حکم سقط جنین آلاباما برای فعالان “شوک نبود”.



حکم دادگاه عالی آلاباما در هفته گذشته مبنی بر اینکه جنین ها انسان هستند و لقاح آزمایشگاهی را به خطر می اندازند، بسیاری از آمریکایی ها را شوکه کرد. اما این تصمیم برای فعالان حقوق سقط جنین که برای سال‌ها هشدار داده‌اند که سقوط Roe v. Wade، سایر اشکال مراقبت‌های بهداشت باروری را در معرض خطر قرار می‌دهد، توجیه‌کننده بود.

مینی تیمماراجو، رئیس آزادی تولید مثل برای همه، به NBC News گفت: «این چیزی است که می‌دانستیم در راه است.

NBC News با چندین رهبر جنبش حقوق سقط جنین صحبت کرد که گفتند تصمیم آلاباما را آخرین هدف در تاریخ چندین ساله حمایت از ضد سقط جنین می دانند که به IVF ختم نمی شود. آنها همچنین اظهار امیدواری کردند که این حکم باعث حمایت از حمایت از دسترسی به سقط جنین و سایر حقوق باروری شود.

“هرگز فقط در مورد سقط جنین”

از زمانی که دادگاه عالی ایالات متحده در سال 2021 اعلام کرد که قانون می سی سی پی را برای ممنوعیت سقط جنین پس از 15 هفته تصویب می کند، حامیان حقوق سقط جنین شروع به آماده شدن برای احتمال سقوط رو کردند. و هنگامی که دادگاه عالی حکم مهم سقط جنین را در تصمیم سازمان بهداشت زنان در سال 2022 دابز علیه جکسون لغو کرد، همان فعالان شروع به آماده شدن برای تهدیدهای بیشتر برای مراقبت های بهداشت باروری کردند.

کندیس گیبسون، مدیر سیاست ایالتی در موسسه گوتماچر، یک اندیشکده حامی حقوق سقط جنین، در مصاحبه ای گفت: «با تصمیم دابز، ما می دانستیم که اپوزیسیون در این امر متوقف نمی شود. ما همیشه می‌دانستیم که جنبش ضد سقط جنین، اپوزیسیون، تلاش خواهد کرد هر راهی برای … محدود کردن حق خودمختاری بدنی پیدا کند.»

حوزه دیگری از مراقبت های باروری که گروه های حقوق سقط جنین می گویند که سیاستمداران ضد سقط جنین به آن توجه دارند، پیشگیری از بارداری است، هم پیشگیری از بارداری معمولی و هم مراقبت های پیشگیری از بارداری اضطراری.

سارا اسپین، دبیر مطبوعاتی ملی فهرست امیلی، گروهی که به دنبال این است، گفت: «ما گفته‌ایم که این هرگز فقط در مورد سقط جنین نبود، بلکه به کنترل و … از زنان دموکرات و طرفدار حقوق سقط جنین که برای انتخابات شرکت می کنند حمایت کنید.

او افزود: «این قرار است IVF باشد. این کنترل تولد خواهد بود و ما همچنان شاهد این خواهیم بود.”

مدافعان همچنین هشدار می‌دهند که گروه‌های محافظه‌کار از همان استراتژی‌هایی استفاده می‌کنند که در محدود کردن سقط جنین برای هدف قرار دادن حقوق LGBTQ موفق عمل کرده‌اند.

گیبسون گفت: «آنها اکنون از همان کتاب بازی برای محدود کردن استقلال کامل و حقوق افراد LGBTQ، به خصوص جوانان، ترنس ها استفاده می کنند. بدانید، استقلال بدنی افراد در این کشور را محدود کنید.»

ارتباط چند دهه ای بین فعالیت های ضد سقط جنین و IVF

یکی از سیگنال‌های اصلی به فعالان حقوق سقط جنین که محدودیت‌هایی را در IVF پیش‌بینی می‌کردند، فشار طولانی مدت برای سیاست‌هایی بود که بر اعتقاد برخی محافظه‌کاران تأکید می‌کردند که زندگی از زمان لقاح شروع می‌شود.

