خانواده مظنون به افشای اطلاعات پنتاگون می گویند از او حمایت می کنند


خانواده یک گارد ملی ماساچوست که متهم به افشای اسناد فوق محرمانه پنتاگون هستند، می گویند که یک روز پس از بازداشت قاضی این جوان 21 ساله، “در همبستگی و حمایت” با او ایستاده اند.

جک تکسیرا، یک خلبان درجه یک که به 102th Intelligence Wing منصوب شده بود، تحت قانون جاسوسی در یکی از دو اتهام علیه او متهم شده است. بر اساس سوابق دادگاه، شمارش ها با اطلاعات دفاع ملی و اسناد یا مواد طبقه بندی شده سروکار دارند.

خانواده تکسیرا در بیانیه‌ای که به نظر می‌رسد اولین آنها از زمان دستگیری وی در 13 آوریل است، گفت: “والدین و خانواده بزرگ او در همبستگی و حمایت از جک تکسیرا در این مصیبت بسیار دشوار و گیج کننده ایستاده اند.”

روز پنجشنبه، یک قاضی فدرال از آزادی فوری Teixeira از بازداشت در انتظار محاکمه خودداری کرد، اما در مورد این موضوع تصمیمی نگرفت.

قاضی دیوید هنسی حکمی صادر نکرد اما استدلال های دادستان و دفاعیات تکسیرا را تحت نظر گرفت. بر اساس سوابق دادگاه آنلاین، از جمعه شب هیچ حکمی صادر نشده است.

تکسیرا هنوز درخواستی را وارد نکرده است.

گزارش شده است که Teixeira از Discord، یک انجمن آنلاین که در اصل به عنوان یک پلت فرم چت توسط علاقه مندان به بازی های ویدیویی استفاده می شد، برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات لو رفته با جامعه کوچک دوستان آنلاین خود استفاده کرد.

دادستان ها ادعا کرده اند که تیسیرا “در انتشار فوق العاده گسترده و مخرب اطلاعات محرمانه دفاع ملی شرکت داشته است.” در درخواستی برای بازداشت وی، آنها به اطلاعاتی که در یک پلتفرم رسانه های اجتماعی ارسال می شد اشاره کردند اما نامی از آن نبردند.

دادستان ها گفتند که Teixeira اساساً یک متخصص پشتیبانی فناوری اطلاعات بود، اما از فوریه 2022 شروع به دسترسی به صدها سند طبقه بندی شده حاوی اطلاعات دفاع ملی کرد.

دادستان ها در درخواست بازداشت نوشتند که او ظاهراً اطلاعات دولتی را در ماه دسامبر به صورت آنلاین منتشر کرده است. دادستان ها همچنین این احتمال را مطرح کردند که او ممکن است به اطلاعات طبقه بندی شده دیگری دسترسی داشته باشد که علنی نشده است.

خانواده تکسیرا در بیانیه روز جمعه از خانواده و دوستان برای حمایتشان تشکر کردند.

خانواده گفت: “ما می دانیم که اکنون سوالات بیشتری نسبت به پاسخ وجود دارد و امیدواریم که جک رفتار منصفانه و عادلانه ای را که در طول این تحقیقات حق دارد دریافت کند. سلامت و ایمنی او اکنون اولویت اصلی ما خواهد بود.”

این پرونده سؤالاتی را از سوی قانونگذاران واشنگتن دی سی در مورد نحوه رسیدگی به اسناد طبقه بندی شده و اینکه چه کسی به آن دسترسی دارد، برانگیخته است.

طبق سوابق دادگاه، تکسیرا به نگهداری و انتقال غیرمجاز اطلاعات دفاع ملی و حذف و نگهداری غیرمجاز اسناد یا مواد طبقه بندی شده متهم است.