سری بنیاد قسمت 3: التهاب


غذاهای خنک کننده بهترین دفاع شما در برابر آسیب بافتی هستند

غذاهای ضد التهاب

دریافت مقدار زیادی سبزی مهم است

التهاب چیست؟ از نظر فنی ، این یک واکنش موضعی به آسیب سلولی است که با بزرگ شدن مویرگ ، نفوذ لکوسیت ، قرمزی ، گرما و درد مشخص می شود و مکانیزمی برای شروع حذف عوامل مضر و بافت آسیب دیده است. برخی از آنها ممکن است آشنا به نظر برسند – بزرگ شدن (تورم) قرمزی ، گرما و درد چیزی است که همه ما به عنوان واکنش های التهابی می شناسیم. بقیه اصولاً می گویند بدن شما با آسیب رساندن به آسیب واکنش نشان می دهد تا آن را ترمیم یا حذف کند. این به طور کلی مفید است ، مگر در مواردی که مفید نباشد. هنگامی که آسیب شدید است یا مکررا ایجاد می شود ، واکنش التهابی خود می تواند باعث ایجاد آسیب شود و ما باید قبل از خارج شدن از کنترل وضعیت را واسطه کنیم.

این به هیچ وجه یک موضوع ساده نیست. شرایط بسیار زیادی وجود دارد که باعث ایجاد واکنش التهابی می شود ، بنابراین من نمی توانم همه آنها را در اینجا مطرح کنم ، بنابراین در عوض روی معمولی ترین واکنش های التهابی ناشی از علل شایع مانند رژیم غذایی نامناسب یا درد ناشی از آسیب های مکرر یا ورزش تمرکز می کنم. هنگامی که برای درد یا علائمی که اغلب در اثر التهاب عمومی ایجاد می شود به مشتری مراجعه می کنم ، پاکسازی رژیم غذایی همیشه اولین بخش از روند بهبود است. هر بیماری جدی همیشه باید ابتدا توسط پزشک درمان شود.

این فرآیند پاکسازی با حذف غذاها از رژیم غذایی که باعث تشدید التهاب می شوند و افزودن غذاهایی که نشان داده شده است به کاهش التهاب کمک می کند ، آغاز می شود. بیایید اصول اولیه را که باید مورد توجه قرار گیرد مرور کنیم:

اب

هیدراتاسیون بسیار مهم است ، به ویژه در مورد درد مفاصل. روان کننده در مفاصل عمدتا از آب ساخته شده است ، بنابراین در صورت کم آبی بدن ، این روغن کاری کمتری می کند و ممکن است اصطکاک مفاصل ایجاد شود. آب همچنین مسئول دفع سموم از بدن ما است. اگر بدن شما دچار کم آبی شده است ، می توانید آب را از قسمت های مختلف بدن – از جمله مفاصل – بیرون بیاورید تا از مهمترین عملکردها پشتیبانی کند. آب همچنین بخشی از فرآیند سم زدایی کلی بدن شما است ، بنابراین اگر بدن شما دچار کم آبی شده باشد ، سموم می توانند در بافت ها تجمع کنند – دوباره ، از جمله مفاصل – باعث درد و التهاب بیشتر شوند.

روند بد تصفیه روغن دانه

حلال ها ، سفید کننده ها و خوشبو کننده ها به تنهایی دلیل کافی برای عدم استفاده از روغن های دانه تصفیه شده هستند

روغن

وقتی روغنهای فرار (به ویژه روغنهای دانه فرآوری شده مانند بادام زمینی یا گل کلم) در یک نقطه خاص گرم می شوند ، تبدیل به فرار و به راحتی اکسید می شودبا این اکسیداسیون می تواند ایجاد کند رادیکال های آزاد در بدن که باعث ایجاد استرس اکسیداتیو می شود. این می تواند منجر به التهاب در سراسر بدن ، از جمله مفاصل و دیواره های شریان شود. دومی می تواند منجر به بروز مشکلات زیادی از جمله افزایش وزن تا بیماری های قلبی عروقی شود. خود روغن نیز می تواند قبل از برخورد با جرقه زن ، با برخی از مواد بدی که در پردازش استفاده می شود ، مشکل ساز شود (تصویر بالا را ببینید). این باعث می شود روغن های ارگانیک ، سرد فشرده ، تصفیه نشده به عنوان بهترین گزینه همیشه باقی بمانند. روغن آووکادو یک گزینه پخت عالی است زیرا دارای بالاترین نقطه دود در بین همه روغن های پخت و پز و عطر سبک و خنثی است. روغن زیتون یک گزینه عالی برای حرارت کم است ، روغن MCT می تواند کمی گرما را تحمل کند (مانند قهوه داغ) و روغن دانه کتان برای استفاده سرد ، مانند سس ها یا سمپاشی عالی است.

