قاضی جورجیا پیشنهاد ترامپ برای رد اتهامات دخالت در انتخابات را به دلیل آزادی بیان رد کرد


یک قاضی جورجیا روز پنجشنبه پیشنهاد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و همفکرانش در پرونده مداخله در انتخابات ایالتی برای رد اتهامات به دلایل متمم اول قانون اساسی را رد کرد.

اسکات مک‌آفی، قاضی دادگاه عالی شهرستان فولتون، در حکمی ۱۴ صفحه‌ای گفت که حق اعتراض به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ از آنها در برابر اتهاماتی که دفتر دادستان ناحیه فانی ویلیس مطرح کرده است محافظت نمی‌کند.

مک آفی نوشت: «دادگاه متوجه می شود که این حمایت های اساسی قانون اساسی به اقدامات و اظهارات ادعا شده توسط دولت نمی رسد، و درخواست های آنها برای برکناری «بنابراین رد می شود».

اسکات مک آفی، قاضی برتر شهرستان فولتون
اسکات مک آفی، قاضی برتر شهرستان فولتون در 28 مارس در آتلانتا.دنیس بایرون / خبرگزاری فرانسه – گتی ایماژ

ترامپ و هم‌مدافعانش، از جمله وکلای سابقش رودی جولیانی و جان ایستمن، استدلال کرده‌اند که پیگرد قانونی DA “نقض حمایت‌های متمم اول از بیان و فعالیت‌های سیاسی، آزادی انجمن‌ها و حق درخواست از کنگره است که در مورد ادعای آنها اعمال می‌شود. رفتار کند، و همچنین ادعا کند که اتهامات متهم بسیار گسترده است.”

مک آفی، با این حال، دریافت که “اظهارات و گفتار متهمان برای پیشبرد فعالیت مجرمانه بیان شده است و اظهارات نادرستی است که آگاهانه و عامدانه در موضوعاتی در صلاحیت یک سازمان دولتی بیان شده است که تهدید به فریب دادن و آسیب رساندن به دولت است.”

استیو سادو، وکیل ترامپ در بیانیه‌ای گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ و سایر متهمان محترمانه با دستور قاضی مک‌افی مخالف هستند و به ارزیابی گزینه‌های خود در مورد چالش‌های متمم اول ادامه خواهند داد.»

مک آفی در حکم خود خاطرنشان کرد که در جریان استدلال شفاهی، “مدافعان اظهار داشتند که سخنرانی مورد بحث، حتی اگر نادرست باشد، سیاسی بوده و نمی توان به تنهایی به دلیل نادرستی پیگرد قانونی داشت.”

قاضی گفت که این کاری نیست که دادستان ها در این پرونده انجام داده اند، و به ادعاهایی اشاره کرد که متهمان تلاش کرده اند تا به انتخاب کنندگان “جایگزین” ریاست جمهوری گواهی دهند و آگاهانه ادعاهای جعلی را در دادرسی های ایالتی و در دادگاه به عنوان بخشی از تلاش برای لغو نتایج انتخابات مطرح کرده اند. انتخابات ایالتی که جو بایدن در آن پیروز شده بود.

“دولت بیش از اظهارات صرفاً با ماهیت سیاسی ادعا کرده است. در عوض، کیفرخواست متهمان را متهم به اظهارات دروغین آگاهانه و عمدی به افسران دولتی و ثبت آگاهانه و عمدی اسناد حاوی اظهارات نادرست و اظهارات نادرست در صلاحیت ادارات و سازمان‌های دولتی می‌کند. قاضی نوشت.

ترامپ و 14 متهم دیگر در پرونده تجاوز جنسی بی گناه خود را پذیرفته اند. هیچ تاریخ محاکمه ای تعیین نشده است.