رونا مک دانیل با طرح ترامپ برای آزادی برخی از زندانیان 6 ژانویه مخالف است



رونا مک دانیل، رئیس سابق کمیته ملی جمهوری خواهان، روز یکشنبه گفت که با طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای آزادی متهمان و محکومان به جنایت از حمله 6 ژانویه در ساختمان کنگره مخالف است.

“آیا با اینکه ترامپ گفته است کسانی را که متهم شده اند آزاد می کند مخالفید؟” کریستن ولکر، مدیر برنامه “Meet the Press” از NBC News پرسید.

مک دانیل در پاسخ گفت: «فکر نمی‌کنم افرادی که در 6 ژانویه مرتکب اعمال خشونت‌آمیز شدند، آزاد باشند.

مک دانیل افزود: “خشونت هایی که در 6 ژانویه اتفاق افتاد غیرقابل قبول است.”

مک دانیل گفت: «این کشور نماینده کشور ما نیست.

او افزود: “اگر به پایتخت ما حمله کردید و … محکوم شدید، پس باید باقی بماند.”

با این حال، مک دانیل اظهار داشت: «من نمی دانم [Trump] مسئول حمله به ساختمان کنگره در 6 ژانویه.

رئیس سابق RNC متهم به پیوستن به ترامپ برای تحت فشار قرار دادن مقامات انتخاباتی میشیگان برای عدم تایید انتخابات ریاست جمهوری 2020 در آنجا شده است.

او روز یکشنبه تایید کرد که بایدن “عادلانه و صریح” پیروز شد و افزود که “او رئیس جمهور قانونی است.”

این بیانیه نشان‌دهنده تغییری آشکار از مصاحبه سال گذشته او با کریس والاس در CNN است که در آن از گفتن عادلانه بودن انتخابات و اینکه “مشکلات زیادی در سال 2020 وجود دارد” خودداری کرد.

او یکشنبه با تکرار موضع قبلی خود افزود: «من فکر می کنم منصفانه است که بگوییم مشکلاتی در سال 2020 وجود داشت و گفتن این موضوع به این معنی نیست که او رئیس جمهور قانونی نیست.

مک دانیل با نگاهی به انتخابات ریاست جمهوری 2024 گفت که بد نیست پولی که به کمیته مشترک جمع آوری کمک های مالی ترامپ داده می شود، ابتدا به گروهی سرازیر شود که صورتحساب های قانونی او را تا زمانی که اهداکنندگان مطلع هستند، پرداخت کند.

آیا این مناسب است که دونالد ترامپ از اهداکنندگان بخواهد تا قبوض قانونی او را پرداخت کنند؟ کریستن ولکر، مدیر برنامه “Meet the Press” از NBC News پرسید.

مک دانیل پاسخ داد: «خب، فکر می‌کنم تا زمانی که اهداکنندگان بدانند که این همان کاری است که انجام می‌دهند.

مک دانیل در سخنرانی یکشنبه در NBC News “Meet the Press” تاکید کرد که “آبشار” کمک مالی تضمین می کند که نجات آمریکا همچنان وسیله اصلی برای لوایح قانونی ترامپ خواهد بود، به این معنی که نه کمپین ترامپ و نه RNC این صورت حساب را پرداخت نمی کنند. مشکلات حقوقی ترامپ که شامل چهار کیفرخواست جنایی است. ترامپ خود را بی گناه دانسته است.

بر اساس فرم کمک مالی که توسط NBC News به دست آمده است، بخشی از کمک های مالی به کمیته مشترک جمع آوری کمک های مالی “ترامپ 47” ابتدا به سازمان Save America PAC سرازیر می شود. .

مک دانیل همچنین به‌عنوان رئیس RNC به دلیل این که اوایل سال جاری اعلام کرد که ترامپ باید به عنوان «نامزد احتمالی» حزب جمهوری‌خواه پس از انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه نیوهمپشایر، تنها دومین رقابت نامزدی حزب جمهوری‌خواه در تقویم، معرفی شود، با انتقاد مواجه شد.

او روز یکشنبه با استناد به مناظره‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان در پاییز گذشته که ترامپ از شرکت در آن خودداری کرد، استدلال کرد که حزب در جریان انتخابات مقدماتی «بی‌طرف» بود.

او گفت: “ما یک انتخابات مقدماتی بی طرف داشتیم. مناظره هایی داشتیم” و افزود: “این برای گفتمان عمومی ما بسیار مهم است. بنابراین بله، من بی طرف بودم. اما همانطور که در آن زمان گفتم، هیچ ریاضی و مسیری وجود نداشت و درست بود. و بنابراین ما نیاز به تحکیم داشتیم، پشت نامزد تثبیت می شدیم.”