نیکی هیلی از مستقل‌های آیووا و دموکرات‌ها برای گروه‌های حزبی دور می‌زند



ماونت ورنون، آیووا – نیکی هیلی و متحدانش با راکد بودن موقعیت رای‌گیری در آیووا، تصمیم می‌گیرند رای‌دهندگان مستقل یا دموکرات در این ایالت را هدف قرار ندهند، و از فرصت بالقوه برای متقاعد کردن آنها برای تغییر نام‌های حزبی در شب گردهمایی دور می‌زنند.

گروهی که عملاً عملیات زمینی را به نمایندگی از هیلی در آیووا اجرا می‌کند و درها را برای بسیج رأی‌دهندگان برای گروه‌های حزبی می‌کوبد، گفت که تلاشی هماهنگ و متمرکز برای حضور مستقل در ماه آینده انجام نمی‌دهد.

درو کلین، مشاور ارشد آمریکایی ها برای اقدام رفاه، گفت: «بیشتر کسانی که ما با آنها صحبت می کنیم جمهوری خواهان ثبت نام شده هستند، زیرا این افراد هستند که تشکیل جلسه می دهند. واقعاً در تاریخ اخیر هیچ نشانه تاریخی مبنی بر اینکه کمپین‌هایی شروع شده و واقعاً استقلالی‌ها را هدف قرار داده‌اند، وجود نداشته است، و آنها همچنین نرخ بسیار پایینی برای حضور در شرکت دارند.»

در آیووا، حزب جمهوری خواه ایالتی به رای دهندگان اجازه می دهد که وابستگی حزبی خود را تغییر دهند و در شب برگزاری انتخابات آیووا به عنوان جمهوری خواه ثبت نام کنند. تعداد افراد مستقل ثبت شده در آیووا بیشتر از جمهوری خواهان ثبت شده است.

تحلیل ان‌بی‌سی نیوز از آمار ثبت‌نام رأی‌دهندگان آیووا نشان داد که 11 درصد از مردم آیوایی که در انتخابات حزب جمهوری‌خواه در سال 2012 شرکت کردند، مستقل‌ها یا دموکرات‌هایی بودند که وابستگی حزبی خود را در روز جمعی تغییر دادند. چرخه انتخابات 2012 آخرین باری بود که فقط یک گروه حزبی جمهوری خواه، و نه یک گروه دموکرات، در آیووا برگزار شد.

هیلی در حال حاضر با ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا می‌جنگد تا جایگزین اصلی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا باشد. با وجود اینکه مواضع سیاسی او به دور از لیبرال است، هیلی تصویر معتدل تری در مورد موضوعاتی مانند سقط جنین نسبت به دیسانتیس ارائه کرده است، که بیشتر به راست متمایل شده و نام خود را به عنوان یک جنگجوی فرهنگ بر سر زبان ها انداخته است.

کمپین هیلی که در مقایسه با کمپین ترامپ از نظر نقدینگی محدودتر است، همچنین یک طرح تبلیغاتی هدفمند را برای ترغیب رای‌دهندگان غیر جمهوری‌خواه به شرکت در اولویت قرار نداده است، اگرچه کمپین او استدلال می‌کند که پیام او در این مسیر برای آنها جذاب است.

اولیویا پرز-کوباس، سخنگوی کمپین هیلی، که گفت هیلی آماده حمایت مستقل ها است، گفت: «او با همه تماس می گیرد. با این حال، او به در زدن یا دیگر تاکتیک‌های کمپین خاص برای جلب نظر آنها اشاره نکرد. ما سعی می کنیم تا جایی که می توانیم مردم را به سمت هدف خود بکشانیم. و او یک محافظه کار آزموده و واقعی است، اما اگر بتواند قلب ها و ذهن ها را به دست آورد، عالی است.»

