بایدن علیرغم مجلس جمهوری خواهان خواهان اقدام دو حزبی است


واشنگتن – رئیس جمهور جو بایدن در سخنرانی روز سه شنبه خود در مورد وضعیت اتحادیه، دستاوردهای خود را مطرح خواهد کرد و فراخوان جدیدی برای قانونگذاری دو حزبی در کنگره تقسیم شده صادر خواهد کرد.

کوین مک کارتی، رئیس جمهوری جدید کالیفرنیا، رئیس جمهور جدید کالیفرنیا، پشت سر او خواهد نشست که اکثریت متعصب و محافظه کار مجلس نمایندگان را رهبری می کند و این قدرت را دارد که چراغ سبز نشان دهد یا برنامه های بایدن را خنثی کند.

یکی از مقامات کاخ سفید گفت، بایدن قوانین جدیدی را که در دو سال گذشته امضا کرده است، مطرح خواهد کرد و خواستار تداوم این پیشرفت با «همکاری در سال آینده» خواهد شد.

در زیربنای همه اینها، رئیس جمهور یک بار دیگر اعتقاد خود را تقویت خواهد کرد که دموکرات ها و جمهوری خواهان می توانند با هم کار کنند، همانطور که در دو سال گذشته انجام دادند و همانطور که او متعهد است با کنگره جدید این کار را انجام دهد تا کارهای بزرگی از جانب آمریکایی ها انجام دهد. این مقام کاخ سفید که مجاز به صحبت علنی در مورد محتوای سخنرانی بایدن نبود، گفت.

این سخنرانی چالشی را برای بایدن برجسته می کند: رمزگشایی از آنچه می تواند به طور واقع بینانه در مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری خواهان و سنا تحت رهبری دموکرات ها تصویب شود – و ایجاد یک محیط حاصلخیز برای آن.

دستور کار قانون گذاری برای دو سال آینده به سه دسته تقسیم می شود: حوزه های قابل دوام برای زمینه های مشترک، پیگیری های جاه طلبانه که احزاب احتمالاً برای دستیابی به اجماع بسیار از هم دور هستند، و مواردی که باید برای جلوگیری از تعطیلی دولت یا بحران های اقتصادی تصویب شوند. .

فرصت های توافق

وقتی از آنها پرسیده می شود که در مورد چه موضوعاتی می توانند زمینه مشترک پیدا کنند، رایج ترین کلمه ای که قانونگذاران به آن پاسخ می دهند این است: چین.

این موضوع پس از سرنگونی یک بالون جاسوسی مشکوک چینی توسط ایالات متحده بر فراز خط ساحلی آمریکا، اهمیت بیشتری پیدا کرد. جمهوری خواهان مجلس نمایندگان کمیته منتخبی را برای روابط آمریکا و چین تشکیل داده اند. رئیس، مایک گالاگر، نماینده R-Wis.، و نماینده ارشد دموکرات، راجا کریشنامورتی، نماینده D-Ill.، هر دو خواستار یک رویکرد اجماع برای مقابله با ظهور چین شده اند. اما باید دید که آیا این موضوع قوانین دو حزبی را تولید خواهد کرد یا به یک فوتبال سیاسی تبدیل خواهد شد.

یکی از دستیاران ارشد جمهوری خواه مجلس نمایندگان گفت که ممکن است فرصت های محدودی برای همکاری در زمینه انرژی نیز وجود داشته باشد و اشاره کرد که مجلس اوایل سال جاری قانونی را برای محدود کردن استفاده از ذخایر استراتژیک نفت تصویب کرد. یکی از دستیاران جمهوری خواه مجلس سنا گفت که ممکن است تلاش دیگری برای بازنگری الزامات مجوز برای پروژه های انرژی و زیرساخت انجام شود.

یکی از دستیاران دموکرات سنا بیت کوین و ارز دیجیتال را به این فهرست اضافه کرد: “تخم مرغ زیاد روی صورت بسیاری از مردم و خطوط ایدئولوژیک در رمزارزها چندان محکم نیستند.”

نماینده برایان فیتزپاتریک، رئیس جمهور، رئیس مشترک انجمن حل مشکلات دو حزبی، به سه حوزه اشاره کرد که در آن فرصت هایی برای اقدام قانونگذاری می بیند: «سلامت روان و اعتیاد. برخورد با چین نیمه هادی ها و هوش مصنوعی.

جاش گاتهایمر، نماینده دموکرات، رئیس مشترک حزب دموکرات وی، گفت که این احتمالات شامل اعتیاد به مواد افیونی، سلامت روان و تولید داخلی و ایجاد قانون رقابت در چین است که سال گذشته با نوعی «تراشه 2.0» تصویب شد. او گفت که «تعدادی از مسائل عقل سلیم» وجود دارد که فرصت‌هایی را به وجود می‌آورد.

اما دیگران بدبین ترند. یکی از دستیاران حزب جمهوری خواه مجلس در پاسخ به این سوال که چشم انداز زمینه های مشترک چیست، پاسخ داد: «خیلی زیاد نیست». این دستیار به مقابله با چین و رسیدگی به بحران فنتانیل اشاره کرد.

