طبق قوانین هیئت منصفه، ترامپ باید به ای. جین کارول 83 میلیون دلار غرامت پرداخت کند


هیئت منصفه روز جمعه دریافت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا باید بیش از 83 میلیون دلار غرامت به نویسنده E. Jean Carroll به خاطر بدنام کردن مکرر او بپردازد.

هیئت منصفه 9 نفره در ساعت 1:40 بعد از ظهر به وقت شرقی در دادگاه فدرال نیویورک مذاکرات را آغاز کردند و در کمتر از سه ساعت به رأی رسیدند.

این جایزه شامل 11 میلیون دلار برای آسیب به شهرت کارول، 7.3 میلیون دلار برای آسیب عاطفی و سایر خسارات و 65 میلیون دلار خسارت تنبیهی بود.

این تصمیم پس از بحث های پایانی بحث برانگیز که باعث شد ترامپ از دادگاه بیرون بیاید، گرفته شد. او برای سخنرانی نهایی وکیل خود بازگشت اما قبل از اینکه هیئت منصفه رای خود را بازگرداند ساعت 4 بعدازظهر دادگاه را ترک کرد.

او مدتی بعد در پلتفرم رسانه اجتماعی خود در Truth Social در این مورد پست کرد. “کاملا مسخره!” او نوشت و افزود که جذاب خواهد بود. “آنها تمام حقوق متمم اول را گرفته اند. اینجا آمریکا نیست!”

وکیل او، آلینا حبا، پس از آن به خبرنگاران گفت که این حکم “بوی می دهد” و این پرونده را “نقض سیستم قضایی ما” خواند.

کارول هنگام خروج از دادگاه با خبرنگاران صحبت نکرد، اما بعداً بیانیه‌ای صادر کرد که در آن گفت: «این یک پیروزی بزرگ برای هر زنی است که در هنگام کوبیدن به پا می‌ایستد، و یک شکست بزرگ برای هر قلدری است که سعی در نگه داشتن او دارد. یک زن پایین.”

روبرتا کاپلان، وکیل او گفت: “این حکم ثابت می کند که قانون در مورد همه افراد در کشور ما، حتی ثروتمندان، حتی مشهور و حتی روسای جمهور سابق اعمال می شود.”

او افزود: “ما از هیئت منصفه برای دفاع از E. Jean و حاکمیت قانون تشکر می کنیم.”

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ؛  ای. جین کارول.
رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ؛ ای. جین کارول.گتی ایماژ؛ خبرگزاری فرانسه

ترامپ قبلاً مسئول بدنام کردن کارول در زمانی که رئیس‌جمهور بود، با تمسخر ادعای او مبنی بر سوء استفاده جنسی از او شناخته شده بود، بنابراین این هیئت منصفه تنها وظیفه تعیین میزان خسارت به او را داشت.

کاپلان از هیئت منصفه حداقل 24 میلیون دلار به عنوان غرامت برای آسیبی که کارول متحمل شده بود و “پول بسیار زیادی” برای خسارات تنبیهی خواسته بود تا او را از ادامه بدنام کردن او باز دارد.

او گفت که ترامپ “فکر می کند قوانین در مورد او اعمال نمی شود.” او گفت: “او فکر می کند با ثروت و قدرتش می تواند با خانم کارول آنطور که می خواهد رفتار کند و هیچ عواقبی نخواهد داشت.” او از هیئت منصفه خواست تا او را وادار کنند تا برای کاری که با ای. جین کارول انجام داده است، بپردازد.

او همچنین هیئت داوران را نشان داد چندین نمونه از شلیک های مکرر ترامپ به کارول به خبرنگاران و در شبکه های اجتماعی از زمان صدور حکم 5 میلیون دلاری در پرونده دیگر در سال گذشته. در حالی که دادگاه اوایل این هفته به دلایل مرتبط با کووید یک وقفه بود، ترامپ حدود سه ده بار در وب سایت Truth Social خود پستی درباره کارول منتشر کرد.

هابا در پایان اظهار داشت که کارول «نتوانسته بود نشان دهد که به هیچ وجه مستحق دریافت خسارت است» زیرا او «فعالانه به دنبال نظرات و توجهی بود که دریافت کرده بود». او همچنین گفت که ترامپ برای تعداد تهدیدهایی که پس از انتشار عمومی دریافت کرده است مقصر نیست. او گفت: «او به اندازه آب و هوا بر کاربران رسانه های اجتماعی کنترل دارد.

هابا ادعا کرد که گزارش کارشناسی مورد استفاده کارول که گفته بود برای ترمیم شهرت او 7 تا 12 میلیون دلار هزینه دارد، “حفره های بیشتری نسبت به پنیر سوئیسی دارد.” هیئت منصفه بابت این ادعا به کارول 11 میلیون دلار جایزه داد.

دادگاه در 16 ژانویه آغاز شد و ترامپ شاهد نهایی این پرونده بود. او کمتر از پنج دقیقه شهادت داد.

این حکم دومین حکم کارول علیه ترامپ است. هیئت منصفه متفاوتی در سال گذشته ترامپ را متهم به آزار جنسی در یک فروشگاه بزرگ در شهر نیویورک در دهه 1990 و بدنام کردن او با تمسخر ادعاهای او پس از ترک کاخ سفید دانست. آنها به او 5 میلیون دلار غرامت پرداخت کردند، حکمی که ترامپ درخواست تجدید نظر دارد.

لوئیس کاپلان، قاضی منطقه ای ایالات متحده – که هیچ ارتباطی با وکیل کارول ندارد – بر اساس یافته های هیئت منصفه، در پرونده فعلی، ترامپ را مسئول افترا دانست. این یافته ترامپ را از شهادت در مورد ادعای کارول منع کرد، اما ترامپ همچنان در شهادت کوتاه خود موفق به انجام این کار شد. وی گفت: من آن را یک اتهام واهی می دانم.