پل فرانسیس اسکات کی مورد اصابت کشتی قرار گرفت


به گفته مقامات، یک پل بزرگ در بالتیمور، مریلند، صبح روز سه‌شنبه تا حدی فرو ریخت و احتمالاً تعدادی از مردم در زیر رودخانه باقی ماندند.

سخنگوی اداره پلیس بالتیمور به NBC News گفت که این حادثه در پل فرانسیس اسکات کی، یک سازه فولادی عظیم که کشتی بین ایالتی 695 را بر فراز رودخانه پاتاپسکو در جنوب شرقی منطقه شهری بالتیمور می برد، مطلع شده است.

کارآگاه نیکی فننوی در بیانیه‌ای گفت: «می‌توانم تأیید کنم در ساعت 1:35 بامداد، پلیس شهر بالتیمور از ریزش جزئی پل، با کارگران احتمالاً در آب، در پل فرانسیس اسکات کی مطلع شد.

گلن کوکوکا، رئیس گردان آتش نشانی بالتیمور در تماس تلفنی به CNBC گفت، یک کشتی کانتینری بزرگ در طول شب به پل برخورد کرد و به نظر می رسید که در زمان حادثه پرسنلی در گذرگاه حضور داشتند. وی افزود: به نظر می رسد شناور درگیر در این برخورد آسیب دیده است.

تصاویر منتشر شده در رسانه های اجتماعی در اوایل روز سه شنبه، خرابی پل را نشان می دهد که در غروب سحر از رودخانه بیرون می آید.

اداره حمل و نقل مریلند تأیید کرد که I-695 به دلیل فروریختن پل کلید به دلیل “اعتصاب کشتی” بسته شده است.

جانی اولزوسکی جونیور، مدیر اجرایی شهرستان بالتیمور در X گفت که از این حادثه آگاه بوده و با رئیس خدمات آتش نشانی، شهردار بالتیمور و سایر مقامات محلی در تماس بوده است. او گفت: «لطفا برای آسیب دیدگان دعا کنید.

شهردار بالتیمور براندون ام اسکات گفت در X او در راه خود به سمت پل بود. وی گفت: نیروهای اورژانس در صحنه هستند و تلاش ها در حال انجام است.

NBC News برای جزئیات بیشتر با گارد ساحلی ایالات متحده و سایر آژانس های واکنش اضطراری تماس گرفته است.

این پل در سال 1977 ساخته شد و در محلی به عنوان پل کلید شناخته شد که بعدها به نام نویسنده سرود ملی آمریکا نامگذاری شد. طول این پل در مجموع بیش از 8500 فوت یا 1.2 مایل است. طبق اعلام اتحاد ملی پل فولادی، بخش اصلی آن 1200 فوت است و پس از تکمیل، یکی از طولانی ترین پل های خرپایی پیوسته در جهان بود.

این یک داستان در حال توسعه است، برای به روز رسانی به اینجا مراجعه کنید.