تصویر: مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، کنفرانس خبری هفتگی خود را در کاپیتول برگزار می کند
کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، از کالیفرنیا، در یک کنفرانس خبری در ساختمان کنگره آمریکا روز پنجشنبه.آنا پولساز / گتی ایماژ

مسائلی که با شانس طولانی مواجه هستند

با توجه به تمایل محافظه کارانه اکثریت جدید حزب جمهوری خواه که بیش از 15 برگه رای لازم برای رئیس مجلس شدن مک کارتی به نمایش گذاشته شده بود، فهرست موضوعاتی که بعید است منجر به همکاری شود، طولانی است.

این با آنچه از برنامه جاه طلبانه بایدن در دو سال اول او باقی مانده است آغاز می شود – در درجه اول موارد شبکه اقتصادی و ایمنی در بسته Build Back Better او که به دلیل مخالفت سناتور جو مانچین، DW.Va، در اتاق برش باقی مانده بود. این شامل مسائلی مانند مراقبت از کودکان، مرخصی با حقوق، پرداخت نقدی به خانواده ها و برنامه هایی برای حذف تدریجی سوخت های فسیلی است.

بایدن و تقریباً همه دموکرات‌ها خواهان افزایش مالیات بر شرکت‌ها و افراد با درآمد بالا برای کسب درآمد بیشتر هستند، اما بسیاری از این پیشنهادها سال گذشته توسط سناتور کیرستن سینما، دی‌آریز، نادیده گرفته شد.

در حالی که دموکرات ها پنجاه و یکمین کرسی سنا را در انتخابات میان دوره ای 2022 به دست آوردند، این ایده ها با ورود به مجلس جدید تحت کنترل جمهوری خواهان طی دو سال آینده، همه از بین می روند.

درخواست مجدد بایدن برای قوانین سختگیرانه تر برای پیشگیری از خشونت با اسلحه نیز از نظر جمهوری خواهان ضعیف عمل می کند.

صحبت هایی در مورد اصلاحات اساسی مهاجرت وجود دارد، اما دو طرف اولویت های بسیار متفاوتی در مورد چگونگی انجام آن دارند. این موضوع، حتی در محیط‌های کمتر جناحی، سه سلف فوری بایدن را متحیر کرده است، بنابراین بسیاری از دستیاران هر دو حزب نسبت به دستیابی به توافق حتی در مورد یک لایحه محدود بدبین هستند.

و از دیدگاه حزب جمهوری خواه، قانون تصویب شده توسط مجلس نمایندگان برای لغو اقدامات مورد حمایت بایدن مانند بودجه اضافی IRS از سنا به رهبری دموکرات ها یا قلم وتوی بایدن در امان نخواهد ماند. اهداف محافظه کارانه در مرز، آموزش و انبوهی از مسائل فرهنگی نیز بدون مصالحه به فروش خواهند رسید.

صورتحساب هایی که باید تصویب شوند

بزرگ‌ترین لایحه‌ای که باید تصویب شود، سقف بدهی را شامل می‌شود، که کنگره باید آن را تا زمانی که وزارت خزانه‌داری می‌گوید ضرب‌الاجل 5 ژوئن برای اقدام یا خطر فاجعه اقتصادی است، تمدید کند. تا کنون، بایدن و مک کارتی در بن بست به سر می برند – رئیس جمهور اصرار دارد که این موضوع غیرقابل مذاکره است و مک کارتی مجدداً در سخنرانی خود درباره محدودیت بدهی در روز دوشنبه هیچ کاهش هزینه خاصی برای ارائه نداشت.

مک کارتی گفت: «نبود بدهی ما یک گزینه نیست. اما آینده‌ای از مالیات‌های بالاتر، نرخ‌های بهره بالاتر و اقتصادی که برای آمریکایی‌های شاغل کار نمی‌کند، نیست.

بودجه دولتی نیز وجود دارد که در 30 سپتامبر به پایان می رسد.

فیتزپاتریک چندین “قوانین ضروری” دیگر را شناسایی کرد که کنگره باید در مورد آنها راه حلی بیابد: مجوز مجدد اداره هوانوردی فدرال، و همچنین قانون نظارت اطلاعات خارجی و بخش 702، که به ایالات متحده اجازه می دهد تا از تروریست های مظنون در خارج از کشور جاسوسی کند. .

دستیار دموکرات سنا گفت که سیاست کشاورزی شامل تولیدکنندگان و تولیدکنندگان با توجه به نیاز به تصویب لایحه مزرعه ای که می تواند با رقابت چین و قیمت تخم مرغ مرتبط باشد، گشایش دیگری است.

با توجه به قوانین محدودی که برای تصویب از کاخ سفید به کاخ سفید منتقل می‌شود، برخی لایحه‌های ضروری را وسیله‌ای برای پیشبرد اولویت‌ها می‌دانند. دستیار دموکرات گفت: «من خیلی امیدوار نیستم که این کنگره از نظر قانونگذاری بسیار سازنده باشد.