حدود 1000 گردشگر پس از سقوط بهمن در سین کیانگ چین گرفتار شدند


تلویزیون دولتی چین روز سه‌شنبه گزارش داد که حدود 1000 گردشگر پس از اصابت بهمن به منطقه شمال غربی سین‌کیانگ چین با برف و آب و هوای ناپایدار که مانع تخلیه شده است، در یک روستای تعطیلات دور افتاده سرگردان مانده‌اند.

دسترسی جاده ای به روستای همو، مقصدی دیدنی در نزدیکی مرزهای قزاقستان، روسیه و مغولستان که گردشگران در آن محبوس شده بودند، چند روزی است که بر اثر ریزش بهمن قطع شده است. این دهکده در استان آلتای سین کیانگ واقع شده است که بارش مداوم برف در برخی مناطق 10 روز به طول انجامیده است.

رسانه های دولتی چین در آخر هفته گزارش دادند که بارش برف سنگین ده ها بهمن را در امتداد بخش بزرگی از بزرگراه ها در کوه های آلتای منتهی به منطقه دیدنی کاناس به راه انداخت و برخی از گردشگران با هلیکوپتر به محل امن منتقل شدند.

به گفته دوربین مداربسته، ارتفاع برف ناشی از ریزش بهمن در برخی نقاط به حدود 23 فوت می رسد و در بسیاری از آنها از تجهیزات برف روبی بالاتر است.

حدود 1000 گردشگر پس از سقوط بهمن در سین کیانگ چین گرفتار شدند
گردشگرانی که بر اثر سقوط بهمن در منطقه سین کیانگ چین گیر افتاده بودند، روز دوشنبه با هلیکوپتر به محل امن منتقل شدند.از طریق رویترز

کار برای پاکسازی 31 مایلی جاده مدفون از یک هفته پیش آغاز شده است.

کار نجات و برف روبی را پیچیده تر می کرد، سنگ ها، آوارها و شاخه های درختان مخلوط شده در برف، شکسته شدند، زیرا بهمن ها از دامنه های جنگلی کاج و توس به سمت دره رودخانه سرازیر شدند و وسایل نقلیه برف روب دوار را بی فایده کردند. امدادگران به بیل و بیل متوسل شده اند.

از آنجایی که آب و هوا به سرعت در منطقه کوهستانی تغییر می‌کند، پنجره‌های عملیاتی برای مأموریت‌های تامین نیز باریک بوده است. به گفته دوربین مداربسته، یک هلیکوپتر نظامی که قرار بود موادی مانند آرد و سوخت را به روستای همو ارسال کند، صبح روز سه‌شنبه به تعویق افتاد. مقامات مدیریت بزرگراه در آلتای گفتند که 53 پرسنل و 31 مجموعه ماشین آلات و تجهیزات را برای کار امداد و نجات سازماندهی کرده اند.

رئیس اداره مدیریت بزرگراه، ژائو جین‌شنگ، به سی‌سی‌تی‌وی گفت: «این وضعیت بهمن نسبتاً ویژه است، ما قبلاً چنین بارش برف سنگینی را دیده‌ایم، اما چنین فراوانی بهمن‌ها را ندیده‌ایم».

ژائو گفت که انتظار دارد کار برف روبی برای بازگرداندن دسترسی به روستای همو به دلیل حجم زیاد برف در 2.5 مایلی آخرین جاده تحت تاثیر بهمن ادامه یابد.