استقلالی‌ها می‌توانند مسیر مهمی برای پیشی گرفتن از رقبای جمهوری‌خواه غیر ترامپ باشند. آخرین نظرسنجی NBC News/Des Moines Register/Mediacom نشان می‌دهد که هیلی با ۶ درصد بالاتر از DeSantis در میان استقلالی‌های آیووا پیشی گرفته است، اما مشخصاً او در میان این گروه تنها با ۱۳ درصد کمتر از ترامپ است – که بسیار با کسری کلی ۳۵ درصدی او در میان اعضای مجلس شورای اسلامی فاصله دارد. حاشیه خطای نظرسنجی 4 درصد است. در نظرسنجی سی‌بی‌اس نیوز در نیوهمپشایر در این ماه، هیلی با اختلاف بیشتر – 30 درصد – در میان استقلالی‌ها، از DeSantis برتر است.

و در نیوهمپشایر، برخلاف آیووا، تلاش‌های عمدی‌تری از سوی متحدان برای بسیج این رأی‌دهندگان صورت می‌گیرد.

سوپر PAC Independents برای نیکی این هفته شروع به پخش تبلیغات در نیوهمپشایر کرد که صدای رای دهندگان مستقل را برجسته می کرد. یکی از بنیانگذاران این گروه، فرانک لاوکین، به NBC News گفت که قصد دارد بیش از یک میلیون دلار را صرف تماس مستقیم با جمعی متشکل از 200000 رای دهنده مستقل کند.

لوکین گفت: “اگر بتوانیم 15 یا 30000 رای دهنده اضافی را متقاعد کنیم که به نیکی هیلی رای دهند، که در غیر این صورت ممکن است رای ندهند، تفاوت بزرگی ایجاد خواهد شد.” روند آیووا تا حدودی مبهم و غیرعادی است. … [New Hampshire] می تواند مسیر این انتخابات را تغییر دهد و این همان چیزی است که ما به دنبال آن هستیم.

سخنگوی ستاد انتخاباتی هیلی جزئیاتی از فعالیت مستقل آنها در نیوهمپشایر ارائه نکرد، اما گفت که این نامزد “می خواهد حزب را رشد دهد و افراد بیشتری را وارد آن کند، و این کاملا شامل افراد مستقل نیز می شود.”

هفته گذشته در نیوهمپشایر، دیسانتیس به جمعیت گفت که باید آخرین نامزدی باشد که در برابر ترامپ می ایستد زیرا هیلی برای شکست دادن رئیس جمهور سابق در انتخابات مقدماتی باید به حمایت رای دهندگان خارج از حزب جمهوری خواه تکیه کند.

دیسانتیس از روی صحنه گفت: “شما هیلی را دارید – ظاهراً او همان عزیز مردمی است که ترامپ را دوست ندارند.” واقعیت این است که او نمی تواند ترامپ را در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان شکست دهد. چرا؟ زیرا محافظه کاران و جمهوری خواهان اصلی به او رای نخواهند داد.”

علیرغم اینکه هیلی می تواند بهترین موقعیت را برای کاهش پیشنهاد ترامپ برای نامزدی داشته باشد، داده ها و گفتگو با رای دهندگان آیووا نیز نشان می دهد که اشتیاق زیادی برای تغییر احزاب برای اهداف حمایت از هیلی در شب مجلس نمایندگان وجود ندارد.

چهار سال پیش، کارول پترسن از آنکنی، ثبت نام حزب خود را تغییر داد تا در جمع دموکرات ها شرکت کند. پیترسن که هفته گذشته با تلفن تماس گرفت، گفت که قصد دارد ثبت نام خود را دوباره – این بار به جمهوری خواه – در 15 ژانویه تغییر دهد.

خنده دار است که باید بپرسید، زیرا من این هفته به شوهرم می گفتم که فکر می کنم وابستگی خود را تغییر خواهم داد تا بتوانم با جمهوری خواهان در جمع نمایندگان مجلس شرکت کنم، و من آن را در وب سایت وزیر امور خارجه جستجو کردم و شما می توانید این کار را انجام دهید. پیترسن گفت که قصد دارد دوستانی را در حومه د موین جذب کند تا به او بپیوندند.

