وکیل سابق خواننده رپ Fugees، پراس میشل، جریمه نقدی و در پرونده توهین محکوم شد



وکیل سابق پراس میشل، خواننده رپ Fugees، روز جمعه به یک سال حبس تعلیقی بدون نظارت محکوم شد و پس از اعتراف به نقض حکم دادگاه با به اشتراک گذاشتن مطالب کشف شده محافظت شده با خبرنگاران در آستانه محاکمه موکلش در سال 2023، باید جریمه نقدی بپردازد.

دیوید کنر، 82 ساله، به عنوان بخشی از معامله با دادستانی که تضمین می کرد او با زندان مواجه نخواهد شد، پذیرفت که به یکی از موارد توهین جنایی اعتراف کند.

در ابتدا به نظر می رسید که آمیت مهتا قاضی منطقه ای ایالات متحده ممکن است در جلسه استماع مجازی روز جمعه این معامله را رد کند و گفت که عدم مجازات برای کنر ممکن است “سیگنال اشتباه” را به سایر وکلای مقید به دستورات حمایتی ارسال کند. مهتا در نهایت پس از اینکه طرفین توافق کردند که او حق اعمال جریمه حداکثر 5000 دلاری را حفظ کرد، معامله را پذیرفت.

مهتا درباره جریمه گفت: «شاید این یک چیز کوچک، اما نمادین باشد، اما برای من تفاوت ایجاد می‌کند.

وکیل کنر، بارت باس، جریمه 5000 دلاری را پس نگرفت اما به مهتا گفت که موکلش 1.4 میلیون دلار از جیبش صرف هزینه های ناشی از دفاع از میشل کرده است.

کنر، که عملاً از دفترش در کالیفرنیا ظاهر شد، این محکومیت را یک “نقطه پایین” در زندگی حرفه ای 56 ساله خود خواند و اعتراف کرد که رفتار او “بی پروا” بوده است.

کنر به قاضی گفت: «از اینکه در برابر شما ایستاده‌ام متاسفم و کاملاً مسئولانه می‌پذیرم.

میشل کنر را در آوریل 2023 اخراج کرد که در آوریل 2023 به 10 فقره جنایت ناشی از مشارکت وی با یک میلیاردر مالزیایی متهم به اختلاس میلیاردها دلار از صندوق دارایی دولتی 1MDB آن کشور بود.

اتهامات علیه میشل، که بیشتر به عنوان یکی از اعضای گروه هیپ هاپ دهه 90 شناخته می شود، شامل اقدام به عنوان یک عامل خارجی ثبت نشده چین، توطئه برای مشارکت غیرقانونی در مبارزات انتخاباتی و ارعاب شاهد بود.

قاضی پرونده میشل در حال بررسی درخواست او برای محاکمه جدید است به این دلیل که کنر ادعا می‌کند که دفاعیات خود را اشتباه انجام داده است، از جمله استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد استدلال پایانی.

حکم کنر نزدیک به 11 ماه پس از انتشار یک سری مقاله در مورد پرونده میشل توسط بلومبرگ صادر شد که حاوی مطالب هیئت منصفه اعظم و سایر اطلاعات غیرعمومی مشروط به دستور حفاظتی بود. باس در یادداشت محکومیت خود نوشت، کنر از خبرنگاران خواست نسخه ای از دستور حفاظتی را امضا کنند و اطلاعات را با آنها در میان بگذارند، زیرا آنها سال ها در حال بررسی شرایط پیرامون پرونده میشل بودند و او فکر می کرد که می توانند به تیم دفاع کمک کنند.

باس نوشت: “در ابتدا، خبرنگاران با این ترتیب موافقت کردند و دستور حفاظتی را امضا کردند، اما بعداً نظر خود را تغییر دادند و به معنای واقعی کلمه دستور حفاظتی را که امضا کرده بودند پاره کردند.” “آقای. کنر اذعان می‌کند که در عدم اطمینان از قطع دسترسی خبرنگاران به مواد کشف شده پس از اینکه گزارش‌ها نشان می‌داد قصد ندارند از شرایط دستور حفاظتی تبعیت کنند، بی‌احتیاط بوده است.»