کیم گادوین پس از 3 سال به عنوان اولین زن سیاهپوست که بخش خبری شبکه را رهبری می کرد، به عنوان رئیس ABC News کنار رفت



کیم گادوین پس از سه سال پر فراز و نشیب به عنوان رئیس ABC News کنار گذاشته شد، اقدامی که در اوایل سال جاری زمانی که شرکت مادر شبکه والت دیزنی یکی از مدیران خود به نام دبرا اوکانل را برای نظارت بر بخش خبری نصب کرد، پیش بینی شد.

گادوین، اولین زن سیاه پوستی که یک بخش خبری شبکه را رهبری کرد، یکشنبه گفت که از این تجارت بازنشسته می شود. OConnell گفت که او “در حال حاضر” مسئول خواهد بود همانطور که به نظر می رسد آینده است.

گادوین یک بخش خبری را به ارث برد که در آن دو برنامه مهم آن، «اخبار جهانی امشب» و «صبح بخیر آمریکا»، رقبای CBS و NBC را در رتبه‌بندی رهبری کردند. آنها هنوز هم جلوتر هستند، اگرچه «صبح بخیر آمریکا» در میان خروج کثیف مجریان تی جی هولمز و امی روباخ و پرش سیسیلیا وگا به اخبار CBS شاهد لغزش هایی بود.

گادوین به عنوان یک فرد خارجی از شبکه خبری CBS استخدام شد و در مورد شیوه مدیریت خود که باعث چاپ آن شد، غرغر می کرد.

در یادداشتی به کارکنان، گادوین گفت که اهمیت اولین زن سیاه پوستی را که چنین نقش برجسته ای در پخش اخبار داشته است را درک کرده و از آن قدردانی می کند.

او نوشت: “این هم یک امتیاز و هم بدهی به کسانی است که قبل از من از سقف خارج شدند تا تیمی را رهبری کنم که نام تجاری آن مترادف با اعتماد، صداقت و عزم جدی برای بهترین بودن در تجارت است.”

گادوین پس از کار در ABC، CBS، NBC و 10 ایستگاه خبری محلی در 9 شهر، گفت که از این تجارت کنار می‌رود.

او نوشت: “من با سرم بالا می روم و برای کل تیم آرزوی موفقیت دارم.”