دموکرات‌های پنسیلوانیا با پیروزی ویژه در انتخابات، برتری محدود مجلس ایالتی را پشت سر گذاشتند



آسوشیتدپرس پیش بینی کرد دموکرات ها در انتخابات ویژه مجلس نمایندگان ایالتی در پنسیلوانیا سه شنبه شب پیروز شدند و اکثریت محدود حزب را در ایالت میدان نبرد که از نزدیک تماشا می شد، حفظ کردند.

در رقابت برای کرسی آزاد در منطقه 140 ایالت مجلس نمایندگان، جیم پروکوپیاک دموکرات، یکی از اعضای هیئت مدیره مدرسه در شهرستان باکس، کاندیس کاباناس جمهوری خواه را شکست داد.

پیروزی پروکوپیاک به دموکرات‌ها اکثریت محدود 102 بر 100 در مجلس ایالتی را می‌دهد و مانع از تساوی مجدد در مجلس می‌شود.

این حزب دارای اکثریت یک کرسی، 102-101 بود، قبل از اینکه جان گالووی، نماینده دموکرات، پس از آن که در ماه نوامبر به مقام قضاوت دست یافت، استعفا داد.

رفتن او باعث ایجاد تساوی شد. اما استعفای دیگر جمعه، جو آدامز جمهوری خواه، به دموکرات ها برتری تازه 101 بر 100 داد.

جمهوری خواهان سنای ایالت را کنترل می کنند، در حالی که دموکرات ها فرمانداری را در دست دارند.

پیروزی در شهرستان باکس – تکه ای ارغوانی از حومه شمالی فیلادلفیا – توسط دموکرات های ملی به عنوان یک خبر مثبت مورد ستایش قرار گرفت، برخی از آنها این رقابت را به عنوان نشانه اولیه ثروت حزب در میان رای دهندگان حومه شهر پیش از انتخابات 2024 می دانستند.

حتی کمپین بایدن نیز بر این پیروزی تاکید کرد و آن را به عنوان مدرکی مبنی بر اینکه رای دهندگان کانتی باکس در پاییز دونالد ترامپ را رد خواهند کرد، تبلیغ کرد.

جولی چاوز رودریگز، مدیر ستاد انتخاباتی بایدن در بیانیه ای گفت: «با کنترل مجلس ایالتی در خط، اهالی پنسیلوانی دوباره دستور کار جمهوری خواهان ضد سقط جنین را شکست دادند و به جیم پروکوپیاک، دموکراتی که از زنان و زحمتکشان دفاع کرده است، رأی دادند.

هدر ویلیامز، رئیس کمیته مبارزات انتخاباتی قانونگذاری دموکرات، گفت که “این پیروزی یک نشانه امیدوارکننده برای دموکرات ها در رای گیری امسال است – واضح است که حرکت در سمت ماست.”

ویلیامز که گروهش، بازوی ملی دموکرات مسئول تامین مالی نامزدهای انتخابات ایالتی، در این رقابت سرمایه گذاری کرد، افزود: “رای دهندگان نمایندگانی می خواهند که از آزادی های اساسی آنها محافظت کنند، به همین دلیل است که انتخاب دموکرات ها در مجالس قانونگذاری در سراسر کشور بسیار مهم است.”

ویلیامز در مصاحبه ای پیش از رقابت، همچنین گفت که رقابت، “به طور گسترده تر”، “درباره چشم انداز بزرگتر برای دموکرات ها و فرصت های ما در سال 2024 است.”

پروکوپیاک در طول دوره کوتاه مبارزات انتخاباتی خود بر مسائل مربوط به کتاب جیبی تمرکز کرده بود، اما اغلب به نقشی که اکثریت دموکرات در مجلس ایالتی در حمایت از حقوق سقط جنین در ایالت ایفا می کرد، متمایل شد.

او در مصاحبه ای پیش از مسابقه گفت که برنده این رقابت “رای تعیین کننده برای تصویب” یا مسدود کردن محدودیت های سقط جنین در پنسیلوانیا خواهد بود.

پس از پیروزی سه شنبه شب، پروکوپیاک در بیانیه ای گفت که رای دهندگان در طول مبارزات انتخاباتی به او گفته اند که “نیاز به کمک برای حمایت از خانواده های خود دارند” و “خواهان کنترل بر بدن خود هستند.”

او افزود: “من متعهد هستم که مکالمات خود را با رای دهندگان به هریسبورگ ببرم و رویاهای آنها را به واقعیت تبدیل کنم.”

در حالی که ناحیه 140 به رنگ آبی متمایل است، بخشی از یک شهرستان سوئینگ کلیدی است.

گالووی که تا زمان استعفا 16 سال در این کرسی حضور داشت، در سال 2022 بدون مخالفت شرکت کرد و حریف جمهوریخواه خود را در سال 2020 با اختلاف 20 امتیاز شکست داد.

در رقابت ریاست جمهوری 2020، جو بایدن با کمی بیش از 17000 رای یا حدود 4.4 درصد در شهرستان باکس پیروز شد، در حالی که در سال 2016، هیلاری کلینتون با کمتر از 2000 رای برنده شد. حاشیه پیروزی بایدن در سال 2020 و کلینتون در سال 2016 در آن سال ها در ناحیه 140 بیشتر بود.

این رقابت هفتمین انتخابات ویژه مجلس ایالتی در سال گذشته است که کنترل حزبی بر اتاق تقسیم شده نزدیک اغلب با نتایج همراه است. دموکرات ها در پنج انتخابات از شش انتخابات ویژه در کرسی های مجلس ایالتی سال گذشته پیروز شدند.

پیروزی پروکوپیاک به این معنی است که او بقیه دوره را (تا پایان سال) خدمت خواهد کرد و باید دوباره برای انتخابات در نوامبر نامزد شود.