پس از متهم شدن سارا هارتسفیلد به قتل شوهر، سایر مرگ‌ها بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرند


برای دیوید جورج و سارا هارتسفیلد، هشت ماه اول سال 2018 با مرگ و نابودی همراه بود. شریک قدیمی او درگذشت. نامزدش را به ضرب گلوله کشت. خانه اش سوخت

در تابستان 2019، جورج 59 ساله و هارتسفیلد 48 ساله ازدواج کردند و او در قتل نامزد سابقش تبرئه شد. جورج چهارمین شوهر هارتسفیلد بود.

چند ماه پس از مرگ همسر پنجم او در تگزاس در اوایل سال جاری بود که مقامات مینه سوتا تحقیقات خود را در مورد آتش سوزی و مرگ شریک زندگی جورج دوباره آغاز کردند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این داستان، “Dateline” “Along Came Sarah” را امشب در ساعت 9 شب به وقت شرقی/8 بعد از ظهر CT تماشا کنید.

در ماه فوریه، هارتسفیلد به اتهام قتل در قتل شوهرش متهم شد. او به جای وثیقه 4.5 میلیون دلاری در شهرستان چمبرز، تگزاس بازداشت شده است و در اتهام قتل خود را بی گناه می داند.

مایکل آلن، کلانتر شهرستان تاد، در بیانیه‌ای به «دیتلاین» NBC گفت که تحقیقات در ایگل بند، مینه‌سوتا، شمال غربی مینیاپولیس، «در پرتو اطلاعات جدید» دوباره فعال است.

هیچ اتهامی مطرح نشده است. کلانتر گفت که دفتر او در حال بررسی مجدد مرگ ربکا کونز 62 ساله در 31 ژانویه 2018 است. و آتش سوزی دقیقاً هفت ماه بعد در خانه جورج، شریک قدیمی او.

آلن از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

دادستان شهرستان داگلاس در همان نزدیکی در فوریه گفت که دفتر او در حال بررسی مجدد قتل نامزد هارتسفیلد است، زیرا مقامات قبلاً تشخیص داده بودند که این یک اقدام دفاع از خود و توجیه شده است.

مشخص نیست که آیا پرونده های تازه بازگشایی شده ارتباطی با تیراندازی به نامزد او دارد یا خیر. هرگونه هدف احتمالی تحقیقات نامشخص است.

دانا کونزه، برادرش، با اشاره به مواردی که او آن را «غیر عادی» توصیف کرد، گفت که خانواده کونز مدت‌ها در مورد مرگ او و عواقب آن سؤالاتی داشتند.

Kunze، 62 ساله، گفت: “به خدا امیدوارم هیچ چیز شرورانه ای وجود نداشته باشد.” من فقط به تصادفات اعتقاد ندارم. سخت است که اکنون به کل ماجرا نگاه نکنیم و تعجب نکنیم که واقعاً چه اتفاقی افتاده است.»

او گفت: «تنها چیزی که می‌خواهیم بدانیم حقیقت است.

ربکا کونز در دهه 1990.
ربکا کونز در دهه 1990.با حسن نیت تماس بگیرید

دیوید جورج این هفته به “دیلاین” گفت که ربکا کونز – که “بکی” را انتخاب کرد – به دلیل مشکل دریچه قلب درگذشت و او هیچ ارتباطی با مرگ او نداشت.

او به درخواست ها برای اظهار نظر درباره بازگشایی پرونده ها پاسخی نداد.

جورج نقش خود را در یک حادثه جداگانه مرتبط با هارتسفیلد تصدیق کرد – نقشه ای آشکار که در آن او ظاهراً او را برای کشتن همسر جدید یکی از شوهران سابقش تحت فشار قرار داده است.

شوهر سابق این اتهامات را در سوگند نامه ای در حمایت از حکم حفاظتی علیه هارتسفیلد دو سال پیش شرح داد. در این مصاحبه، جورج به «دیتلین» گفت که هارتسفیلد به او اسلحه داده است اما او قصد ندارد قتل را انجام دهد.

هارتسفیلد در یک پیام متنی از زندان به “دیتلین” این اتهام را رد کرد و گفت که “هرگز هیچ نوع تفنگی به جورج نداده است.”

هیچ پاسخ روشنی در مورد مرگ وجود ندارد

برادرش گفت که بکی کونز بزرگترین خواهر و برادر از پنج خانواده در یک خانواده صمیمی بود که در منطقه مینیاپولیس بزرگ شد. دانا کونز گفت که او دیوید جورج را در یک شرکت سمعک ملاقات کرد که در آن او نماینده فروش بود و او یک حسابدار بود. او گفت که آنها در اواخر دهه 1980 یا اوایل دهه 90 با هم جمع شدند.

