ترامپ قصد دارد در آغاز محاکمه جدید ای. ژان کارول پس از جلسات حزبی آیووا شرکت کند



به گفته دو منبع با آگاهی مستقیم از برنامه های وی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، قصد دارد در جلسه محاکمه خسارت مدنی جدید ای. جین کارول در روز سه شنبه شرکت کند.

منبع دیگری که از برنامه های سفر وی مطلع است، گفت: ترامپ قصد دارد از دموین، آیووا، به شهر نیویورک سفر کند، پس از برگزاری جلسات گروهی ایالتی که ان بی سی نیوز پیش بینی کرد او دوشنبه شب برنده شد.

این محاکمه بر روی پرونده افترای کارول، نویسنده مجله ای است که رئیس جمهور سابق را متهم به تجاوز به او در دهه 1990 کرد، سپس زمانی که اتهاماتش را در معرض دید عموم قرار داد، او را بدنام کرد.

هیئت منصفه نیویورک سال گذشته ترامپ را مسئول آزار جنسی و بدنام کردن کارول دانست. او در ماه می 5 میلیون دلار غرامت دریافت کرد. هیئت منصفه ترامپ را مسئول اتهامات تجاوز جنسی ندانست.

دادگاه دوم که قرار است روز سه شنبه آغاز شود، شامل اظهارات عمومی ترامپ درباره کارول است که هم در زمان ریاست جمهوری و هم پس از حکم هیئت منصفه در ماه مه بیان کرد.

دوربین‌ها در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده که در آن پرونده در حال رسیدگی است، مجاز نیستند و بعید است که سرویس مخفی ایالات متحده به ترامپ اجازه دهد تا دوربین‌های جلوی ساختمان دادگاه سخنرانی کند.

ترامپ پس از حضور در شروع محاکمه، قرار است سه شنبه شب برای یک رویداد کمپین به نیوهمپشایر سفر کند. انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر در 23 ژانویه برگزار خواهد شد.

محاکمه کارول یکی از محاکمه هایی است که ترامپ در سال جاری با آن روبرو شد زیرا او به دنبال بازگشت به کاخ سفید است. موارد دیگر عبارتند از ادعاهایی مبنی بر اینکه او تلاش کرده است نتایج انتخابات 2020 را مخدوش کند، اسناد طبقه بندی شده را نادرست مدیریت کند و سوابق تجاری خود را در رابطه با پرداخت های پولی جعل کرده است. ترامپ در همه مواردی که با اتهامات جنایی مواجه است بی‌گناه است و تخلف در پرونده‌های مدنی را رد کرده است.

ترامپ قبلاً از دادگاه خواسته بود که رسیدگی به پرونده کارول را به مدت 90 روز متوقف کند، اما یک دادگاه تجدیدنظر فدرال ماه گذشته این درخواست را رد کرد و خاطرنشان کرد که رئیس جمهور سابق برای معرفی دفاعیات مصونیت ریاست جمهوری بیش از حد صبر کرده است. دادگاه گفت که ترامپ تا ژانویه سال گذشته ادعای مصونیت خود را مطرح نکرده بود، علیرغم اینکه کارول در سال 2019 شکایتی را برای افترا ارائه کرد.