ساکنان ویسکانسین به نفع اقدامات رای گیری مورد حمایت جمهوری خواهان در مورد قوانین انتخابات رای می دهند



طبق پیش‌بینی‌های آسوشیتدپرس، رأی‌دهندگان ویسکانسین روز سه‌شنبه دو اصلاحیه قانون اساسی مورد حمایت جمهوری‌خواهان را تصویب کردند که نحوه برگزاری انتخابات در ایالت بحرانی میدان جنگ را تغییر می‌دهد.

اولین اقدام، که در برگه رای به عنوان سوال 1 برچسب گذاری شده است، استفاده از بودجه خصوصی در اداره انتخابات را ممنوع می کند – که اغلب توسط محافظه کاران به عنوان “زاکرباکس” به تمسخر یاد می شود.

معیار دوم، سوال 2، نقش و تعریف یک کارگر انتخاباتی را محدود می کند. به طور خاص، این اقدام از رای دهندگان خواسته بود تا تصمیم بگیرند که آیا “فقط مقامات انتخاباتی تعیین شده توسط قانون می توانند وظایفی را در برگزاری انتخابات مقدماتی، انتخابات و همه پرسی انجام دهند.”

مخالفان استدلال کرده بودند که این اقدامات نتیجه تئوری‌های توطئه بی‌اساس پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات 2020 است و تصویب آن‌ها موانعی را برای اجرای هموار انتخابات پاییز امسال در ویسکانسین ایجاد می‌کند، جایی که نتایج می‌تواند به تصمیم گیری در مورد انتخابات ریاست جمهوری و همچنین تعادل کمک کند. قدرت در سنای آمریکا

حامیان گفتند که اولین اقدام عملاً «پول سیاه» را از انتخابات منع می‌کند و دومی به شفاف‌سازی و ساده‌سازی اداره انتخابات کمک می‌کند.

اقدامات رای گیری ریشه در ادعاهای بی اساس متحدان دونالد ترامپ در مورد نتایج انتخابات 2020 دارد.

در آن انتخابات، مارک زاکربرگ، یکی از بنیانگذاران فیس بوک، 400 میلیون دلار کمک مالی به دو گروه غیرانتفاعی برای کمک به استخدام کارکنان نظرسنجی و خرید تجهیزات حفاظتی برای محافظت از مردم در برابر بیماری در طول همه‌گیری کووید اختصاص داد. گروهی به نام مرکز فناوری و زندگی مدنی، یک سازمان غیرحزبی که عمدتاً از طریق کمک های مالی زاکربرگ و همسرش تأمین می شود، در آن سال 10 میلیون دلار در اختیار مقامات ویسکانسین قرار داد.

بسیاری از جمهوری‌خواهان در ویسکانسین و در سراسر ایالات متحده به دروغ ادعا کرده‌اند که این پول به افزایش حضور دموکرات‌ها در سال 2020 کمک کرده است. بایدن پس از پیروزی ترامپ در آن ایالت چهار سال قبل، وضعیت را تغییر داد.

دموکرات ها در این ایالت از رای دهندگان خواسته بودند که با هر دو اقدام مخالفت کنند، در حالی که جمهوری خواهان از آنها حمایت کردند.

جمهوریخواهان در این ایالت از تصویب آنها تمجید کردند.

برایان شیمینگ، رئیس حزب جمهوری خواه ویسکانسین در بیانیه ای گفت: «ویسکانسین صحبت کرده و پیام واضح است: انتخابات متعلق به رأی دهندگان است، نه میلیاردرهای خارج از ایالت». ویسکانسینی‌ها صفحه زاکرباک را برگردانده‌اند و انتخابات ما را از دست اهداکنندگان پول تاریک محافظت کرده‌اند.»

دموکرات ها قانونگذاران جمهوری خواه را به دلیل پیشبرد ادعاهای نادرست درباره انتخابات 2020 سرزنش کردند و آنها را به خاطر دادن فرصت به رأی دهندگان برای تصمیم گیری در مورد سؤالات سرزنش کردند.

جو اوسلوند سخنگوی حزب دموکرات ویسکانسین گفت: به لطف تلاش های رابین ووس و سیاستمداران جمهوری خواه در مجلس قانونگذاری ویسکانسین، قانون اساسی ما اکنون منعکس کننده دروغ هایی است که دونالد ترامپ در مورد شکست خود در سال 2020 گفته است، دروغ هایی که او حتی امروز روی صحنه در گرین بی تکرار کرد. در یک بیانیه.