گیبسون گفت: «این ایده شخصیت جنینی یک هدف بلندمدت در جنبش ضد سقط جنین بوده است.

در دهه 1970، در پی تصمیم Roe دادگاه عالی و با پیشرفت تحقیقات در مورد IVF، مخالفان سقط جنین کمپینی را برای محدود کردن تحقیقات با استفاده از جنین به راه انداختند، علی‌رغم توصیه‌های هیئت‌های پزشکی و اخلاقی مبنی بر مجاز بودن برخی تحقیقات.

مارگارت مارش، استاد دانشگاه راتگرز و یکی از نویسندگان کتاب «تعقیب والدین» می‌گوید: «تا به امروز – ما در این کشور – اگر جنینی از بین برود، اجازه نمی‌دهیم بودجه فدرال برای تحقیقات روی جنین‌های انسانی از بین برود. فناوری تولید مثل از نوزادان لوله آزمایش تا پیوند رحم.”

او گفت: «آنها تأثیر نسبتاً قدرتمندی بر نحوه توسعه IVF در این کشور داشتند.

طبق داده‌های مرکز حقوق باروری و مؤسسه گاتماچر، لایحه‌های به اصطلاح شخصیت جنینی در حداقل 14 ایالت در جلسه قانونی فعلی ارائه شده است.

کیتی دانیل، مدیر سیاست ایالتی گروه ضد سقط جنین سوزان بی. آنتونی طرفدار زندگی آمریکا، تصمیم آلاباما را تحسین کرد و اصرار داشت که موضع این گروه ضد IVF نیست، بلکه “درمان های باروری نیازی به تخریب بی دقتی یا عمدی ندارند. زندگی جدید ایجاد شده است.”

به گفته باربارا کولورا، رئیس و مدیر عامل RESOLVE: انجمن ملی ناباروری، اکثر روش‌های IVF نیاز به ایجاد جنین‌های متعدد دارند.

کولورا در این باره گفت: “اگر پزشکان و جنین شناسان مجبور شوند تعداد جنین های ایجاد شده را محدود کنند، بهترین شانس را برای بارداری به بیمار خود نمی دهند. و این بدون شک بار مالی، جسمی و روحی بیمار را افزایش می دهد.” بیانیه ای به NBC News

افزایش فعالیت‌های حقوق سقط جنین

گروه‌های حامی سقط جنین پس از تصمیم دابز شاهد افزایش حمایت و فعالیت‌ها بودند و پس از حکم دادگاه عالی آلاباما در هفته گذشته، آنها انتظار دارند که حمایت دوباره افزایش یابد، به ویژه در میان افرادی که به دنبال درمان‌های باروری و استفاده از آن بوده‌اند، نه فقط در میان مردم. در سمت چپ

«مردم از کار افتاده اند. مردم واقعاً با انگیزه هستند و وحشت دارند. و فقط زنان نیستند. این مرد و زن است تیمماراجو گفت، بسیاری از مردم از فناوری‌های باروری برای ایجاد خانواده‌های خود استفاده کرده‌اند، و افزود: «بنابراین، من فکر می‌کنم که این یک لحظه بسیج خواهد بود.»

ناباروری مسئله ای است که شکاف های ایدئولوژیک را پر می کند: مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق و همسرش کارن پنس تحت IVF قرار گرفتند و نیکی هیلی فرماندار سابق کارولینای جنوبی که نامزد ریاست جمهوری است، از درمان های باروری (البته نه IVF) استفاده کرد.

اسپانیا گفت: «از هر 6 نفر یک نفر با ناباروری مواجه است و بنابراین مطمئن شوید که ما در مورد این مسائل صحبت می کنیم که بر رأی دهندگان تأثیر می گذارد و بر رأی دهندگان تأثیر می گذارد» و افزود: «واقعاً در مورد این موارد صحبت می کنیم و به … مخاطبان دو حزبی می رسیم. [is important] زیرا ما می دانیم که این چیزی است که بر آنها تأثیر می گذارد، فقط دموکرات ها نیستند.