طوفان‌های مرگبار همراه با باران‌های سیل‌آمیز و گردباد مسیر ویرانگری را در چندین ایالت ترک می‌کنند.


گردبادها، باران سیل‌آلود و برف ویرانی در چندین ایالت در روز سه‌شنبه، در یک سیستم طوفانی که تاکنون حداقل یک نفر را کشته است.، ساختمان های ویران شده، درختان ریشه کن شده و خطوط برق سقوط کرده است.

بیست و هفت میلیون نفر در حال حاضر در معرض خطر طوفان های شدید روز چهارشنبه قرار دارند، زیرا سیستم طوفان مخرب به سمت شرق حرکت می کند و پیش بینی می شود که باران شدید، سیل، بادهای شدید و هوای زمستانی شدید را از مین به فلوریدا برساند.

در 24 ساعت گذشته 12 گزارش از گردباد در شش ایالت آلاباما، ایلینوی، تنسی، اوهایو، جورجیا و کنتاکی گزارش شده است. سه گردبادهای EF-1 در شهرستان‌های جسامین، اندرسون و نلسون در کنتاکی با بادهایی با سرعت 95 تا 110 مایل در ساعت تأیید شد.

سندیکای: The Enquirer
خودروهای سیل در یک پارکینگ کم ارتفاع سه شنبه در سینسیناتی. کریم الگازار / The Enquirer / شبکه USA Today

بسیاری از ایالت‌های بادگیر با آسیب‌های شدید بیدار می‌شوند: خانه‌ها تا استخوان‌های فلزی آن‌ها خالی شده، سقف‌ها از ساختمان‌ها جدا شده‌اند، و خطوط برق تخریب شده‌اند.

این سامانه طوفانی که در آخر هفته سیل خود را از غرب آغاز کرد، در سراسر کشور راه خود را طی کرده است.

به گفته اداره آتش نشانی تولسا، در تولسا، اوکلاهاما، یک زن بی خانمان 46 ساله که در لوله زهکشی پناه گرفته بود، جان باخت. به گزارش آسوشیتدپرس، دوست پسر این زن به مقامات گفته است که آنها در ورودی لوله بخوابند که عصر دوشنبه در اثر سیل از خواب بیدار شدند.

فرماندار کنتاکی، اندی بشیر، روز سه‌شنبه به دلیل طوفان‌هایی که از دوشنبه این ایالت را شروع کرد، وضعیت اضطراری اعلام کرد و پلیس ایالت کنتاکی و مدیران اورژانس را برای کمک به مردم محلی نیازمند به مناطق آسیب‌دیده اعزام کرد. یک به روز رسانی روز سه شنبه گزارش داد که هیچ تلفات جانی نداشته است، اما خسارت در چندین شهرستان گزارش شده است.

کارگران، سه شنبه، 2 آوریل 2024، درختان پایین کشیده شده در سراسر جاده را در Prospect، Ky.، قطع کردند.
کارگران روز سه‌شنبه در پراسپکت، کی، درخت‌های سرازیر شده را بریدند.تیموتی دی. ایزلی / AP

در شهرستان نلسون، مقامات آتش نشانی کنتاکی هنگام پاسخ به نشت گاز، عکس هایی از خسارت شدید طوفان به اشتراک گذاشتند: فلز درهم ریخته و ساختمان های فروریخته.

گردباد احتمالی دیگری در کانیرز، جورجیا فرود آمد و درختان را ریشه کن کرد و به خانه ها آسیب رساند. مردیت بارنوم، معاون مدیر آژانس مدیریت اضطراری شهرستان راکدیل، به ان‌بی‌سی نیوز گفت که گردباد مشکوک باعث “صدمات جزئی مرتبط با درختان، درختان و قطع برق” شد.