وکلای ترامپ با آغاز محاکمه اسناد طبقه بندی شده در ماه دسامبر مخالفت می کنند



وکلای دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، روز دوشنبه از یک قاضی فدرال خواستند که محاکمه جنایی درباره سوء استفاده ترامپ از اسناد طبقه بندی شده را تا انتخابات ریاست جمهوری سال آینده به تعویق بیندازد.

در یک پرونده قضایی فدرال در میامی، وکلای ترامپ و هم‌متهم او، دستیار شخصی والت نائوتا، گفتند که «شروع محاکمه‌ای به این بزرگی ظرف شش ماه پس از کیفرخواست غیرمنطقی، گویا است و منجر به نقض عدالت می‌شود. “

در یک پرونده قضایی در اواخر ماه گذشته، دادستان های تیم بازرس ویژه جک اسمیت درخواست کرده بودند که دادگاه تا 11 دسامبر به تعویق بیفتد، زیرا یک قاضی فدرال ناظر بر این پرونده تاریخ محاکمه را برای 14 اوت تعیین کرد.

ترامپ ماه گذشته به اتهام سوء استفاده از بیش از 100 سند طبقه بندی شده که سال گذشته در استراحتگاه مار-آ-لاگو در فلوریدا کشف شد، متهم شد.

او با 37 فقره اتهام مبنی بر حفظ عمدی اطلاعات دفاع ملی، توطئه برای ایجاد مانع در اجرای عدالت و اظهارات نادرست مواجه است. او اعتراف به بی گناهی کرده است.

پرونده روز دوشنبه اشاره می کند که ترامپ برای ریاست جمهوری نامزد می شود و می گوید که او نامزد احتمالی جمهوری خواه است – تعهدی که “به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد و این تلاش تا انتخابات 5 نوامبر 2024 ادامه خواهد داشت.”

در این پرونده آمده است که شغل نائوتا مستلزم این است که ترامپ در بیشتر سفرهای انتخاباتی اش همراهی کند.

در این پرونده آمده است که انتخاب یک هیئت منصفه منصفانه و بی طرف در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری، دورنمای تاریخ محاکمه در دسامبر را ترسناک تر می کند.

این پرونده می‌افزاید که ترامپ، مانند وکلای مدافعش، «قبلاً برنامه‌ریزی‌هایی برای محاکمه‌ها در موضوعات دیگری داشته است» که تاریخ تعیین‌شده را «تقریباً غیرممکن» می‌کند.

ترامپ امیدوار است که نامزدی جمهوری خواهان برای ریاست جمهوری در سال 2024 را به دست آورد. در حالی که تاریخ نهایی برای جلسات حزبی آیووا تعیین نشده است، انتظار می رود اولین رقابت مقدماتی در اواسط ژانویه برگزار شود.