جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح آلخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا رای گیری می کنند



واشنگتن – در حالی که آنها توافق دو حزبی در مورد مهاجرت سنا را پاره می کنند، جمهوری خواهان مجلس نمایندگان روز سه شنبه به قطعنامه ای برای استیضاح آلخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی به دلیل ناتوانی در اجرای قوانین مهاجرت و تامین امنیت مرزهای جنوبی رای خواهند داد.

اگر این قطعنامه تصویب شود، این دومین استیضاح یک وزیر کابینه در تاریخ ایالات متحده خواهد بود – و اولین استیضاح در حدود 150 سال اخیر. رای موفقیت آمیز مجلس نمایندگان، موضوع را به سنا ارسال می کند تصمیم بگیرید که آیا مایورکاس را برکنار کنید، اگرچه با توجه به اینکه دموکرات ها مجلس را کنترل می کنند و 67 رای لازم است، محکومیت بسیار بعید است.

این واقعیت که رهبران جمهوری خواه مجلس نمایندگان در حال حاضر این قطعنامه را به صحن علنی می کنند نشان می دهد که آنها احساس اطمینان دارند که برای استیضاح مایورکا رای دارند.

اکثریت ویپ تام اِمر، رئيس جمهور، روز دوشنبه به ان‌بی‌سی نیوز گفت: «هدف ما جلب 218 جمهوری‌خواه است و من مطمئن هستم که از آن عبور خواهیم کرد». موضوع کاملاً واضح است: وزیر عمدا از انجام وظیفه خود در تامین امنیت مرز جنوبی امتناع کرده است.

اما با توجه به اکثریت 219-212 جمهوری خواهان، انتظار می رود که حاشیه انتخابات بسیار کم باشد. جمهوری خواهان می توانند تنها دو رای را از دست بدهند اگر همه حضور داشته باشند و رای دهند و همه دموکرات ها رای منفی بدهند، همانطور که از آنها انتظار می رود.

حداقل یکی از قانونگذاران حزب جمهوری خواه، نماینده کن باک از کلرادو، چند روز قبل اعلام کرد که رای منفی خواهد داد. و رهبران همچنین از نزدیک نظاره گر تام مک کلینتاک، نماینده کالیفرنیا هستند، که در پاییز گذشته در سخنرانی خود استدلال کرد که مایورکاس جرایم قابل استیضاح مرتکب نشده است و هشدار داد که جمهوری خواهان می تواند درها را برای استیضاح های آتی توسط حزب دموکرات باز کند.

باک، یکی از اعضای محافظه‌کار حزب آزادی مجلس نمایندگان، در مقاله‌ای در The Hill گفت: «برای واضح بودن، وزیر مایورکاس در کار خود کاملاً شکست خورده است. او ناتوان است. او مایه شرمساری است. و به احتمال زیاد از او به عنوان بدترین وزیر امنیت داخلی در تاریخ ایالات متحده یاد خواهد شد.

با این حال، قانون اساسی روشن است که استیضاح برای «خیانت، رشوه، یا سایر جنایات و جنایات بزرگ» محفوظ است. باک نوشت: سوء مدیریت یا بی کفایتی به چیزی منجر نمی شود که بنیانگذاران ما آن را جرم قابل استیضاح می دانند.

رای Mayorkas در طول یک سال انتخابات ریاست جمهوری و در بحبوحه رویارویی بین مجلس و سنا بر سر نحوه رسیدگی به تعداد بی سابقه عبور غیرقانونی مرزها صورت می گیرد. چهار رهبر ارشد حزب جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا با صدور بیانیه ای مشترک با توافق دو حزبی سنا که سیاست های سختگیرانه تر در مورد پناهندگی و مرزی را تحمیل می کند، مخالفت کردند و گفتند که این توافق به اندازه کافی برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی پیش نمی رود.

هر گونه بررسی این لایحه سنا به شکل فعلی آن اتلاف وقت است. مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان و استیو اسکالیز، رهبر اکثریت، هر دو از لوئیزیانا، ایمر و الیز استفانیک، رئیس کنفرانس حزب جمهوری‌خواه از نیویورک، در بیانیه‌ای گفتند که در بدو ورود به مجلس مرده است.

دموکرات‌ها و مقامات DHS تلاش برای استیضاح حزب جمهوری‌خواه را به‌عنوان یک شیرین کاری سیاسی در سال انتخابات رد کرده‌اند و استدلال می‌کنند که جمهوری‌خواهان تمایلی به رسیدگی واقعی به بحران مرزی ندارند.

