آب و هوای سخت میلیون‌ها نفر را در معرض خطر قرار می‌دهد زیرا طوفان‌ها در سراسر جنوب در حال حرکت هستند


میلیون ها نفر در تگزاس، اوهایو، تنسی، نبراسکا و اوکلاهاما برای شرایط خطرناک آماده می شوند زیرا پیش بینی ها در مورد گردبادهای احتمالی، وزش باد با سرعت 80 مایل در ساعت، سیل و تگرگ هشدار می دهند زیرا شیوع آب و هوای شدید به هفته ششم خود می رسد.

حدود 18 میلیون نفر در معرض خطر طوفان شدید دوشنبه شب در سراسر دشت های مرکزی در مناطقی مانند تگزاس شمالی و داکوتای جنوبی و به سمت شرق به ایلینوی هستند.

شهرهایی که بیشتر در معرض خطر هستند عبارتند از اوکلاهما سیتی و تولسا، اوکلاهما. ویچیتا، کانزاس؛ اوماها و لینکلن، نبراسکا؛ کانزاس سیتی، میسوری؛ ویچیتا فالز، تگزاس؛ و Des Moines، آیووا.

خطر طوفان شدید در روز سه شنبه به ۲۵ میلیون نفر در سراسر غرب میانه، دره اوهایو و دره تنسی گسترش می یابد.

تا دوشنبه شب، چندین گردباد توسط سرویس هواشناسی ملی تأیید شد که حداقل برخی از آنها را در شهرستان‌های گارفیلد و بلین اوکلاهما و در اسمیت‌ویل، تنسی قرار داد.

جیم شلتون، مدیر دفتر مدیریت اضطراری شهرستان بلین، گفت که پس از فرود آمدن گردباد در اوکین هیچ تلفات یا تلفاتی گزارش نشده است. او از طریق ایمیل گفت که برخی از ساختمان‌های جانبی – گاراژها، سوله‌ها و موارد مشابه – آسیب دیده‌اند و یک خانه مورد اصابت صاعقه قرار گرفت.

NWS دوشنبه شب یک بیانیه اضطراری گردباد نادر برای منطقه Osage، اوکلاهما، در حدود 38 مایلی غرب تولسا صادر کرد. در این بیانیه آمده است: «یک گردباد بزرگ، بسیار خطرناک و بالقوه کشنده روی زمین است.

پس از یک هفته سیل شدید که شامل خدمه نجات صدها نفر را به محل امن می برد، بخش جنوب شرقی تگزاس زیر آب است.

در روزهای اخیر، آب و هوا در بخش‌هایی از تگزاس، از جمله منطقه هیوستون، که طی چند روز بیش از 500 امداد و نجات و تخلیه انجام شد، مشکل‌ساز بوده است.

روز دوشنبه، فرماندار گرگ ابوت گفت که آب و هوای بد عامل حداقل سه مرگ در تگزاس بوده است. ستوان جیمز “جیمی” والر، افسر پلیس کانرو که خانه اش در گردباد 28 آوریل در شهرستان ترینیتی مورد اصابت قرار گرفت. و مردی که هویتش مشخص نیست، او نیز در روزهای اخیر توسط آب طوفان در شهرستان بوسکه با خود برده شد. جزئیات در مورد مرگ دوم در دسترس نبود.

ابوت روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: «این که می بینیم هموطنان تگزاسی ما به معنای واقعی کلمه غرق شدن با آب بی سابقه هستند، ناراحت کننده است.» کودک با مادر و شوهرش بود که وسیله نقلیه ای که آنها در آن بودند در آب تند بی حرکت شد. دفتر مدیریت اضطراری شهرستان جانسون در بیانیه ای اعلام کرد. این دفتر گفت که این سه نفر به دنبال زمین خشک بودند، اما کودک از هم جدا شد و بیش از دو ساعت پس از نجات مرد و زن مرده پیدا شد.

ابوت تأثیر آب و هوا را در اعداد بیان کرد: کمتر از 7000 مشترک برق پس از پیک آخر هفته با حدود 160000 نفر در تاریکی بدون برق ماندند، تقریباً 800 خانه آسیب دیده اند، 43 مکان در جاده های دولتی به دلیل آب زیاد بسته شده اند و 14 مورد مکان های جاده ایالتی در نتیجه خسارت طوفان بسته شده اند.

وی گفت: آسیب به سازه ها فاجعه بار است.

در هیوستون، شرایط خطرناک باقی ماند، زیرا پلیس مجبور شد از جت اسکی برای بیرون کشیدن یک مرد و سه سگ دیگر از عمق تقریباً 8 فوتی آب استفاده کند. یک مقام رسمی به ان بی سی نیوز گفت که بازیابی مالیات خانه ها و خودروهایی که در اثر باران سیل شده اند را ثابت می کند.

این مقام مسئول گفت: “برای این افراد کار بسیار سختی است. این افراد ممکن است یک یا دو سال به خانه های خود برنگردند.”

کارگران اورژانس با قایق آتش نشانی و نجات کانی کریک سگ ها را از قسمت سیل زده River Plantation درایو River Plantation، تگزاس بیرون می آورند.
کارگران آتش نشانی و نجات کانی کریک در ریور پلنتیشن، تگزاس، روز جمعه. جیسون فوختمن / هیوستون کرونیکل از طریق گتی ایماژ

بر اساس گزارش سرویس ملی هواشناسی، در طول هفته گذشته، مناطق شمال شرق هیوستون بیش از 23 اینچ باران بارید. در همین حال، مناطق در شمال شرقی شهرستان هریس در همان دوره 6 تا 17 اینچ افزایش یافت.