برنده پاوربال تاریخی 2 میلیارد دلاری توسط مردی که ادعا می کند بلیط از او دزدیده شده شکایت کرد



برنده رکورد 2.04 میلیارد دلاری جکپات پاوربال کالیفرنیا در سال گذشته توسط مردی مورد شکایت قرار گرفت که ادعا می کند بلیط قبل از فاش شدن اعداد برنده از او دزدیده شده است.

ادوین کاسترو در قرعه کشی نوامبر برنده جایزه رکورد شد و در فوریه مشخص شد. در آن زمان، او گفت که “شکه شده و به وجد آمده است” و تصمیم گرفت جکپات را با مبلغ 997.6 میلیون دلار بپذیرد.

در همان ماه که او شناسایی شد، مردی به نام خوزه ریورا در دادگاه عالی الحمرا شکایت مدنی کرد و ادعا کرد که جکپات باید متعلق به او باشد.

شکایت علیه کاسترو، کمیسیون لاتاری ایالتی کالیفرنیا، ایالت کالیفرنیا و مردی به نام اوراچی اف. رومرو، که ریورا او را متهم به گرفتن بلیط خود کرد، تشکیل شد.

بر اساس این شکایت، ریورا یک بلیت بخت آزمایی برای پاوربال 2.04 میلیارد دلاری در 7 نوامبر در مرکز خدمات جو در آلتادنا، کالیفرنیا، یک روز قبل از قرعه کشی خریداری کرد.

اما همان روز، ریورا مدعی شد رومرو بلیط را دزدیده است. در این شکایت جزئیاتی از چگونگی وقوع سرقت ادعایی ذکر نشده است.

پس از ادعای دزدیده شدن بلیت، ریورا «درخواست‌ها و درخواست‌های متعددی برای بازگرداندن آن» ارائه کرد، اما رومرو، طبق این شکایت، آن را رد کرد.

در 8 نوامبر، اعداد برنده قرعه کشی شدند و ریورا مجدداً از رومرو درخواست کرد تا بلیت را پس دهد. اما ظاهرا رومرو در پاسخ گفت: «بلیت بازنده بود یا اگر بلیت را پیدا کنم، می‌توانیم برنده‌ها را 50/50 تقسیم کنیم».

ریورا گزارش داد ادعا شده است دزدی به لاتاری کالیفرنیا و اجرای قانون، طبق اسناد دادگاه.

در 14 فوریه، کمیسیون لاتاری ایالتی کالیفرنیا و ایالت کالیفرنیا اعلام کردند کاسترو برنده پاوربال است. مقامات قرعه‌کشی گفتند که برای اطمینان از قانونی بودن بلیت و ادعا، روند بررسی را دنبال کردند.

ریورا سه روز بعد فرم ادعایی را به لاتاری کالیفرنیا در سانتافه اسپرینگز ارائه کرد و مدعی شد که بلیطش دزدیده شده است.

در همان روز، وکیل او نامه ای به لاتاری کالیفرنیا ارسال کرد و مدعی شد که بلیط برنده از ریورا به سرقت رفته است.

در این نامه آمده است: «تا زمان اعلام در 14 فوریه 2023، آقای ریورا تهدید شده بود که اگر با تقسیم برنده ها موافقت نکند، بلیط برنده اش از بین خواهد رفت.

در این شکایت آمده است که ریورا از لاتاری کالیفرنیا درخواست کرده است که تمام فیلم‌هایی که بلیط برنده را در مرکز خدمات جو خریداری می‌کنند، حفظ کند.

ریورا می‌گوید که مستحق این جکپات است و ادعا می‌کند که متحمل آسیب‌های روحی، تجاوز به ملک (به معنای استفاده از دارایی بدون اجازه مالک) و مداخله عمدی در روابط اقتصادی احتمالی در این مصیبت ادعایی شده است.

لاتاری کالیفرنیا گفت که در مورد دعاوی در حال تعلیق اظهار نظر نمی کند، اما “بی نهایت اطمینان” را به روند بررسی این سازمان برای برندگان ابراز کرد.

کارولین بکر، معاون مدیر و سخنگوی لاتاری ایالتی گفت: “لاتاری کالیفرنیا مطمئن است که ادوین کاسترو برنده واقعی جایزه 2.04 میلیارد دلاری ناشی از قرعه کشی پاوربال در نوامبر 2022 است.”

احضاریه ای در 25 آوریل در خانه 25.5 میلیون دلاری هالیوود هیلز، لس آنجلس، که فروخته شد، ابلاغ شد. در ماه مارس، با توجه به سوابق آنلاین.

اما فرد حاضر در خانه ظاهراً به سرورهای فرآیند گفته است که “ما در حال خدمت به ادوین کاسترو اشتباه هستیم.”

روز پنجشنبه، یک وکیل برای کاسترو درخواست ابطال احضاریه داد. گفته می شود که احضاریه برای ادوین اچ. کاسترو – پدر برنده واقعی پاوربال – صادر شده است.

در بیانیه ای که به درخواست کاسترو ضمیمه شده است، آمده است که وی هرگز شخصاً احضار نشده است. او تصدیق کرد که خانه‌ای در لس‌آنجلس که پدرش در آن خدمت می‌کرد، او بود. او در پرونده خود به ادعاهای مربوط به بلیط اشاره نکرد.

جلسه استماع این درخواست برای 19 جولای تعیین شده است.

NBC News برای اظهار نظر با وکلای ریورا و کاسترو تماس گرفته است. رومرو که پاسخی به دادگاه ارائه نکرد، روز جمعه نمی تواند تماس بگیرد.