DHS در یادداشتی در مقابله با تلاش های استیضاح گفت: «این مسخره استیضاح، حواس پرتی از دیگر اولویت های حیاتی امنیت ملی است و کاری که کنگره باید انجام دهد تا در واقع قوانین ناقص مهاجرت ما را اصلاح کند». آنها نمی خواهند مشکل را حل کنند. آنها می خواهند در مورد آن تبلیغات انتخاباتی کنند. به همین دلیل است که آنها تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل‌های دو حزبی را تضعیف کرده‌اند و در تلاش برای استیضاح بی‌اساس وزیر مایورکاس، حقایق، دانشمندان و کارشناسان حقوقی و حتی خود قانون اساسی را نادیده گرفته‌اند.»

منتقدان استیضاح همچنین به اظهارات چهره‌های محافظه‌کار کلیدی در انتقاد از استیضاح مایورکاس توسط جمهوری‌خواه اشاره می‌کنند.

جاناتان تورلی، محقق حقوقی که به عنوان شاهد برای جمهوری خواهان مجلس نمایندگان خدمت کرده است، گفت: «هیچ مدرکی در حال حاضر دال بر فاسد بودن او یا مرتکب جرم قابل استیضاح وجود ندارد. به همین دلیل است که پرونده ای برای استیضاح آلخاندرو مایورکاس مطرح نشده است.» و آلن درشوویتز که وکیل مدافع دونالد ترامپ در اولین استیضاح وی بود، اعلام کرد که مایورکاس “رشوه، خیانت، یا جنایات و جنایات بزرگ” مرتکب نشده است و جمهوری خواهان “بر اساس ملاحظات حزبی” استیضاح می کنند.

هیئت تحریریه محافظه کار وال استریت ژورنال نیز علیه استیضاح مایورکاها مخالفت کرده است.

یک هفته پیش، کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان به رهبری رئیس، مارک گرین، آر-تن، قطعنامه استیضاح را با 18 رای موافق در مقابل 15 رای کاملاً در راستای خطوط حزبی تصویب کرد. این قطعنامه که در اصل توسط مارجوری تیلور گرین، نماینده راست افراطی تهیه شده بود، دو ماده استیضاح را بیان می کند.

مقاله اول مایورکاس را به امتناع «عمداً و سیستماتیک» از پیروی از قوانین مهاجرت فدرال متهم می کند. به همین دلیل، می‌گوید: «میلیون‌ها بیگانه به طور غیرقانونی سالانه وارد ایالات متحده شده‌اند و بسیاری از آنها به‌طور غیرقانونی در ایالات متحده باقی می‌مانند.»

مقاله دوم می گوید که مایورکاس با بیان اظهارات نادرست به کنگره و مانع از نظارت کنگره بر DHS “اعتماد عمومی” را نقض کرد.

گرین، یکی از اعضای پانل امنیت داخلی، روز دوشنبه در مصاحبه ای گفت: “حقایق دروغ نمی گویند و اعداد دروغ نمی گویند، و ما داده ها را داریم.” ما شاهد پشت سر گذاشتن شاهد بودیم که حقیقت را تأیید می کند: وزیر مایورکاس قانون مهاجرت فدرال را زیر پا گذاشته است. او همچنین سوگند رسمی خود را کاملاً نقض کرده است.»

جانسون قبلاً نشان داده است که چه کسانی را به عنوان مدیران استیضاح برای پیگرد قانونی پرونده مایورکاس در محاکمه احتمالی سنا انتخاب خواهد کرد. گرین، رئیس امنیت داخلی، قطعنامه جداگانه‌ای را ارائه کرد که نام خود و 10 مدیر جمهوری‌خواه دیگر را در آن ذکر کرد.

بقیه مایک مک کال رئیس امور خارجه تگزاس هستند که قبلاً رئیس امنیت داخلی بود. مایکل مهمان از می سی سی پی، نایب رئیس پانل میهن. اندرو گاربارینو، نماینده نیویورک؛ نماینده آگوست فلوگر از تگزاس؛ نماینده لورل لی از فلوریدا؛ و پنج عضو انجمن آزادی: نمایندگان اندی بیگز از آریزونا، کلی هیگینز از لوئیزیانا، بن کلین از ویرجینیا، هریت هاگمن از وایومینگ، و گرین از جورجیا.