صاحب انبار میشیگان در انفجار مرگبار با بلیط یک طرفه در فرودگاه دستگیر شد



صاحب یک تجارت در میشیگان که در ماه مارس منفجر شد به قتل غیرعمد متهم شده است که یک قوطی پرنده در اثر انفجار اصابت کرده و یک جوان 19 ساله را که در فاصله ربع مایلی بیرون ایستاده بود کشته است.

به گفته مقامات، نور کستو، مالک Select Distributors، این هفته در فرودگاه جان اف کندی در نیویورک پس از اطلاع پلیس میشیگان مبنی بر اینکه او قصد دارد کشور را با بلیط یک طرفه به هنگ کنگ ترک کند، دستگیر شد.

پیتر لوسیدو، دادستان کانتی مکمب، گفت: «ما نمی دانیم هدف نهایی او چه بود. آیا این بود که با یک زن و یک فرزند در خارج از کشور بماند؟»

وکیل کستو بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

به گفته مقامات، انباری که در 4 مارس در شهرک کلینتون، درست خارج از دیترویت، منفجر شد، توزیع کننده خودکارهای ویپ و اقلام مغازه دود بود و پر از قوطی های بوتان و اکسید نیتروژن غیرقانونی ذخیره شده بود.

محققان هنوز علت آتش سوزی را مشخص نکرده اند، آتش سوزی که آوارها را تا یک مایلی دورتر پرتاب کرده و خاموش کردن آن بیش از 24 ساعت طول کشیده است. تحقیقات، که توسط ATF هدایت می شود، ادامه دارد و رئیس آتش نشانی محلی می گوید که مقامات “در حال حاضر نمی توانند دخالت انسانی در این آتش سوزی را رد کنند.”

پلیس شهر کلینتون گفت کستو در طول تحقیقات همکاری داشته است. مقامات برای طرح اتهام حرکت نکردند تا اینکه متوجه شدند پاسپورت او در 20 آوریل اسکن شده است. کارآگاهان با دادستان ملاقات کردند و به سرعت دستور بازداشت او را در همان روز صادر کردند.

کستو روز چهارشنبه توسط پلیس به میشیگان اسکورت شد و در جلسه دادگاه روز پنجشنبه خود را بی گناه دانست. او با یک وثیقه 500000 دلاری از زندان خارج شده است. شرایط آزادی او شامل بند بودن، تسلیم پاسپورت، نداشتن اسلحه و امکان خروج از ایالت است.

در صورت محکوم شدن به قتل غیرعمد، کستو با حداکثر مجازات 15 سال زندان روبرو خواهد شد.

به گفته مقامات، ترنر لی سالتر، 19 ساله، در روز انفجار در یک کارواش نزدیک بود و در اثر باریدن قوطی بر روی جامعه کشته شد.

آتش نشانی محلی بیش از یک هفته به نظارت و خاموش کردن انفجارهای پراکنده، آتش سوزی های پاپ آپ و دود در انبار پرداخت.

تیم دانکن، رئیس آتش‌نشانی شهر کلینتون گفت: «آن توپ آتش، شدت این آتش، اساساً به بسیاری از مواردی که معمولاً در تلاش برای نتیجه‌گیری یا اتفاقاتی که قرار است در صحنه رخ دهد، آسیب رساند.

EPA پاکسازی را آغاز کرده است و بیش از 3100 قوطی نیتروژن را در ظروف ایمن قرار داده است که الزامات سختی برای حمل و نقل دارند.