وکیل ترامپ به قاضی جورجیا می گوید که محاکمه قبل از نوامبر مداخله در انتخابات است


وکیل رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جلسه استماع روز جمعه به قاضی رئیس پرونده جنایی گفت: اگر دونالد ترامپ در پاییز آینده در گرجستان محاکمه شود، “موثرترین مداخله در انتخابات” در تاریخ ایالات متحده خواهد بود.

استیو سادو، وکیل ترامپ، در استدلال علیه درخواست دادستان برای محاکمه در ماه اوت در پرونده تجاوزکارانه گسترده علیه ترامپ و 14 متهم دیگر به دلیل ادعاهایی مبنی بر اینکه آنها به دنبال لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 در جورجیا بودند، خاطرنشان کرد که موکل او می تواند نامزد جمهوری خواهان تا تاریخ شروع پیشنهادی توسط دادستان منطقه باشد.

آیا می‌توانید تصور کنید که نامزد جمهوری‌خواه برای ریاست‌جمهوری نمی‌تواند برای انتخابات ریاست‌جمهوری مبارزه کند، زیرا او به شکلی یا به شکلی در دادگاه از خود دفاع می‌کند؟» سادو پرسید.

این مؤثرترین مداخله انتخاباتی در تاریخ ایالات متحده خواهد بود. فکر نمی کنم کسی بخواهد در آن موقعیت باشد. من امیدوارم که ایالت متوجه شود که جمهوری خواهان معتقدند که او باید همان نامزدی باشد که باید همان شانس منصفانه برای مبارزات انتخاباتی در سیاست ملی را داشته باشد که نامزد دموکرات ها، قاضی دادگاه عالی، اسکات مک آفی.

ناتان وید، دادستان شهرستان فولتون، این توصیف را رد کرد.

این دخالت در انتخابات نیست. این با کسب و کار شهرستان فولتون رو به جلو است. وید گفت، در حالی که به قاضی اذعان کرد که انتظار می رود دادگاه حداقل چهار ماه به طول بینجامد، گفت: من فکر نمی کنم که این به هیچ وجه مانع از توانایی متهم ترامپ برای مبارزات انتخاباتی یا انجام هر کاری که لازم است برای رسیدن به سمت ریاست جمهوری انجام دهد، نمی شود. – از روز انتخابات گذشته اگر قرار بود در ماه اوت شروع شود.

قاضی از سادو پرسید که اگر ترامپ در سال آینده به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، DA می تواند این پرونده را در سال 2025 محاکمه کند.

سادو گفت: «پاسخ به آن این است که من معتقدم که بر اساس بند برتری و وظایف او به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده، این محاکمه به هیچ وجه تا پس از پایان دوره ریاستش برگزار نخواهد شد.»

سادو که توسط قاضی تحت فشار قرار گرفته بود در مورد اینکه آیا اگر ترامپ نامزد نامزدی نبود، باز هم به تاریخ محاکمه اوت اعتراض داشت یا خیر، گفت که این می تواند «دیدگاه کل» را تغییر دهد، اما با توجه به نظرسنجی در انتخابات ترامپ، نامزد دیگری از حزب جمهوری خواه بسیار بعید است. لطف.

McAfee تاریخ محاکمه ای را تعیین نکرد و گفت که مسائل مطرح شده در روز جمعه “چیزی است که ما در سال جدید با جزئیات زیاد به آن خواهیم پرداخت.”

ترامپ هم در پرونده جورجیا و هم در پرونده جنایی مداخله در انتخابات فدرال که توسط بازرس ویژه جک اسمیت در واشنگتن دی سی مطرح شده است اعتراف کرده است که بی گناه است.

سادو بعداً در طول جلسه دادگاه چند ساعته گفت که می‌خواهد از دفتر اسمیت برای دریافت اطلاعات شاهدی که می‌تواند در مورد پرونده شهرستان فولتون مرتبط باشد، احضار کند و گفت که «بدون شک» آنها اطلاعاتی دارند که «مرتبط و با اهمیت» به پرونده وی است. او گفت اگر آنها این اطلاعات را به دست نیاورند، می تواند منجر به رد اتهامات در گرجستان شود.

دونالد ویکفورد، وکیل دفتر DA، تحت بازجویی از قاضی، مخالفت نکرد که دفتر او با دفتر اسمیت هماهنگی یا به اشتراک گذاشتن اطلاعات نداشته است.

ویکفورد گفت: «این تحقیقات، همانطور که دادستان منطقه تصریح کرده است، مستقل از تحقیقات ترامپ در جاهای دیگر است.

تا جایی که این کار به ما تبدیل شده است، ما قصد همکاری داریم، اما موضع ما کاملاً ساده است که ما اختیاری بر وزارت دادگستری نداریم.