مرلین لندز دموکرات در انتخابات ویژه آلاباما پس از کمپین IVF، حقوق سقط جنین پیروز شد



مریلین لندز، نامزد دموکرات، روز سه‌شنبه پس از اینکه لقاح آزمایشگاهی و حقوق سقط جنین را در کمپین انتخاباتی خود قرار داد، در انتخابات ویژه برای یک کرسی مجلس ایالتی در آلاباما پیروز شد.

لندز، یک مشاور حرفه ای دارای مجوز، تدی پاول، عضو شورای شهر مدیسون، یک جمهوری خواه را که زمانی به عنوان تحلیلگر بودجه وزارت دفاع کار می کرد، شکست داد. ناحیه 10 ایالت در کرسی منطقه هانتسویل قبلاً در اختیار یک قانونگذار جمهوری خواه بود.

“زنان آلاباما صحبت کرده اند – با تشکر از شما منطقه 10!” لندز گفت سه شنبه شب در پستی در X.

لندز 63 درصد از آرا را به دست آورد و 37 درصد از آرا پاول با گزارش همه حوزه ها.

پاول در بیانیه‌ای به آلاباما دیلی نیوز گفت: «رای‌دهندگان صحبت کردند و من مفتخرم که برای این دفتر در نظر گرفته شده‌ام. برای خانم لندز بهترین‌ها را برای خدمت به مردم منطقه 10 آرزو می‌کنم. مجلس نمایندگان.”

کمپین پاول بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

در حین مبارزات انتخاباتی، لندز بر IVF و دسترسی به سقط جنین تمرکز کرد و به رای دهندگان گفت که از لغو ممنوعیت تقریباً کلی سقط جنین که پس از محکومیت دادگاه عالی در سال 2022 توسط دادگاه عالی به اجرا درآمد، حمایت می کند.

وب‌سایت کمپین او تأییدیه‌های گروه‌هایی مانند Planned Parenthood، Alabama AFL-CIO و گروه حمایت از کنترل اسلحه Everytown for Gun Safety را یادداشت می‌کند.

پیروزی لندز هفته‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که کی آیوی، فرماندار جمهوری‌خواه، لایحه‌ای را با حمایت جمهوری‌خواهان برای محافظت از IVF پس از واکنش‌های گسترده به حکم دادگاه عالی ایالت در فوریه که این روش را تهدید می‌کرد، امضا کرد. مسابقه روز سه‌شنبه به عنوان یک آزمون اولیه برای دموکرات‌هایی که پس از حکم دادگاه عالی در کمپین IVF بودند، تلقی شد.

انتخابات ویژه پس از آن برگزار شد که دیوید کول، یک جمهوری خواه که در سال 2022 لندز را با 7 درصد شکست داد، سال گذشته به اتهام تقلب در رأی دهندگان اعتراف کرد و از کرسی خود استعفا داد.

جمهوری خواهان در مجلس ایالت آلاباما با نتیجه 75 بر 27 بر دموکرات ها برتری دارند.

از زمان تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده در سال 2022، سقط جنین بارها در برگه های رأی ظاهر شده است و به طور مداوم به فعالان ضد سقط جنین ضربه هایی وارد کرده است. انتظار می رود این موضوع در ماه نوامبر همچنان یک موضوع کلیدی باقی بماند، اما مشخص نیست که آیا به اندازه انتخابات میان دوره ای قدرتمند خواهد بود یا خیر.