ترامپ روز سه‌شنبه در ویسکانسین گردهمایی برگزار کرد و دوباره به دروغ اعلام کرد که در سال 2020 در ایالت پیروز شده است. ووس، رئیس مجلس ایالتی جمهوری‌خواه، بررسی گسترده‌ای را در مورد انتخابات 2020 که توسط متحدان ترامپ در این ایالت حمایت می‌شد، آغاز کرد که در نهایت فاش شد. هیچ مدرکی دال بر تخلف یا تخلف وجود ندارد.

اوسلوند: “اشتباه نکنید: کار ما در طول سال برای اطمینان از اینکه همه ویسکانسینی های واجد شرایط می توانند رای خود را به صندوق بیاندازند ادامه خواهد یافت و ما بر این تلاش جمهوری خواهان برای مداخله در انتخاباتمان غلبه خواهیم کرد – درست مانند آنچه که بر همه دیگر غلبه کرده ایم.” اضافه.

در روزهای اخیر، جمهوری خواهان برجسته از ایالت و جاهای دیگر – از جمله سناتور ران جانسون، R-Wis.، که دفترش در تلاش برای رساندن مواد انتخاباتی جعلی به معاون رئیس جمهور مایک پنس در 6 ژانویه 2021 و نماینده جیم جردن دست داشت. ، آر اوهایو، که ادعاهای دروغین تقلب گسترده را در طول انتخابات 2020 مطرح کرده است – در حمایت از هر دو اقدام، ویدئوهایی را قطع کرده بود.

اما برخلاف سایر رقابت‌های بهاری در ایالت بنفش در سال‌های اخیر، اقدامات رای‌گیری توجه و هزینه‌های زیادی را از سوی گروه‌های خارجی جلب نکرد.

حتی مخالفان پیش‌بینی می‌کردند که پیروز می‌شوند و می‌گفتند که یک انتخابات مقدماتی خواب‌آلود و کم مشارکت – که پس از اینکه هر دو حزب اصلی اساساً نامزدهای خود را انتخاب کرده‌اند – اتفاق می‌افتد – تنها حامیان متعهد این اقدامات را برای آنها باقی می‌گذارد.

در انتخابات آوریل ویسکانسین تمایل به مشارکت کم دارد و افراد زیادی به این موارد نگاه نمی کنند. [closely]. جی هک، مدیر اجرایی Common Cause ویسکانسین، شاخه ایالتی گروه نظارت ملی دولت غیرحزبی، پیش از اعلام نتایج گفت، شاید آنها آن را بخوانند و فکر کنند، “بله، منطقی به نظر می رسد.” اما هر دو محصول انکار انتخابات هستند.»

هک پیشنهاد کرد که تأثیر آنها می تواند قابل توجه باشد. با بسته شدن راه‌ها برای کمک‌های مالی اضافی، و با محدود شدن دامنه اینکه چه کسی می‌تواند داوطلب شود، احتمال تئوری‌های توطئه و هرج و مرج بیشتر در طول و پس از یک رقابت نزدیک دیگر در پاییز امسال – دو انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته این ایالت هر دو با کمتر از 23000 رای – ممکن است بیشتر باشد.

او گفت: «مگر اینکه قوه مقننه به طور کامل بودجه اداره انتخابات را تأمین کند، کاری که مجلس قانونگذاری تحت کنترل جمهوری خواهان هرگز انجام نداده و نخواهد کرد، در این صورت کارمندان انتخابات در سراسر ایالت ویسکانسین منابع لازم برای اجرای انتخابات را ندارند».

جمهوری خواهان در مجلس قانونگذاری این اقدامات را مستقیماً به رای دهندگان ارجاع دادند، پس از آن که فرماندار تونی اورز، دموکرات، تلاش های آنها را برای تصویب قوانینی که به دنبال نتایج مشابه بود وتو کرد. ویسکانسین یکی از معدود ایالت‌هایی است که قانون‌گذاران اصلاحات پیشنهادی قانون اساسی را به صندوق رای ارجاع می‌دهند تا رای‌دهندگان بتوانند تصمیم بگیرند. در ایالت های دیگر، رای دهندگان می توانند سعی کنند از طریق فرآیندهای جمع آوری امضا، چنین اقداماتی را مستقیماً در برگه های رأی قرار دهند.

بر اساس کنفرانس ملی قانونگذاران ایالتی، حداقل 27 ایالت دیگر از زمان انتخابات 2020 اقدام به “منع، محدود کردن یا تنظیم استفاده از بودجه خصوصی یا بشردوستانه برای برگزاری انتخابات کرده اند”.