای اعلام کرد: این هشدارها به این معنی است که ساکنان باید در یک لحظه آماده خروج شوند و باید در اسرع وقت خروج را بررسی کنند.

دیده بان های سیل، که در مواقع مساعد بودن شرایط برای سیل صادر می شوند، سواحل شهرستان های سونوما، مارین، سانفرانسیسکو، مونتری و سن لوئیس اوبیسپو و تمام سواحل کالیفرنیای جنوبی را پوشش خواهند داد. برخی از ساعت‌ها از شنبه شروع می‌شوند و حداقل تا پایان آخر هفته دوام می‌آورند.

دانشگاه کالیفرنیا، مرکز آب‌وهوای غربی و آب‌های شدید در دانشگاه کالیفرنیا، پیش‌بینی می‌کند که رودخانه جوی در مقیاس 1 تا 5 خود، که شبیه همان چیزی است که برای طوفان‌ها استفاده می‌شود، رتبه 3 (قوی توصیف شده) خواهد داشت.

آن گفت 40 درصد احتمال وقوع سیل ناگهانی در سواحل مرکزی وجود دارد.

دفتر نیوسام اعلام کرد که 8300 کارمند ایالتی آماده پاسخگویی به شرایط اضطراری و خسارات ناشی از طوفان هستند. بیست تیم از پرسنل آب سریع و جستجو و نجات شهری در بالا و پایین ایالت مستقر شدند.

“وقتی شک دارید، در خانه بمانید”

دفتر خدمات هواشناسی ملی در آکسنارد گفت که پیش بینی برای منطقه لس آنجلس شامل سیل خطرناک، بادهای مخرب و برف سنگین کوهستانی است.

این دفتر در بیانیه ای اعلام کرد: “بسیاری از جاده ها/آزادراه ها به طور کامل زیر آب خواهند رفت. بسیاری از درختان از بین خواهند رفت. احتمال قطع برق وجود دارد. هنوز زمان برای آماده سازی وجود دارد.” پست در X

کارن باس شهردار لس آنجلس در یک کنفرانس خبری عصر جمعه گفت که شهر لس آنجلس برای سیل شدید آماده است. او گفت: «این یک تلاش همه جانبه است.

باس گفت که پلیس، آتش نشانی و پرسنل امدادی در حالت آماده باش خواهند بود، اورژانس اضافی و پناهگاه های بی خانمان ها عصر شنبه باز خواهند شد، خدمه خیابان در حال آماده سازی برای پاکسازی سریع درختان و شاخه ها بودند و گروه های آب و برق آماده پاسخگویی به قطعی برق بودند.

شاید تاثیرگذارترین آماده سازی در دست ساکنان بود، او گفت: “در صورت شک، در خانه بمانید.”

بر اساس اعلام سرویس ملی هواشناسی که اعلام کرد بهمن در رشته کوه مرکزی سیرا نوادا تا روز یکشنبه 2 تا 3 اینچ برف در ساعت خواهد بارید.

دفتر خدمات هواشناسی که منطقه دریاچه تاهو را پوشش می دهد، “از همه سفرهای یکشنبه خودداری کنید”. گفت.

الکس تاردی، هواشناس ارشد سرویس ملی هواشناسی روز جمعه در یک نشست ویدیویی گفت که سیستم دیگری ممکن است روز پنجشنبه به جنوب کالیفرنیا برخورد کند.

شروع مرطوب سال

این ایالت به سختی فرصت خشک شدن داشته است، پس از طوفان های ژانویه و این هفته باران شدید و سیل در جنوب کالیفرنیا به همراه داشت.

چکش کاری به طور جدی در 22 ژانویه با مرطوب ترین روز ژانویه در سن دیگو آغاز شد که سیل نادر و مخربی را در محله های شهری دور از خط ساحلی تجربه کرد. بازرس پزشکی این شهرستان گزارش داد که مرگ سه مرگ در ماه ژانویه به عنوان احتمالاً مرتبط با طوفان در حال بررسی است.

پیش‌بینی‌کنندگان فدرال گفتند، یک جبهه در اواخر این هفته بین 6 تا 9 اینچ برف را به کوه‌های کالیفرنیای جنوبی آورد و خیابانی در لانگ بیچ را زیر آب گرفت. حداقل چهار راننده که نجات یافتند، مقامات گفتند.

بر اساس گزارش ها، بخش بزرگراه ساحلی اقیانوس آرام در هانتینگتون بیچ به دلیل سیل روز پنجشنبه بسته شد و صبح جمعه بازگشایی شد. وزارت حمل و نقل کالیفرنیا در جنوب، بخش‌هایی از جامعه Leucadia در شهر Encinitas توسط اولین جبهه از دو جبهه غرق شد.

تقریباً 3 اینچ باران در برخی از بخش‌های شهرستان سن دیگو بارید که مقدار کمی برای گوشه نسبتاً خشک جنوب غربی این ایالت است.

تاردی گفت که سن دیگو از مقدار نرمال بارندگی در این زمان از سال فراتر رفت، زمانی که روز پنجشنبه تقریباً یک اینچ ثبت شد، در حالی که بیشتر دو ماه از بارانی ترین ماه های سال – فوریه و مارس – هنوز در پیش هستند.