دو کلینیک باروری آلاباما می گویند که خدمات IVF را پس از لایحه حمایت از پزشکان از سر خواهند گرفت.



دو کلینیک باروری آلاباما که ماه گذشته خدمات لقاح آزمایشگاهی را متوقف کردند، انتظار دارند اکنون که قانونگذاران ایالتی لایحه ای را برای محافظت از پزشکان و کلینیک هایی که جنین ها را دور می اندازند به عنوان بخشی از خدمات معمول IVF، از سر بگیرند.

دکتر جانت بوکنایت، ارائه دهنده IVF در باروری آلاباما، که خدمات IVF را در 22 فوریه پس از حکم دادگاه عالی ایالت مبنی بر اینکه جنین های منجمد شده را به حالت تعلیق درآورد، گفت: این لایحه “حفاظتی را ارائه می دهد که ما برای شروع مراقبت نیاز داریم – یا واقعاً مراقبت را از سر بگیریم.” کودکان متولد نشده در نظر گرفته می شود.

بوکنایت گفت که این کلینیک در هفته حدود 10 تخمک و 10 انتقال جنین منجمد انجام می دهد، بنابراین ممکن است حدود 40 بیمار در طول توقف خدمات IVF از مراقبت های موعود دریافت نکرده باشند.

دکتر وارنر هو، رئیس دپارتمان زنان و زایمان دانشگاه آلاباما در بیرمنگام، در بیانیه‌ای ویدیویی گفت که این لایحه “حفاظتی را ارائه می‌کند و بنابراین به UAB اجازه می‌دهد تا درمان‌های لقاح آزمایشگاهی را که به عنوان IVF نیز شناخته می‌شود، از سر بگیرد.”

او ادامه داد: «در حالی که UAB در حال حرکت برای از سرگیری سریع درمان های IVF است، ما به ارزیابی پیشرفت ها و حمایت از محافظت از بیماران IVF و ارائه دهندگان خود ادامه خواهیم داد.»

پس از حکم دادگاه در 16 فوریه، ارائه دهندگان IVF نگران بودند که ممکن است با عواقب قانونی برای خلاص شدن از شر جنین مواجه شوند – بخش رایج IVF، زیرا برخی از جنین ها دارای ناهنجاری های ژنتیکی هستند یا دیگر مورد نیاز نیستند. این امر باعث شد آلاباما باروری و دو کلینیک دیگر آلاباما خدمات IVF را متوقف کنند.

از آن زمان، قانونگذاران هر دو طرف خواستار تدابیر قانونی برای محافظت از ارائه دهندگان IVF در ایالت شدند.

لایحه ای که عصر چهارشنبه تصویب شد، «مصونیت» مدنی و کیفری را برای پزشکان، کلینیک ها و سایر پرسنل مراقبت های بهداشتی که IVF انجام می دهند، ارائه می دهد.

فرماندار کی آیوی آن را قبل از نیمه شب چهارشنبه امضا کرد.

این لایحه می‌گوید: «هیچ دعوا، دعوا یا پیگرد کیفری برای آسیب یا مرگ جنین نباید علیه هیچ فرد یا نهادی در هنگام ارائه یا دریافت خدمات مربوط به لقاح آزمایشگاهی انجام شود یا ادامه یابد».

با این حال، مشخص نمی کند که آیا جنین های منجمد ایجاد شده از طریق IVF مطابق قوانین ایالتی دارای حقوقی مشابه کودکان هستند یا خیر. به همین دلیل، برخی از کارشناسان حقوقی و مدافعان حقوق باروری نگرانند که این موضوع به اندازه کافی پیش نرود.

“در حالی که ما از اقدامات قانونگذاران آلاباما سپاسگزاریم، این قانون به موضوع اساسی وضعیت جنین به عنوان بخشی از فرآیند IVF – که استاندارد طولانی مدت مراقبت از بیماران IVF را تهدید می کند، نمی پردازد. کارهای بیشتری باید انجام شود. باربارا کولورا، مدیر عامل RESOLVE: انجمن ملی ناباروری در بیانیه‌ای عصر چهارشنبه گفت.

حامیان جمهوری خواه این لایحه، این قانون را راه حلی سریع برای از سرگیری فعالیت های عادی به کلینیک های IVF توصیف کردند.

بوکنایت گفت قانونگذاران “نیاز مبرم برای رفع این مشکل و داشتن راه حلی پایدار را درک می کنند.”

این لایحه همچنین می‌تواند شرکت‌هایی را که جنین‌ها را ذخیره و ارسال می‌کنند، راحت‌تر از فعالیت در آلاباما کمک کند. حداقل یک شرکت بزرگ حمل و نقل جنین، کرایوپورت، پس از تصمیم دادگاه، فعالیت خود را در آنجا متوقف کرد. این شرکت به پرسشی مبنی بر از سرگیری خدمات در آلاباما پاسخی نداد.

براد سنسترا، مدیر عامل ReproTech – شرکتی که ذخیره‌سازی طولانی‌مدت برای جنین‌ها را ارائه می‌دهد – گفت که این شرکت قبل از صدور حکم با کلینیک‌های آلاباما درباره کمک به آنها در نگهداری جنین مذاکره کرده بود. او گفت که پس از تصمیم دادگاه عالی ایالتی، این شرکت کارمندان را از تحویل محموله‌های جنین از کلینیک‌های آلاباما محدود کرد.

سنسترا گفت که اکنون با برداشتن محدودیت احساس راحتی می کند، زیرا به نظر می رسد این صورتحساب خدمات ذخیره سازی را پوشش می دهد.

وی گفت: به طور حتم رسیدگی به جنین ها و نگهداری آن برای بیماران، ارائه خدمات مربوط به لقاح آزمایشگاهی است.

مگان کول، یک بیمار در آلاباما باروری، قصد تشکیل خانواده از طریق یک جانشین را داشت، زیرا او یک اختلال خونی دارد که او را از بارداری ایمن باز می دارد. اما روند انتقال جنین برنامه ریزی شده پس از توقف خدمات IVF توسط کلینیک لغو شد.

کول گفت اکنون که کلینیک قصد دارد دوباره ارائه IVF را آغاز کند، او می‌خواهد با انتقال به جلو حرکت کند.

او گفت که چند هفته گذشته “سرگردانی از احساسات” بوده است، “از کاملا ویران شده تا امید و اکنون هیجان زده برای ادامه سفر.”

اما کول نگران اتفاقاتی است که ممکن است در آینده در آلاباما بیفتد.

او گفت: “در حالی که این یک برد برای ما در حال حاضر و یک چسب زخم برای بازگرداندن ما به مسیر است، ما همچنان در حال برنامه ریزی برای انتقال جنین های خود به خارج از ایالت هستیم.” من به کاری که دولت قرار است انجام دهد اعتماد ندارم و نمی‌خواهم جنین‌هایم را برای همیشه در انبار نگه دارم یا اجازه ندهم آنها را دور بریزم.»