در پی وقوع طوفان شدید در ایالت های مرکزی و جنوبی، یک نفر در گردباد اوکلاهاما کشته شد



حداقل یک نفر در اوکلاهاما در نتیجه گردبادی که شهرهای کوچک را درنوردید، جان خود را از دست داد، زیرا طوفان های شدید از جنوب و مناطق مرکزی حرکت کردند و میلیون ها نفر را ویرانی و اختلال ایجاد کردند.

ادی ویردن، کلانتر شهرستان اوسیج به ان‌بی‌سی نیوز گفت که این فرد ناشناس در اثر گردباد در بارنزدال، شهری با 1000 نفر جمعیت در 40 مایلی شمال تولسا، در میان برخی از بدترین ویرانی‌های طوفان دوشنبه شب جان باخت.

ویردن گفت که هنوز خیلی زود است که بگوییم چند نفر دیگر ممکن است مجروح شده باشند، اما گفت که معاونان او چندین نجات انجام داده اند. “مناطق، اقامتگاه هایی وجود دارد که [have] به طور کامل نابود شده است. ما چندین نفر را نجات دادیم که در میان آوار گیر کرده بودند.»

گشت بزرگراه اوکلاهاما در X گفت که یک نقطه ملاقات در شهر برای هر کسی که به دنبال عزیزانش می‌گردد ایجاد کرده است.

بارتلزویل، در 20 مایلی شمال شرقی، به طور مشابه تحت تاثیر قرار گرفت. همانطور که در پست های رسانه های اجتماعی بارگذاری شده توسط شاهدان نشان داده شده است، هتلی در شهر به شدت آسیب دیده است – آتش نشان ها برای نجات برخی از افراد گرفتار در داخل آن فراخوانده شدند.

دولت شهر بارتلزویل اعلام کرد که خسارات قابل توجهی در سراسر بارتلزویل وارد شده است و برخی از خطوط برق قطع شده است، اما تاکنون فقط جراحات جزئی گزارش شده است. از ساکنان خواسته شد در داخل جاده بمانند و از جاده ها دوری کنند.

سرویس ملی هواشناسی روز دوشنبه یک بیانیه اضطراری گردباد نادر برای اوسیج صادر کرد. در این بیانیه آمده است: «یک گردباد بزرگ، بسیار خطرناک و بالقوه کشنده روی زمین است. تماشای گردباد تا ساعت 5 صبح سه شنبه تمدید شد.

مدیریت اضطراری ملت Osage و پلیس محلی در فیس بوک اعلام کردند که به “آژانس های متعددی برای جستجو و نجات از طریق رزرواسیون ملت Osage” ملحق شده است.

در این بیانیه آمده است: «جامعه ما قوی و مشتاق کمک به نیازمندان است.

طبق وب‌سایت PowerOutage.us، در سراسر اوکلاهما، بیش از 25000 مشتری انرژی تا ساعت 5 صبح روز سه‌شنبه به وقت محلی بدون برق بودند، در حالی که 18000 نفر در میسوری و تقریباً 10000 در آرکانزاس بدون برق بودند.

سرویس ملی هواشناسی اعلام کرد که هوای شدید – که برای بیش از پنج هفته بخش‌هایی از کشور را تحت تأثیر قرار داده است – حداقل تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت زیرا منطقه کم‌فشار بر فراز دریاچه‌های بزرگ ایجاد می‌شود.

همانطور که در فیلم آپلود شده در رسانه های اجتماعی مشاهده می شود، یک گردباد نیز در اسمیت ویل، تنسی، درختان را فرو ریخت و به خانه ها آسیب رساند.

فرماندار گرگ ابوت روز دوشنبه گفت که مرگ سه نفر در تگزاس در نتیجه طوفان و سیل در آنجا تایید شده است.