سبزیجات

شما نیاز خواهید داشت 4 تا 5 وعده سبزیجات در روز و باید با هر وعده غذا بخورید. مقدار زیادی سبزیجات ریشه ای مانند چغندر ، هویج و سیب زمینی ، سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی ، کلم ، گل کلم و جوانه بروکسل ، سبزیجات تیره ، کلم پیچ ، آروگولا و اسفناج ، همراه با سیر ، پیاز ، سبزیجات و قارچ ها بخورید. همه اینها سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و ترکیباتی هستند که در کاهش التهاب مفید خواهند بود. برخی از افراد ممکن است به دسته ای از سبزیجات به نام چکمه حساس باشند که رایج ترین آنها گوجه فرنگی ، سیب زمینی ، فلفل و بادمجان است. اگر این غذاها را اغلب می خورید ، ارزش دارد آنها را برای یک یا دو هفته حذف کنید و سپس دوباره آنها را معرفی کنید تا ببینید آیا تغییری مشاهده کرده اید.

گوشت

صرف نظر از آنچه در رسانه ها می شنوید ، گوشت دشمن نیستکیفیت پایین یا آماده سازی ناکافی مشکلات فعلی در این سناریو است. گوشت با کیفیت پایین از مزارع کارخانه با چربی امگا مناسب متعادل نیست و اغلب با آثار سموم دفع آفات دام و همچنین داروهایی که به دلیل شرایط ناسالم مزرعه تجویز می شوند ، مرتبط است. حیوانات تغذیه شده با چمن ، چرا و تحت درمان با انسان که از رژیم های طبیعی خود تغذیه می کنند ، همراه با غذاهای دریایی وحشی و پایدار انتخابی سالم هستند. پختن گوشت روی حرارت زیاد یا روی شعله که باعث قهوه ای شدن آن می شود ، می تواند تولید کند ترکیبات مضر که سرطان زا شناخته می شوندبا سرخ کردن یا برشته شدن در دمای پایین و سرخ نکردن ، و استفاده از ماریناد و ادویه جات برای گوشت قرمز کمک خواهد کرد.

کربوهیدراتهای تصفیه شده

این دسته از غذاها در واقع ضد مواد مغذی هستند. وقتی غلات معمولی مانند گندم و برنج تصفیه شده و از لایه بیرونی جدا شوند ، از مواد مغذی ، آنزیم ها و مواد معدنی متعادل محروم می شوند که مانع از سمی شدن مواد باقی مانده برای بدن ما می شود. کادمیوم را می توان در مرکز دانه و روی را در پوشش یافت. روی جذب کادمیوم را کاهش می دهد. تصفیه غلات روی را کاهش می دهد ، بنابراین باعث افزایش جذب کادمیوم می شود. کادمیوم توانایی انتقال روی به بافت ها را دارد، مهار عملکردهای مهم آنزیمی و اندام ها. کادمیوم اضافی می تواند در بافت ها جمع شود و باعث سمیت و آسیب بافت شود.

دانه های تصفیه شده نیز بر سلامت متابولیک تأثیر مضر دارند. آرد سفید سریعتر از غلات کامل هضم می شود و به گلوکز تبدیل می شود که بلافاصله جذب می شود و به سرعت سطح قند خون را بالا می برد و پاسخ به انسولین را تحریک می کند. این واکنش باعث می شود که بدن بلافاصله از هر چیزی که می تواند استفاده کند و سپس بقیه را به صورت چربی ذخیره کند. اگر به طور اتفاقی یک ماراتن را اجرا کنید ، مشکلی نیست ، به سرعت عادت می کند. اگر حالت بی تحرک تری دارید ، ممکن است با افزایش وزن مشکل داشته باشید. این نوسانات قند خون همچنین می تواند بر سطح انرژی ، خلق و خوی تأثیر بگذارد و به مرور زمان به سیستم ایمنی بدن آسیب برساند. سعی کنید میزان مصرف غلات خود را بیش از 20 درصد از کل رژیم غذایی خود حفظ نکنید و به مواردی مانند نان غلات کامل ، برنج قهوه ای و غلات جایگزین مانند کینوا ، ارزن ، جو و غیره پایبند باشید.

هر فرد دغدغه ها ، تفاوت های ظریف ، حساسیت ها و نیازهای تغذیه ای فردی را دارد ، بنابراین این پایان این گفتگو نیست ، بلکه یک پایگاه تغذیه خوب است که به شما بهترین شانس ممکن را برای درمان هرگونه التهاب در بدن شما می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *