سناتور جمهوریخواه لایحه حفاظت از IVF را مسدود کرد



واشنگتن – سیندی هاید اسمیت، سناتور جمهوریخواه از می سی سی پی، روز چهارشنبه تصویب قانونی را که از دسترسی به لقاح آزمایشگاهی محافظت می کرد، مسدود کرد.

این اقدام که توسط سناتور Tammy Duckworth، D-Ill حمایت شد و برای بررسی با رضایت اتفاق آرا – به این معنی که یکی از سناتورها می‌تواند از تصویب آن جلوگیری کند – ارائه شد، حفاظت فدرال را برای IVF فراهم می‌کند.

دادگاه عالی ایالت آلاباما اخیراً حکم داد که جنین هایی که از طریق IVF ایجاد می شوند، کودک محسوب می شوند.

بسیاری از پزشکان و خانواده‌ها نگران این هستند که IVF کمتر در دسترس باشد، زیرا از نظر تئوری می‌توان از افراد به دلیل از بین بردن جنین شکایت کرد. در طول فرآیند IVF، جنین‌ها اغلب در صورت داشتن ناهنجاری‌های ژنتیکی یا پس از تصمیم بیماران که نیازی به استفاده از آنها ندارند، دور انداخته می‌شوند.

از زمان تصمیم دادگاه، سیاستمداران هر دو طرف حمایت خود را از محافظت از IVF ابراز کرده اند.

داکورث، که از IVF برای داشتن دو دختر خود استفاده کرد، گفت: حکم آلاباما “زنانی مانند من و پزشکان ما را به عنوان جنایتکار ترسیم می کند” و “دسترسی به IVF را در هرج و مرج قرار می دهد، زیرا زنان و پزشکان بی شماری سعی می کنند بفهمند که آیا ممکن است به دلیل تلاش ساده جرم انگاری شوند یا خیر. برای ایجاد خانواده.»

او همچنین آن را «ترکیبی کابوس‌آمیز از ریاکاری و زن‌ستیزی» نامید.

او افزود: «همان افرادی که ادعا می‌کنند از ارزش‌های خانواده دفاع می‌کنند، همان کسانی هستند که سعی می‌کنند سیاست‌های دیستوپیایی را اجرا کنند که مانع از تشکیل خانواده‌های آمریکایی‌ها شود.»

هاید اسمیت در اعتراض خود گفت که تصمیم آلاباما “IVF را ممنوع نکرده است و هیچ ایالتی IVF را ممنوع نکرده است.”

او گفت: «لایحه‌ای که امروز پیش روی ما قرار دارد، بیش از حد گسترده است که مملو از قرص‌های سمی است که بسیار فراتر از تضمین دسترسی قانونی به IVF هستند.

تعدادی از سیاستمداران جمهوری خواه که می گویند معتقدند زندگی از زمان لقاح شروع می شود یا معتقدند که جنین یا جنین مستحق حقوق کامل یک فرد است، مجبور شده اند نظرات خود را در مورد IVF توضیح دهند – نوعی از درمان باروری که جنبه جناحی نداشته است. موضوع.

در آلاباما، قانونگذاران در تلاش بوده اند تا با توجه به حکم دادگاه عالی، راه حلی برای محافظت از روش های IVF ارائه دهند.

دموکرات ها از نظر سیاسی به این موضوع متمایل شده اند. آنها از آن برای ضربه زدن به جمهوری خواهان در مورد سقط جنین استفاده کرده اند – موضوعی که از زمانی که قضات محافظه کار در دادگاه عالی ایالات متحده در سال 2022 رو علیه وید را لغو کردند، به حزب جمهوریخواه در انتخابات قبلی آسیب رساند.

سناتور الیزابت وارن، D-Mass روز چهارشنبه گفت: “این همیشه در مورد سیاستمداران محافظه کار است که بدن زنان را کنترل می کنند.” این طرح دونالد ترامپ و جمهوری‌خواهان بوده است، و مخالفت با پیشنهاد سناتور داکورت امروز نشان می‌دهد که جمهوری‌خواهان در حال مخالفت با آزادی باروری هستند. حتی برای مراقبت های دوران بارداری می آیید. اشتباه نکنید.”