مدیکر قصد دارد برای داروهای آلزایمر که تایید کامل FDA را دریافت می کنند، هزینه کند



مرکز خدمات مدیکر و مدیکید روز پنجشنبه اعلام کرد که هزینه داروهای جدید آلزایمر را که تاییدیه کامل سازمان غذا و دارو را دریافت کرده‌اند، پرداخت می‌کند، اگرچه پزشکان را ملزم به جمع‌آوری داده‌هایی درباره میزان عملکرد داروها در دنیای واقعی می‌کند.

این تغییر که توسط مدیر CMS Chiquita Brooks-LaSure در نسخه‌ای اعلام شد، یک پیروزی برای گروه‌های مدافع از جمله انجمن آلزایمر است که به دنبال دسترسی گسترده‌تر به دسته جدیدی از داروهایی هستند که در آزمایش‌های بالینی نشانه‌هایی از کند کردن پیشرفت را نشان داده‌اند. از بیماری حدود 6.7 میلیون نفر بالای 65 سال در ایالات متحده آلزایمر دارند و به طور بالقوه واجد شرایط تحت پوشش Medicare هستند.

بروکس لاسور در بیانیه ای گفت: بیماری آلزایمر نه تنها بر افرادی که از این بیماری رنج می برند، بلکه بر عزیزان و مراقبان آنها نیز آسیب می زند، به گونه ای که تقریباً هیچ بیماری دیگری این کار را نمی کند.

تا به حال، Medicare هزینه این داروها را – که نسخه سریع تأییدیه به نام تأیید تسریع شده اعطا شده است – فقط در صورتی که بیمار در یک کارآزمایی بالینی ثبت نام کرده باشد، پرداخت می کرد. دو دارو تایید شده اند: Biogen’s Aduhelm و Eisai’s Leqembi.

بر اساس FDA، تأیید تسریع شده برای داروهایی است که “نیاز پزشکی برآورده نشده را پر می کنند”. برای به دست آوردن تایید کامل، داروسازان نیاز به انجام آزمایشات بالینی بیشتری دارند.

این اقدام روز پنجشنبه قبل از جلسه کمیته مشورتی FDA در 9 ژوئن انجام شد که در آن گروهی از کارشناسان قرار است در مورد توصیه FDA به اعطای تایید کامل به Leqembi رای دهند.

آزمایشات بالینی نشان داد که این دارو به نظر می رسد پیشرفت بیماری را در افرادی که در مراحل اولیه یا دارای اختلال شناختی خفیف هستند کند کند.

هزینه این دارو 26500 دلار در سال است که آن را برای اکثر افراد دور از دسترس است. اما اگر جلسه کمیته مشورتی خوب پیش برود و FDA تأیید سنتی را اعطا کند، افرادی که در مدیکر خواهان دارو هستند باید بتوانند آن را تحت قوانین جدید مدیکر دریافت کنند.دنبال کردن NBC HEALTH بر توییتر & فیس بوک.