مواد منفجره برای کمک به رهایی دالی از خرابه های پل بالتیمور استفاده می شود



هاجز گفت: “این امن ترین وسیله برای اعضای خدمه است که در واقع روی از بین بردن آن دهانه کار می کنند.”

برای هفته‌ها پس از فروریختن پل مرگبار در 26 مارس، اعضای خدمه که در بالای جرثقیل‌ها کار می‌کردند، به سختی قطعات فولادی را برش می‌دادند تا بخش‌هایی را برای جدا کردن آماده کنند. استفاده از مواد منفجره باید به تسریع فرآیند نجات کمک کند و خطر را برای اپراتورهای جرثقیل که در شرایط سخت کار می کنند به حداقل برساند.

سخنگوی صاحبان کشتی دالی گفت که مقامات طرح خود را اعلام کرده اند و نمایندگان شرکت در محل هستند.

سخنگوی دارل ویلسون گفت: “ایمنی اولویت اصلی همه است.” و افزود که به ارزیابی و برنامه کارشناسان اعتماد دارد. “در جامعه نجات، برخی از بهترین کارشناسان در این زمینه در بالتیمور هستند که روی این پاسخ کار می کنند.”

آخرین پیشرفت زمانی صورت می‌گیرد که تیم‌های نجات بقایای کارگر ساختمانی خوزه مینور لوپز، آخرین قربانی ناپدید شده سقوط سه‌شنبه را پیدا کردند.

سرهنگ رولاند ال. باتلر جونیور، سرپرست بخش مریلند، گفت: «با قلب‌های سنگین، امروز نقطه عطفی در تلاش‌های بهبودی ما و ارائه نزدیکی به عزیزان شش کارگری است که در این رویداد غم‌انگیز جان خود را از دست دادند.» پلیس ایالتی

براندون ام. اسکات، شهردار بالتیمور، غم و اندوهی را که شش خانواده از زمان فروپاشی در ماه مارس تجربه کرده اند، تصدیق کرد.

شهردار در بیانیه‌ای گفت: «از ابتدا به این خانواده‌ها تصریح کرده‌ایم که بار غم و اندوه خود را به تنهایی به دوش نمی‌کشند. ما برای همیشه در کنار آنها خواهیم بود و آماده کمک و حمایت از آنها به هر نحوی خواهیم بود. لازم است. همانطور که ما این فصل را در این تلاش می بندیم و به کار برای بازگشایی کامل کانال ادامه می دهیم – هرگز فراموش نمی کنیم که فقدانی را که در نتیجه این تراژدی غیرقابل تصور احساس کردیم و زندگی هایی که در نتیجه برای همیشه تغییر کرده اند را متمرکز کنیم.

برنامه ریزی شده است که روش انفجاری دقیق بیرون آوردن کشتی از لاشه هواپیما یک “فرایند چند روزه” با جدول زمانی سیال و وابسته به آب و هوای تعاونی باشد.

بندر بالتیمور هفته گذشته اعلام کرد که کانال دسترسی محدود 45 فوتی فورت مک‌هنری «در یا حدود 10 می پس از برداشتن کشتی دالی» بازگشایی خواهد شد.

هاجز گفت که مقامات هر کاری که می توانند برای جلوگیری از آسیب بیشتر انجام می دهند و افزود که هرگونه تأثیر احتمالی قبل از شناور کردن مجدد آن از آب تجزیه و تحلیل می شود.

هاجز خاطرنشان کرد که این روند مشابه فرآیندی است که در تخریب پل نایس فرماندار هری دبلیو در سال 2023 استفاده شد.

مقامات اخیرا تخمین زده اند که بازسازی پل فرانسیس اسکات کی تا سال 2028 طول می کشد. سپاه مهندسین ارتش ایالات متحده به هدف خود مبنی بر بازگشایی کانال دائمی بندر بالتیمور به عرض 700 فوت و عمق 50 فوت تا پایان ماه مه ادامه داده است.