در حالی که بکی کونز سه دهه پیش در یک خانه مسکونی برای افراد دارای معلولیت کار می کرد، برادرش گفت که یک بیمار او را از پله ها به پایین هل داد و باعث شکستگی کمر و سال ها مشکلات سلامتی شد.

او گفت که برای مدتی، بکی کونز سیگار می کشید و داروهای ضد درد مصرف می کرد تا با آسیب مقابله کند، اگرچه تا زمان مرگش سیگار را ترک کرده بود و بیشتر خود را از این دارو جدا کرده بود. دانا کونز گفت: چند سال پیش، او جراحی دریچه قلب و عوارض مربوط به آن را انجام داد که بعداً برطرف شد.

او گفت: “او به خوبی با آن زندگی می کرد.”

به دانا کونز، جزئیات مرگ خواهرش مبهم باقی مانده است، و او گفت که جورج هرگز به خانواده پاسخ روشنی نداد.

رایان دونوهو، یکی از فرزندان هارتسفیلد که در زمانی که او با جورج ازدواج کرده بود، با او زندگی می‌کرد، به یاد می‌آورد که جورج گفته بود در روز مرگش، بکی کونز «تمام روز جز فریاد زدن هیچ کاری نمی‌کرد و به خود حمله قلبی کرد».

دونوهو گفت: «او این داستان را برای همه تعریف کرد.

پس از مرگ خواهرش، دانا کونز گفت که خانواده اش احساس عجله کردند. دانا کونز گفت که طی چند روز، او سوزانده شد، تمام دارایی هایش اهدا شد و مراسمی در مکانی برگزار شد که بیشتر شبیه یک گاراژ تنگ بود تا یک کلیسا.

برادرش گفت که خانواده بکی کونز از سوزاندن او حمایت کردند و درخواست کالبدشکافی نکردند.

دانا کونز گفت: «من با یکی از خواهرانم صحبت کردم که گفت، تنها چیزی که می‌خواستم یکی از ژاکت‌های او بود تا بتوانم دوباره عطر او را دریافت کنم». “چیزی نبود.”

او گفت: «من شخصاً احساس کردم که بخار شده‌ام و هرگز آن را درک نکردم.

هارتسفیلد نامزدش را می کشد

در 9 می 2018، تقریباً سه ماه پس از مرگ بکی کونز، سارا هارتسفیلد نامزد سابق خود را در خانه بزرگی که ماه‌ها قبل از تگزاس به آن نقل مکان کرده بودند، به ضرب گلوله کشت.

دیوید براگ.
دیوید براگ.CPC

جورج این هفته به “Dateline” گفت او پروپان را به خانه رساند و قبل از کشته شدن دیوید براگ یک بار هارتسفیلد را دیده بود. جورج گفت که او و هارتسفیلد پس از آن ملاقات کردند.

در یک سند “فراخوان برای خدمات” تا حدی ویرایش شده در مورد این حادثه از کلانتر شهرستان داگلاس، پنج نفر ذکر شده اند – هارتسفیلد، که در آن زمان به نام سارا دونوهو شناخته می شد. نامزد مجروح مرگبار او؛ شوهر سابقی که در آن زمان ملاقات داشت. بزرگترین دخترش در تگزاس؛ و جورج

این سند نمی‌گوید که چرا جورج را شامل می‌شود که به درخواست بعدی برای اظهار نظر پاسخ نداد.

لیسی گریناگر، ناظر پرونده در کلانتر شهرستان داگلاس، از اظهار نظر در مورد جزئیات پرونده خودداری کرد زیرا باز است.

گریناگر گفت: به طور کلی، این نوع سند شامل افرادی می شود که ممکن است با واکنش اضطراری ارتباط داشته باشند – شاهدان و مظنونان، نگهبانان و دارندگان کلید، شاکیان و افرادی که “به هر دلیلی در گفتگو ذکر شده اند.”

چاد لارسون، دادستان شهرستان داگلاس، ابتدا هارتسفیلد را در تیراندازی پاک کرد و گفت که او “هیچ امکان منطقی برای عقب نشینی” از براگ، که به گفته او به سمت او شلیک کرده است، ندارد.

پس از اینکه هارتسفیلد امسال به اتهام قتل تگزاس متهم شد، لارسون گفت که این پرونده دوباره فعال است.

هارتسفیلد این ماه از طریق پیامک به «دیتلاین» گفت که وقتی تیراندازی کرد، «به پایین بشکه یک .45 نگاه می کرد و فکر می کرد که این مرد واقعاً مرا خواهد کشت».

او گفت: “او ابتدا به سمت من شلیک کرد.” “اگر من کف پله ها را به زمین فرو نمی بردم، او به سرم شلیک می کرد.”

پسر هارتسفیلد در عرض چند ماه پس از تیراندازی گفت، جورج در خانه آنها به “محصول دائمی” تبدیل شده بود – او در آن تابستان نقل مکان کرد و شروع به پرداخت اجاره کرد. دونوهو گفت که او و جورج ژوئن آینده ازدواج کردند.

دونوهو گفت: “من فکر می کردم او پسر خوبی است.” او هرگز صدایش را بر سر ما بلند نکرد. او می‌گفت: «می‌توانی گوش کنی یا گوش نکنی؛ این به خودت بستگی دارد».

سارا هارتسفیلد و رایان دونوهو.
سارا هارتسفیلد و رایان دونوهو.

آتش سوزی مخرب

در 31 اوت 2018، اندکی قبل از اینکه جورج با هارتسفیلد و فرزندانش به خانه نقل مکان کند، خانه ای که او با بکی کونز در آن زندگی می کرد در آتش سوخت. جورج گفت که او و هارتسفیلد در آن زمان در تگزاس بودند.

علت آتش سوزی مشخص نیست. گزارش مختصری از حادثه از سوی کلانتری شهرستان تاد گفت که حدود ساعت 5:20 بعد از ظهر رخ داد و خدمه سه آژانس محلی پاسخ دادند. این گزارش می‌گوید که پنج ساعت بعد خاموش شد و خانه کاملاً تلف شد.

پسر جورج، دیوید جورج جونیور، آتش سوزی را به مقامات گزارش داد. تلاش ها برای تماس با او برای اظهار نظر ناموفق بود.

دانا کونزه گفت از جمله چیزهایی که در آتش سوزی از دست رفت، چیزی بود که خانواده او قبلاً از جورج درخواست کرده بودند: خاکستر خواهرش.

او گفت که خانواده برنامه ریزی کرده بودند که آنها را به همراه مادرشان در گورستان ملی فورت اسنلینگ قرار دهند.

دانا کونز گفت، در یک تماس تلفنی پس از آتش سوزی، قبل از اینکه دانا کونز بفهمد خاکستر از بین رفته است، جورج این خبر را اعلام کرد و به او گفت که آنها در گوشته هستند و با همه چیز سوخته اند.

دانا کونزه به یاد می آورد: «گفتم: «شوخی می کنی؟» من این احساس عمیق و ناراحت کننده را داشتم که او هرگز نمی خواست من آنها را داشته باشم. نمی دانم که در این مورد درست می گویم یا اشتباه، اما این چیزی است که شخصاً احساس می کردم.

جورج به درخواست بعدی برای اظهار نظر پاسخ نداد.

توطئه قتل

حدود دو سال پس از ازدواج آنها، جورج در توطئه قتلی که شامل شوهر سوم هارتسفیلد، کریستوفر دوناهو بود، دست داشت.

کریستوفر دونوهو در سوگندنامه حکم حفاظتی که در سال 2021 ثبت شد، گفت که جورج به او گفته است که هارتسفیلد ماه‌ها او را تحت فشار قرار داده تا همسر جدید دونوهو را بکشد.

بر اساس سوگند نامه، جورج گفت که او یک تپانچه به جورج داده بود تا این عمل را انجام دهد و تا زمانی که این کار را انجام نداده بود به او اجازه نداد به خانه بیاید.

بر اساس سوگند نامه، در یک مقطع، جورج به آریزونا سفر کرد و بدون اینکه خود یا دلیل حضور در آنجا را مشخص کند، گل‌هایی را به کریستوفر دونوهو تحویل داد.

جورج این هفته به “Dateline” گفت اینکه وقتی به سمت در رفت اسلحه را همراه خود نداشت و قصد نداشت از طرح ادعایی عبور کند.

او گفت که “امیدوارم سارا جین به خود بیاید و بداند که این اتفاق نخواهد افتاد.”

سخنگوی پلیس سیرا ویستا، آریزونا، گفت که هیچ اتهامی مطرح نشده است.

هارتسفیلد در 1 آوریل 2021، چهار روز قبل از اینکه کریستوفر دوناهو سوگندنامه ای را ارائه کند، از جورج درخواست طلاق داد.

جورج گفت: من سوختم. “من سخت سوختم.”