افسر کلرادو به دلیل عدم دخالت در مداخله محکوم شد زیرا افسر دیگری مردی را کتک زد و خفه کرد.


دنور – یک افسر سابق پلیس کلرادو به دلیل عدم مداخله در زمانی که یک افسر دیگر مردی غیرمسلح را با تپانچه شلاق زد و خفه کرد، مجرم شناخته شد.

فرانسین مارتینز، که برای اداره پلیس آرورا کار می کرد، اولین افسر در ایالت شد که توسط هیئت منصفه بر اساس قانون پاسخگویی پلیس که افسران را ملزم به مداخله در صورت استفاده از زور بیش از حد همکارانش محکوم کرد، محکوم شد.

این قانون در سال 2020 پس از مرگ جورج فلوید، مرد سیاهپوستی که توسط یک افسر پلیس مینیاپولیس در بیرون فروشگاه گوشه ای در حالی که سه افسر دیگر در کنار آن ایستاده بودند، به تصویب رسید.

هیئت منصفه در دادگاه منطقه آراپاهو هفته گذشته مشخص کرد که مارتینز در حالی که افسر سابق جان هابرت بیش از ده بار با اسلحه خود به کایل وینسون ضربه زد و او را در جولای 2021 تهدید به کشتن کرد، ایستاد.

فیلم دوربین بدنه نشان می دهد که هابرت همچنین اسلحه خود را به سمت سر وینسون نشانه رفته است. وینسون روی سرش بریدگی داشت و یک چشمش ورم کرده بود.

کایل وینسون در دنور در سال 2021.
کایل وینسون در دنور در سال 2021.دیوید زالوبوفسکی / AP

مارتینز اخراج شد و هابرت استعفا داد.

سیذارتا راتود، وکیل وینسون، روز سه شنبه گفت: «این باید زنگ خطری برای همه افسران مجری قانون باشد که خط آبی نازک سکوت در کلرادو تحمل نخواهد شد». افسران وظیفه اخلاقی، اخلاقی و قانونی دارند که در صورت ارتکاب اعمال خشونت‌آمیز یا جنایت یا سایر اعمال خلاف، مداخله کنند و چیزی بگویند.»

افسران سابق در حال پاسخگویی به گزارشی مبنی بر تجاوز در بلوک 3100 جاده پارکر جنوبی بودند که با سه نفر مواجه شدند که حکم جرائم برجسته داشتند و سعی کردند آنها را دستگیر کنند.

پلیس گفت، دو نفر از مردم دویدند، اما نفر سوم، وینسون، این کار را نکرد.

ویدیو نشان داد که هابرت دستانش را به مدت 39 ثانیه دور گلوی وینسون قرار داده است، در حالی که به نظر می رسد وینسون شروع به از دست دادن هوشیاری کرده است.

در یک سوگندنامه، یک شاهد، جیمی بورکنایت، (مطمئن نیستم این افسر است یا نه) ادعا می کند که وینسون یکی از آنها را لگد زده است. به نظر نمی رسد ویدیو آن را نشان دهد.

ما منزجر شده ایم. ما عصبانی هستیم ونسا ویلسون، رئیس پلیس وقت، در آن زمان گفت: این کار پلیس نیست. ما این را آموزش نمی دهیم. قابل قبول نیست.»

تماس های تلفنی با مارتینز و وکیلش، دیوید گدارد، روز سه شنبه پاسخ داده نشد.

افسر جان هابرت در 23 ژوئیه 2021 در آرورا، کولو، اسلحه ای را به سر کایل وینسون می گیرد.
افسر سابق جان هابرت در سال 2021 در آرورا، کولو، اسلحه ای را به سر کایل وینسون در یک فریم از فیلم دوربین بدنه پلیس گرفت.پلیس شفق قطبی

قانون “عدم مداخله” کلرادو همچنین همه افسران را ملزم می کند تا از ژوئیه امسال از دوربین های بدن استفاده کنند، خفه کردن را ممنوع می کند، استفاده بالقوه کشنده از زور را محدود می کند و مصونیت واجد شرایط را از پلیس حذف می کند، و به طور بالقوه افسران را در معرض شکایت برای اقدامات خود در موارد استفاده از زور قرار می دهد. .

من بیشتر آن را تماشا کردم [the body camera video] وینسون به شبکه ان‌بی‌سی KUSA از دنور گفت: نه به یکباره، اما پذیرفتن آن به نوعی سخت است. “من فقط فکر می کنم شکرگزارم که هنوز اینجا هستم، زیرا فکر می کردم می خواهم بمیرم یا یک الیجا مک کلین یا جورج فلوید دیگری باشم.”

مارتینز اولین افسری است که طبق قانون توسط هیئت منصفه محکوم شد. داریا جلالی افسر سابق لاولند سال گذشته به دلیل عدم مداخله در هنگام دستگیری یک زن 73 ساله که مبتلا به زوال عقل بود، اعتراف کرد. جلالی که دیگر در اداره پلیس لاولند کار نمی کند به 45 روز حبس محکوم شد.

مارتینز که به دلیل عدم مداخله به دلیل نقشش در دستگیری وینسون مجرم شناخته شده بود، پس از صدور حکم در 2 ژوئن، با یک سال زندان روبرو می شود.

هاوبرت به ضرب و جرح درجه یک، ایجاد جراحت شدید بدنی با سلاح مرگبار، ضرب و جرح درجه دوم/خفه کردن و تهدید جنایت، از جمله موارد دیگر متهم است. محاکمه او در ماه نوامبر برنامه ریزی شده است.