نامزد سابق کنگره نوادا متهم به قتل کریس تپ شد که 20 سال به خاطر قتلی که مرتکب نشده بود محکوم شد.



یکی از اعضای سابق کنگره نوادا به عنوان مظنون به قتل کریس تپ در سال گذشته، مردی از آیداهو که دو دهه را به دلیل قتلی که مرتکب نشده بود در زندان گذراند و بعداً مدافع افرادی شد که به اشتباه محکوم شدند، شناسایی شد.

اداره پلیس متروپولیتن لاس وگاس روز چهارشنبه اعلام کرد که حکم بازداشت دانیل رودیمر 45 ساله را به اتهام قتل دریافت کرده است.

مقامات در ژانویه گفتند که تپ 47 ساله پس از پاسخ مقامات به گزارش 29 اکتبر مبنی بر “تصادف احتمالی” در لاس وگاس جان باخت.

وکیل تپ پیش از این به «دیلاین» گفته بود که او به یک نمایشگاه اتومبیل در لاس وگاس رفته بود و پس از افتادن و اصابت سرش به میز قهوه در هتلش در بیمارستان بستری شد و در کما بود.

اداره پلیس متروپولیتن لاس وگاس گفت که کارآگاهان قتل بعداً متوجه شدند که تپ قبل از بستری شدن در بیمارستان درگیر شده بود.

دپارتمان پلیس گفت که تپ بر اثر ضربه شدید به سر جان خود را از دست داد و اداره پزشکی قانونی شهرستان کلارک این مرگ را قتل اعلام کرد.

پلیس روز چهارشنبه هیچ جزئیات بیشتری در مورد مرگ یا رابطه تاپ با رودیمر ارائه نکرد.

رودیمر، یک کشتی گیر سابق و نامزد سیاسی، نایب قهرمان منطقه سوم کنگره نوادا در سال 2020 شد و در مقابل سوزان لی با اختلاف حدود 3 درصد شکست خورد.

در سال 2019، تپ به خاطر قتل آنجی دوج، یک زن 18 ساله که در آپارتمانش در آیداهو فالز در سال 1996 مورد تجاوز قرار گرفت و به قتل رسید، تبرئه شد.

تپ بعداً به «دیتلاین» گفت که پس از بازجویی های مکرر توسط بازرسان و انجام چندین آزمایش دروغ یاب، به دروغ به قتل اعتراف کرده است.

در سال 2017، پس از ادعای وکیل تپ مبنی بر اینکه مقامات موکل او را تحت فشار قرار داده اند، دادستان ها موافقت کردند که محکومیت تپ را به تجاوز جنسی لغو کنند و مجازات محکومیت تاپ به قتل را به مدت گذرانده کاهش دهند.

تپ دو سال بعد در قتل تبرئه شد، پس از اینکه همسایه سابق دوج در قتل او دستگیر شد و بعداً به اتهام قتل اعتراف کرد.

تپ قانونگذاران آیداهو و سایر ایالت ها را تحت فشار قرار داد تا قوانینی را تصویب کنند که غرامت عادلانه ای را به تبرئه شدگان ارائه می کند. در سال 2021، پس از آنکه برد لیتل، فرماندار آیداهو، لایحه‌ای را امضا کرد که توسط تپ به قانون تبدیل شد، به تپ 1.2 میلیون دلار – یا 62000 دلار برای هر سالی که پشت میله‌های زندان بود، پرداخت شد.

تپ بعداً از شهر آیداهو فالز و اداره پلیس آن به دلیل “سوء رفتار فاحش” شکایت کرد. او در سال 2022 با 11.7 میلیون دلار و عذرخواهی شهردار این دعوا را به پایان رساند.