رئیس مک کارتی می گوید جمهوری خواهان مجلس نمایندگان در مورد لایحه محدودیت بدهی تا سال 2024 رای خواهند داد


واشنگتن – کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، دوشنبه اعلام کرد که جمهوری خواهان مجلس نمایندگان به لایحه سقف بدهی خود رای خواهند داد تا به ایالات متحده قدرت دهد تا به تعهدات خود تا سال 2024 عمل کند.

از آنجایی که رئیس جمهور به پنهان کاری ادامه می دهد، جمهوری خواهان مجلس نمایندگان اقدام خواهند کرد. بنابراین برنامه ما این است: در هفته‌های آتی، مجلس نمایندگان به لایحه‌ای رای خواهد داد که سقف بدهی را در سال آینده افزایش می‌دهد، تریلیون‌ها دلار برای مالیات دهندگان صرفه‌جویی می‌کند، ما را کمتر به چین وابسته می‌کند، تورم بالای خود را مهار می‌کند – همه اینها بدون دست زدن به تامین اجتماعی و مک کارتی در یک سخنرانی در بورس نیویورک گفت.

مک کارتی جزئیات کمی ارائه کرد و گفت که قانون آتی هزینه های فدرال را تا سطح سال 2022 کاهش می دهد و سقف 1 درصدی را بر رشد سالانه در دهه آینده اعمال می کند. او از رئیس جمهور جو بایدن به دلیل امتناع از مذاکره در مورد شرایط سیاست برای تمدید سقف بدهی انتقاد کرد، موضعی که اکثر دموکرات ها از آن حمایت می کنند.

«اجازه دهید واضح بگویم. مک کارتی گفت: افزایش سقف بدهی بدون رشته‌ای نمی‌گذرد، و در مورد طرح آتی GOP افزود: «محدود می‌کند، پس‌انداز می‌کند و رشد می‌کند».

مک کارتی بر اکثریت محدود مجلس نظارت دارد و یافتن آرا برای تصویب افزایش سقف بدهی بدون حمایت دو حزب برای او آسان نخواهد بود. دموکرات‌ها با اکثریت قاطع از موضع بایدن حمایت می‌کنند که کنگره باید یک لایحه ساده محدودیت بدهی را برای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی تصویب کند و درباره سیاست بودجه به طور جداگانه مذاکره کند، بدون اینکه در صورت شکست مذاکرات، احتمال نکول وجود داشته باشد.

بدون اغراق، بدهی آمریکا یک بمب ساعتی است که منفجر می شود مگر اینکه ما اقدام جدی و مسئولانه ای انجام دهیم. با این حال، پرزیدنت بایدن چگونه به این موضوع واکنش نشان داده است؟ مک کارتی گفت: او هیچ کاری نکرده است. مذاکرات محدودیت بدهی فرصتی برای بررسی وضعیت مالی کشورمان است.

هر لایحه ای قبل از رفتن به میز بایدن برای امضای او نیاز به تایید سنا به رهبری دموکرات ها دارد. وزارت خزانه داری یک ضرب الاجل اوایل ژوئن را برای افزایش سقف بدهی تعیین کرده است، اما کارشناسان دیگر معتقدند که ممکن است بین جولای و سپتامبر باشد.

پس از سخنرانی مک کارتی، اندرو بیتس، سخنگوی کاخ سفید، مک کارتی را متهم کرد که «هنجارهای دو حزبی را که در دوره دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا دنبال می کرد، برای تمدید سقف وام بدون «گروگان گیری» زیر پا گذاشته است.

مک کارتی «دوباره نتوانست به وضوح آنچه را که جمهوری‌خواهان مجلس پیشنهاد می‌کنند و به آن رأی خواهند داد، بیان کند، حتی با اشاره به فهرست آرزوهای مبهم و افراطی MAGA که هزینه‌های خانواده‌های سخت‌کوش را افزایش می‌دهد، کمک‌های غذایی و مراقبت‌های بهداشتی را از میلیون‌ها آمریکایی دور می‌کند. بیتس در بیانیه‌ای گفت: و با این حال وقتی با پیشنهادات جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان برای اعطای مالیات به شرکت‌های فوق‌ثروتمند، منافع خاص و سودآور ترکیب می‌شود، کسری را افزایش می‌دهد.

کایل استوارت و الکساندرا باکالائو کمک کرد.