منشی سابق شهرک و وکیل در میشیگان به دلیل نقض اطلاعات رای دهندگان متهم هستند


دانا نسل، دادستان کل میشیگان روز چهارشنبه اعلام کرد که یک کارمند سابق شهرک و وکیلش در میشیگان به اتهام نقض اطلاعات رای دهندگان مربوط به انتخابات 2020 با اتهاماتی روبرو خواهند شد.

دفتر نسل در بیانیه‌ای ادعا کرد، استفانی اسکات، کارمند سابق شهرک آدامز و وکیل خصوصی او، استفانی لمبرت، به یک بازرس رایانه غیرمجاز اجازه دسترسی به داده‌های رأی‌دهندگان، از جمله اطلاعات غیرعمومی رأی‌دهندگان، مربوط به انتخابات عمومی 2020 را دادند.

اسکات با شش اتهام روبرو است – پنج جنایت و یک جنایت – از جمله پنهان کردن یا پنهان کردن دستگاه رای گیری و استفاده از رایانه برای ارتکاب جرم. لمبرت با سه اتهام جنایت از جمله استفاده از رایانه برای ارتکاب جرم روبرو است. معلوم نیست آنها چگونه ادعا کرده اند.

اسکات 52 ساله و لامبرت 42 ساله تئوری های توطئه را در مورد نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 در میشیگان مطرح کرده اند.

نسل در این بیانیه گفت: تضمین امنیت و یکپارچگی انتخابات به عنوان سنگ بنای دموکراسی ما است.

وی ادامه داد: “وقتی مقامات منتخب و نمایندگان آنها از موقعیت خود برای ترویج توطئه های بی اساس استفاده می کنند، بی توجهی آشکار به حریم خصوصی رای دهندگان نشان می دهند و در این روند قانون را زیر پا می گذارند، این امر ماهیت فرآیند دموکراتیک را تضعیف می کند.” رفتارهای بی پروا باید پاسخگوی اعمالشان باشد.»

دانیل هارتمن، وکیل لمبرت، در بیانیه‌ای به آسوشیتدپرس گفت که او قانون را نقض نکرده و «در تلاش‌های خود برای شفاف‌سازی داده‌ها، فرآیندها و رویه‌های انتخاباتی مردم ثابت قدم می‌ماند». لمبرت بلافاصله به درخواست ان بی سی نیوز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

لمبرت متهم به انتقال غیرقانونی داده‌ها از «کتاب نظرسنجی الکترونیکی مربوط به انتخابات عمومی 2020» به سرپرستی اسکات است.

در بیانیه خبری آمده است که اسکات “عمداً دستورالعمل های متعددی را نادیده گرفته است” تا یک جدول رای را به یک “فروشنده مجاز برای تعمیر و نگهداری و آزمایش” تحویل دهد. پلیس ایالتی میشیگان به عنوان بخشی از حکم بازرسی، جدول‌ساز را توقیف کرد.

هر دو لمبرت و اسکات دارای سابقه انکار انتخابات هستند. لمبرت تلاش کرد برای ابطال پیروزی جو بایدن در انتخابات میشیگان در سال 2020 شکایت کند. اسکات نیز تئوری‌های توطئه مرتبط با انتخابات را مطرح کرده است و در سال 2021، پس از اینکه دفتر انتخابات میشیگان اعلام کرد که او اقدامات احتیاطی را برای تضمین امنیت رأی‌دهی انجام نداده است، از شرکت در انتخابات محلی شهرستان منع شد. او در نهایت در یک انتخابات فراخوان سال گذشته از سمت خود کنار رفت.

لمبرت در ماه مارس پس از یک جلسه استماع تحریم در رابطه با اتهاماتی که او ایمیل های محرمانه را از Dominion Voting Systems پخش کرده بود، دستگیر شد.

در واکنش به اتهامات علیه اسکات و لمبرت، سوزی رابرتز، کارمند شهر آدامز، که در تلاش برای فراخوان با اسکات رقابت کرد، گفت که “خوشحال” است که پلیس ایالت تحقیقاتی را دنبال کرده است که منجر به اتهامات علیه اسکات شده است.

رابرتز در بیانیه‌ای گفت: «استفانی اسکات شهر آدامز را در سرفصل‌های اعتقادات خود قرار داد، نه واقعیت‌ها. “انتشار اطلاعات شخصی ما نقض گسترده اعتماد به رای دهندگان او بود.”

اسکات و لمبرت قبلاً در مصاحبه‌ای با NBC News در سال گذشته پیش از برگزاری انتخابات فراخوان پس از اینکه چهار مادربزرگ محافظه‌کار در شهر آدامز تلاش کردند تا اسکات را از نقشش کنار بگذارند، در میان نگرانی‌ها از دخالت او در نقض اطلاعات رای‌دهندگان، صحبت کردند.

در این مصاحبه، اسکات اظهار داشت که او فقط درباره انتخابات «سوال می‌پرسد».

اسکات به ان‌بی‌سی نیوز گفت: «تمام کاری که من انجام می‌دادم این بود که در این سمت منشی باشم، انتخاباتی منصفانه برگزار کنم، مطمئن شوم … داده‌ها دقیق هستند، و من کارم را انجام می‌دادم».