یونیفرم کم وزن المپیک نایک مورد انتقاد زنان ورزشکار قرار گرفت


نایک از لباس‌هایی رونمایی کرد که ورزشکاران دوومیدانی ایالات متحده می‌توانند در المپیک پاریس تابستان امسال بپوشند، و یک لباس خاص زنانه بیشتر توجه را به خود جلب کرده است – به دلیل اینکه ظاهراً کم‌چسب و آشکار است.

ترکی که مخصوصاً روی باسن بریده شده است، به طور کلی برای معروف ترین رویداد ورزشی جهان نامناسب خوانده می شود.

تارا دیویس وودهال، پرش طول آمریکایی – که در بازی‌های توکیو رتبه ششم را به دست آورد، در پاسخ به پست اینستاگرامی این پلنگ از مجله سیتیوس، نوشت: “صبر کن هو من بیرون می‌آیم.”

مانع آمریکایی و ملکه المپیک 2008، هریسون کلی نیز موضوعات بحث برانگیز را مسخره کرد و مرکز موم اروپا را در پست سیتیوس تگ کرد و پرسید: “آیا می خواهید اسپانسر تیم ایالات متحده آمریکا برای بازی های المپیک آینده شوید!”

آنا کوکرل از تیم ایالات متحده، کیت دو و میدانی نایک پاریس 2024 را می پوشد.
آنا کوکرل از تیم ایالات متحده، کیت دو و میدانی نایک پاریس 2024 را می پوشد.نایک

هنگامی که این دودها در هفته گذشته فاش شد، نایک گفت که ارائه لباس هایش بر اساس آزمایش های گسترده و گفتگو با ورزشکاران است.

جان هوک، افسر ارشد نوآوری نایک در بیانیه‌ای گفت: «نایک کیت‌های دوومیدانی پاریس 2024 را طراحی کرد تا طیفی از چهره‌های طراحی شده برای رشته‌های ورزشی مختلف، تیپ‌ها و اندازه‌های بدنی، اولویت‌بندی عملکرد و حداکثر تنفس را به ورزشکاران ارائه دهد».

بیش از 25 ترکیب سبک برای ورزشکاران زن وجود دارد که شامل گزینه های مختلف لایه بندی نمی شود.

Athing Mu of Team USA لباس دو و میدانی نایک پاریس 2024 را می پوشد.
Athing Mu of Team USA لباس دو و میدانی نایک پاریس 2024 را می پوشد.نایک

لورن فلشمن، ستاره سابق رشته دو، که پنج قهرمانی NCAA و دو قهرمانی ملی را به‌عنوان یک حرفه‌ای به دست آورد، این لباس را به عنوان “لباسی زاده شده از نیروهای مردسالارانه که دیگر مورد استقبال قرار نمی‌گیرند یا نیازی به توجه به ورزش زنان ندارند” مورد انتقاد قرار داد.

فلشمن در اینستاگرام نوشت: “متاسفم، اما یک تیم WNBA یا NWSL را به من نشان دهید که مشتاقانه از این کیت حمایت کند.”

او گفت: «کیت‌های زنانه باید از نظر روحی و جسمی در خدمت عملکرد باشد. “اگر این لباس واقعا برای عملکرد بدنی مفید بود، مردان آن را می پوشیدند. این یک لباس ورزشی نخبه برای دو و میدانی نیست.”

کتی مون، ورزشکار آمریکایی که توسط نایک حمایت مالی می‌کند، نیز از این پلنگ انتقاد کرد و در اینستاگرام خود نوشت: «می‌خواهم واضح بگویم و با این جمله شروع کنم که آنچه روی مانکن نشان داده شد نگران‌کننده بود و پاسخی که دریافت کرد را تضمین کرد. ”

اما دارنده مدال طلای توکیو همچنین گفت که ورزشکاران زن انتخاب های زیادی دارند و حتی اگر زنی بخواهد چنگک آشکار را انتخاب کند، این انتخاب نباید مورد تردید قرار گیرد.

و اگر صادقانه فکر می‌کنید که در مهمترین روزهای شغلی‌مان، لباسی را انتخاب می‌کنیم که می‌پوشیم تا مردانی را که مراقب آن چیزی هستیم که در آن راحت‌تر و مطمئن‌تر هستیم راضی کنیم، تا بهترین توانایی‌هایمان را اجرا کنیم، بسیار توهین‌آمیز است. ،” او نوشت.

دوومیدانی ایالات متحده آمریکا، کمیته المپیک ایالات متحده و نایک بلافاصله به درخواست های NBC News برای اظهار نظر پاسخ ندادند.