راننده کامیون بستنی که در پرونده اشتباه هویتی دو برادر را کشت به حبس ابد محکوم شد



یک راننده سابق کامیون بستنی که به کشتن دو نفر و زخمی کردن شدید چهار نفر در تیراندازی در فلوریدا در سال 2010 محکوم شده بود، روز جمعه بیش از 12 سال پس از این حمله به حبس ابد محکوم شد.

مایکل کیتلی در ماه مارس به دو فقره قتل و چهار فقره اقدام به قتل محکوم شد.

قاضی کریستوفر سابلا هنگام اعلام حکم گفت: “این یک راه بسیار طولانی و یک پرونده بسیار دشوار بوده است.” آنچه در این پرونده به قربانیان نشان می‌دهد این است که عدالت همیشه سریع نیست، اما در نهایت عدالت اجرا می‌شود.»

سابلا کیتلی را به خاطر هر یک از شش موردی که با آن روبرو بود به حبس ابد محکوم کرد، بدون اینکه امکان آزادی مشروط وجود داشته باشد.

خوان گیترون 28 ساله و سرجیو گیترون 22 ساله در نوامبر 2010 در ایوان جلویی خانه ای در راسکین فلوریدا هنگام برگزاری جشن شکرگزاری به ضرب گلوله کشته شدند و چهار نفر دیگر به شدت مجروح شدند.

دادستان ها استدلال کردند که کیتلی این حمله را در پرونده ای با هویت اشتباه انجام داد که اوج مرگبار یک وسواس انتقام جویی بود. به گفته دادستان، کیتلی حدود یک سال قبل از قتل مورد سرقت و تیراندازی قرار گرفته بود و از تحقیقات رسمی دزدی ناامید شده بود و تصمیم گرفت که امور را به دست خود بگیرد.

مرد بستنی‌ساز سابق، به دروغ متقاعد شد که مردی با نام مستعار “کریپر” پشت این سرقت بوده و می‌خواست او را در آن شب در نوامبر 2010 پیدا کند. دادستان‌ها گفتند که افراد کشته‌شده و مجروح هیچ ارتباطی با سرقت کیتلی نداشتند. پلیس گفت، مردی که کریپر نام دارد و در میان شش مرد تیراندازی شده به خانه ای در راسکین نبود.

دفاع استدلال کرد که بازماندگان تیراندازی مرد اشتباهی را شناسایی کردند و کیتلی به دلیل جراحاتی که چند ماه قبل در هنگام تیراندازی و سرقت به او وارد شد، قادر به انجام این حمله نبود.

این دفاع ماست، مایکل کیتلی گناهی ندارد زیرا این کار را انجام نداده است. مایکل کیتلی این کار را نکرد، او نتوانست آن را انجام دهد. جان گرانت، وکیل مدافع در جریان محاکمه گفت: او از نظر پزشکی توانایی ندارد.

ریچارد اسکوبار، یکی دیگر از اعضای دفاع، استدلال کرد که مجریان قانون پس از حمله سال 2010 اشتباهات متعددی مرتکب شدند و گفت: “تحقیقاتی که به دنبال آن انجام شد، خود چیزی جز یک کابوس نبود.”

قبل از صدور حکم روز جمعه، یک قاضی درخواست برای محاکمه جدید و تبرئه را رد کرد.

وکلای کیتلی پس از صدور حکم گفتند که قصد دارند درخواست تجدید نظر کنند.

پاز کوئزادا، مادر خوان و سرجیو گیترون، در طول جلسه صدور حکم مستقیماً کیتلی را مورد خطاب قرار داد و به او گفت که “نیمی از زندگی من را گرفت” و “قلبم را ویران کرد.”

کوئزادا گفت: «پسرانم تنها چیزی بودند که داشتم. “من آنها را با تمام وجودم دوست داشتم.”

کوئزادا پیش از صدور حکم به ان بی سی نیوز گفت که جمعه نیز روز تولد اوست و تنها آرزویش این است که از شب حمله به آن ادامه داده است: مردی که خانواده او را از هم پاشید تا آخر عمر کنار گذاشته شود. زندگی خود.

کوئزادا در حالی که اشک می ریخت گفت: “این بهترین هدیه ای است که خدا می تواند به من بدهد.” او گفت که برای قدرتی دعا می کند تا روزی را ببیند که پسرانش عدالت خواهند داشت. من برای پسرانم می جنگم. هرگز آنها را فراموش نخواهم کرد.»