چه زمانی سپرده گذاران بانک سیلیکون ولی پول خود را پس خواهند گرفت – و آیا آنها کامل خواهند شد؟ پس از سقوط وام دهنده، سؤالات می چرخند



در آخر هفته، ترکیبی از سرمایه‌گذاران دره سیلیکون و سیاستمداران کالیفرنیا از FDIC خواستند تا همه سپرده‌گذاران، از جمله آن‌هایی که مبالغ بیمه‌نشده دارند، کامل شوند. بعد از ظهر شنبه، فرماندار کالیفرنیا گاوین نیوسام صادر کرد بیانیه او گفت که با دولت بایدن و دیگر مقامات واشنگتن در مورد SVB در تماس بوده است.

نیوسام گفت: «همه با FDIC برای تثبیت وضعیت در سریع‌ترین زمان ممکن، برای محافظت از مشاغل، معیشت مردم و کل اکوسیستم نوآوری که به عنوان قطب چادری برای اقتصاد ما عمل کرده است، کار می‌کنند.

اما ریکز گفت که برای اینکه FDIC بتواند از پول عمومی برای کمک به سپرده گذاران بیمه نشده استفاده کند، باید «استثنای ریسک سیستمی» را اعلام کند – چیزی که به دو سوم هیئت حکام فدرال رزرو و دو سوم هیئت مدیره نیاز دارد. FDIC، و وزیر خزانه داری، با مشورت رئیس جمهور، به تصویب برسد.

ریکس گفت: «این به نظر من بسیار بعید است.

ریکز گفت که برای یک فرد یا کسب و کار معمولی، سقوط SVB یک سابقه دردسرساز ایجاد می کند. در حالی که هرگز مسائل مالی خود را پنهان نکرد، برای اینکه بانکی با اندازه، مقیاس و شهرت SVB کاهش یابد، نشان می دهد که مشتریان باید با دقت بیشتری از مشکلات آگاه می شدند، مفهومی که Ricks آن را «مضحک» می داند.

Ricks گفت: “بیشتر کسب و کارها نمی خواهند در تجارت ارزیابی ترازنامه موسسات مالی باشند – این مزیت نسبی آنها نیست.”

او گفت که در ادامه، شرکت‌ها و افراد بیشتری احتمالاً کسب‌وکار خود را به بانک‌های بسیار بزرگی می‌برند که می‌دانند در بدترین سناریو از حمایت دولتی برخوردار خواهند شد.

ریکس گفت: «این برای سیستم مالی ما مایه تاسف است.

اگر شما فردی هستید که در آینده قصد بانکداری در یک بانک بزرگ را ندارید، ریکز می‌گوید: شروع به بررسی ایمنی و سلامت بانک کنید.

او گفت: «این کل تئوری آن است. “من فکر می کنم این یک نوع احمقانه است – این یک روش احمقانه برای مدیریت سیستم پولی ما است.”