پترسن، با این حال، گفت که او قصد دارد برای فرماندار سابق آرکانزاس، آسا هاچینسون، نه هیلی، تشکیل جلسه دهد.

هنگامی که از پترسن پرسیده شد که چرا برای فرماندار سابق کارولینای جنوبی شرکت نمی کند، پاسخ داد: «وقتی اینجا در آیووا هستید، همه تبلیغات را می بینید. در حال حاضر، چیزی که او می گوید این است که دیدگاه های او به همان اندازه دیوانه کننده است که بقیه آنها. من دوست دارم کسی را ببینم که بیشتر یک جمهوری‌خواه محافظه‌کار معمولی باشد.»

NBC News آمار ثبت نام رای دهندگان را از صبح هر دوره انتخاباتی بررسی کرد و ثبت نام احزاب را با ارقام بعد از تشکیل جلسه مقایسه کرد. در سال 2020، 12 درصد از مردم آیوایی که در گردهمایی حزب دموکرات شرکت کردند، می‌توانستند مستقل یا جمهوری‌خواه باشند که به سایت گروه خود مراجعه کرده و مجدداً به عنوان دموکرات ثبت نام کرده‌اند.

J. Ann Selzer، نظرسنجی از NBC News/Des Moines Register/Mediacom می گوید: «مستقل ها معمولاً نقش مهمی در آن بازی نکرده اند. «این یک تعهد بزرگ است که به مجلس شورای اسلامی برویم. … برای انجام آن به انگیزه خاصی نیاز دارد.»

آمارهای مربوط به سال 2016 چندان واضح نیست، زیرا هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات آیووا گردهمایی خود را برگزار کردند. اما به طور بالقوه، تا 15 درصد از اعضای حزب جمهوری خواه قبلاً به عنوان مستقل یا دموکرات ثبت نام کرده بودند.

لیندا اولشوسکی و جان اولشوسکی در اینجا در کوه ورنون زندگی می کنند. این زوج علیرغم اینکه می‌دانستند می‌توانند به‌عنوان جمهوری‌خواه در شب کنگره ثبت نام کنند، گفتند که شرکت نخواهند کرد.

لیندا، یکی از دموکرات‌های ثبت‌نام شده، گفت: «من هرگز به مجلس جمهوری‌خواهان نمی‌روم.

“بله، من در مورد آن فکر کرده ام. اما من این کار را انجام نمی دهم.

حتی در آن زمان، این زوج گفتند که از هیلی حمایت نخواهند کرد – در عوض، به طور فرضی برای کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی تشکیل جلسه خواهند داد.

جان گفت: «فکر نمی‌کنم نیکی هیلی چیزی را که باور دارد، بیان می‌کند.

در سال 2022، کمپین برای نماینده آن زمان. لیز چنی در حالی که سعی می کرد از رقیب جمهوری خواه مورد حمایت ترامپ جلوگیری کند، تلاشی هماهنگ کرد تا رای دهندگان غیر جمهوری خواه را متقاعد کند تا ثبت نام حزب خود را تغییر دهند تا در انتخابات مقدماتی جمهوری خواه به او رای دهند.

اگرچه چنی به راحتی رقابت را شکست داد، اما آمار ثبت نام رای دهندگان وایومینگ نشان داد که تعداد رای دهندگان دموکرات و مستقل ثبت نام شده در ماه های قبل از روز مقدماتی بیش از 24000 نفر کاهش یافته است. این سهم از رای دهندگان – اگر هر یک از رای دهندگان عملاً مجدداً به عنوان جمهوری خواه ثبت نام می کردند – 14 درصد از مشارکت کلی در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه را تشکیل می داد که یک تقویت قابل توجه برای چنی است.