تاریخ، زمان، لیست مهمانان و موارد دیگر



جشن سال. اسکار شرق. بزرگترین شب مد.

مت گالا نام های زیادی دارد و حتی افسانه های بیشتری دارد. رویداد سالانه با اطمینان بزرگترین ستاره ها را جذب می کند، جسورانه ترین چهره ها را به نمایش می گذارد و نمادین ترین میم های اینترنت را برمی انگیزد.

در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد مت گالا امسال بدانید.

مت گالا چیست؟

مت گالا که رسماً به عنوان مزایای موسسه لباس شناخته می شود، جمع آوری کمک های مالی سالانه است که در موزه هنر متروپولیتن شهر نیویورک برگزار می شود.

این رویداد به طور سنتی در اولین دوشنبه ماه می برگزار می شود و به عنوان برجسته ترین رویداد مد سال در نظر گرفته می شود. امسال، مت گالا در 6 می برگزار می شود.

موسسه لباس در حال حاضر مرکز لباس آنا وینتور نامیده می شود و به افتخار سردبیر مجله Vogue که نزدیک به سه دهه این رویداد را رهبری کرده است.

مراسم مت گالا چه ساعتی شروع می شود؟

ورود فرش قرمز معمولاً از ساعت 5 بعد از ظهر به وقت شرقی آغاز می شود و حدود ساعت 8 بعد از ظهر به وقت شرقی پایان می یابد. اکثر پخش زنده فرش قرمز، از جمله Vogue’s، از ساعت 6 بعد از ظهر آغاز می شود

اما برخی از شناخته‌شده‌ترین مهمان‌ها تمایل دارند در سمت بعدی ظاهر شوند: سال گذشته، ریحانا حدود ساعت 10 شب روی فرش قرمز ظاهر شد.

تم مت گالا امسال چیست؟

گفتمان اجتناب‌ناپذیر روز دوشنبه در رسانه‌های اجتماعی نه تنها ظاهر افراد مشهور را به صورت جداگانه ارزیابی می‌کند، بلکه پایبندی آنها به “موضوع” همیشه گریزان را ارزیابی می‌کند.

موضوع صرفاً عنوان نمایشگاه جدید مؤسسه لباس، «زیباهای خفته: دوباره بیدار شدن مد» است. علاوه بر موضوع، که مفهوم کلی این رویداد را توصیف می کند، مت گالا یک “کد لباس” نیز دارد. کد لباس امسال “باغ زمان” است.

کد لباس برگرفته از داستان کوتاهی به همین نام در سال 1962 است که توسط جی جی بالارد نوشته شده است. Vogue پیشنهاد کرده است که کد لباس ممکن است ظاهرهای گلی و گیاهی بسیاری را در فرش امسال تداعی کند.

در این نمایشگاه حدود 250 مورد کمیاب از مجموعه مؤسسه لباس، از جمله طرح‌های شیاپارلی، دیور و غیره به نمایش گذاشته می‌شود. این شامل سه “منطقه” اصلی – زمین، دریا و آسمان – برای نشان دادن منابع طبیعی و طراحی پایدار خواهد بود.

در حالی که موضوع، البته، قابل تفسیر است، انتظار داشته باشید که شاهد احیای قدیمی و آرشیوی زیادی روی فرش قرمز باشید.

صندلی های مت گالا چه کسانی هستند؟

مجریان مت گالا امسال زندایا، جنیفر لوپز، بانی بد، کریس همسورث و البته وینتور هستند.

جاناتان اندرسون، مدیر خلاق Loewe، و Shou Chew، مدیر عامل TikTok، به عنوان صندلی افتخاری خدمت می کنند.

زندایا که به تازگی از تور رسانه ای برای فیلمش «چلنگرها» خارج شده است، احتمالاً یکی از موردانتظارترین لباس های شب را خواهد پوشید.

این بازیگر 27 ساله پنج بار در این مراسم شرکت کرده است و مرتباً با استایلیست مشهور Law Roach همکاری داشته است. ظاهر زندایا با الهام از Joan of Arc در سال 2018 و لباس مجلسی سبک سیندرلا در سال 2019 از نمادین ترین لحظات مد گالا هستند.

چه کسی در لیست مهمانان قرار دارد؟

از نظر فنی، لیست مهمانان مت گالا یک راز است.

ما به طور قطع نمی دانیم چه کسانی تا عصر قبل از رویداد در این مراسم حضور خواهند داشت. با این حال، تعدادی از تماشاگران دائمی گالا نشانه هایی از اینکه آیا قصد شرکت در آن را دارند داده اند.

این رویداد همیشه A-listers را در صنایع مختلف، از برندگان اسکار گرفته تا قهرمانان گرند اسلم، گرد هم می آورد. برای افراد ثروتمند اما نه مشهور، بلیط را می توان با 75000 دلار خریداری کرد. تایید نهایی لیست مهمان و جدول صندلی باید از طریق Wintour انجام شود.

تیلور سوئیفت، که پنج‌شنبه در پاریس تور اروپایی خود را آغاز می‌کند، انتظار نمی‌رود که در آن شرکت کند. به گفته Page Six، ریحانا، ژیزل بوندچن و کندال جنر احتمالاً روز دوشنبه پله های Met را زیبا خواهند کرد.

چگونه مت گالا را تماشا می کنید؟ مت گالا در چه کانالی است؟

Vogue به صورت زنده ورود فرش قرمز را در وب سایت خود پخش خواهد کرد. اما چمبرلین، سازنده محتوا، قرار است به عنوان خبرنگار ویژه مجله بازگردد. بازیگر گوندولین کریستی، تهیه کننده و بازیگر لا لا آنتونی و مدل اشلی گراهام به عنوان مجریان فرش برای جریان رسمی نشریه خدمت می کنند.

این رویداد همچنین از طریق “Live From E!” پخش خواهد شد. در E! شبکه.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند X، TikTok و Instagram معمولاً سنگرهایی از میم‌ها، عکس‌های داغ و بررسی لباس‌ها در Met Monday هستند.

ما به صورت زنده به وبلاگ نویسی جشن ها در اینجا در NBC News خواهیم پرداخت.