دو متهم 6 ژانویه پس از ناپدید شدن توسط اف بی آی تحت تعقیب قرار گرفتند



مقامات گفتند که FBI در جستجوی یک زن فلوریدا است که قرار بود روز دوشنبه به اتهامات ناشی از حمله 6 ژانویه 2021 در کاپیتول محاکمه شود و همچنین یک متهم شورش دیگر که او نیز ناپدید شده است.

جو بولاند، یک مامور ویژه نظارتی گفت، یک قاضی فدرال در واشنگتن هفته گذشته پس از اینکه به دادگاه اطلاع داده شد که آنها مانیتورهای مچ پا را که موقعیت مکانی آنها را ردیابی می کنند دستکاری یا حذف کرده اند، حکم بازداشت اولیویا پولاک و جوزف هاچینسون سوم را صادر کرد. دفتر لیکلند اف بی آی، فلوریدا.

بولند گفت که اف بی آی یکی از مانیتورهای مچ پای متهم را پس از برداشتن آن بازیابی کرده است، اما از گفتن اینکه آیا مال پولاک است یا هاچینسون خودداری کرد. او گفت که تا بعدازظهر دوشنبه، FBI هیچ یک از آنها را پیدا نکرده است.

اولیویا پولاک، از لیکلند، خواهر یکی دیگر از متهمان 6 ژانویه، جاناتان پولاک، است که ماه ها در لام به سر می برد. اف‌بی‌آی در ازای دریافت اطلاعاتی که منجر به دستگیری و محکومیت برادرش می‌شود، که متهم به حمله به چند افسر پلیس در جریان شورش است، جایزه‌ای 30 هزار دلاری در نظر گرفته است.

اولیویا پولاک و هاچینسون ابتدا در سال 2021 دستگیر شدند و در یک کیفرخواست پنج نفره به اتهام حمله به مجریان قانون و جرایم دیگر متهم شدند. هاچینسون در دادگاه وکالت خود را بر عهده دارد و وکیلی که برای کمک به او به عنوان وکیل آماده به کار منصوب شده است از اظهار نظر در روز دوشنبه خودداری کرد.

الیتا آماتو، وکیل اولیویا پولاک، روز دوشنبه گفت که موکلش “قبل از ناپدید شدنش، با پشتکار در دفاع از او برای محاکمه آتی او کمک کرده است.”

مقامات هر کسی را که اطلاعاتی در مورد محل اختفای خود دارد تشویق کردند که با FBI تماس بگیرند.

اولیویا پولاک، که در جریان شورش جلیقه حامل بشقاب بالستیک به تن داشت، متهم است که با آرنج به قفسه سینه افسر زده و تلاش کرده است که باتوم افسر را در جریان غوغا کند. جاناتان پولاک متهم است که سپر ضد شورش را به صورت و گلوی یک افسر زده، یک افسر را از پله ها پایین کشیده و دیگران را مشت کرده است.

مقامات می‌گویند که هاچینسون حصاری را که به سایر شورش‌گران اجازه می‌داد تا پلیس را که برای دفاع از ساختمان کاپیتول بودند، جمع کنند، عقب کشید، یک افسر را مشت کرد و قبل از اینکه افسر را از سر راهش پرت کرد، آستین دیگری را گرفت.

هاچینسون که اکنون در جورجیا زندگی می کند، قرار بود در ماه اوت محاکمه شود. قاضی روز دوشنبه دادگاه اولیویا پولاک را نیز برای ماه اوت موکول کرد.

همچنین روز دوشنبه، مردی از کلرادو به جرم استفاده از اسپری شیمیایی برای حمله به افسران پلیسی که در تلاش برای جلوگیری از اوباش بودند، اعتراف کرد.

رابرت گیسواین، از پارک وودلند، کلرادو، قرار است در 9 ژوئن محکوم شود. دستورالعمل‌های محکومیت تخمینی برای گیسواین، طبق توافقنامه خود، حکم حبس را از سه سال و پنج ماه تا چهار سال و سه ماه توصیه می‌کند.

گیسواین هنگام هجوم به ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021 کلاه ایمنی، ژاکت پوسته پوسته و عینک بر سر داشت و چوب بیسبال به همراه داشت. او به همراه اعضای گروه افراطی پسران مغرور راست افراطی از بنای یادبود واشنگتن به سمت ساختمان راهپیمایی کرد.

گیسواین مکرراً به افسران پلیس «محرک آئروسل» اسپری کرد، به صف پلیس فشار آورد و یکی از اولین اغتشاشگرانی بود که وارد کاپیتول شد.

مقامات فدرال گفته اند که گیسواین به نظر می رسد از طرفداران جنبش شبه نظامیان سه درصد بوده و یک گروه آموزشی شبه نظامی خصوصی به نام سگ های جنگلی جنگلی را اداره می کند.

تاکنون نزدیک به 1000 نفر در این شورش متهم شده اند. احکام از مجازات مشروط برای افرادی که اعتراف به جرایم جنحه‌ای کرده‌اند تا 10 سال زندان برای افسر بازنشسته پلیس نیویورک که از میله پرچم فلزی برای حمله به یک افسر استفاده کرد، متغیر است.