انتظار می رود طوفان بزرگ فلوریدا ساحل شرقی را درنوردد و بادهای خطرناک و باران احتمالی سیل به همراه داشته باشد.


شهرهای امتداد ساحل شرقی خود را برای یک سیستم طوفانی بزرگ آماده می کنند که انتظار می رود باران سیل آسا، وزش باد شدید و رعد و برق شدید رخ دهد.

این سیستم آخر این هفته فلوریدا و کارولینای جنوبی را تحت تأثیر قرار داد و انتظار می‌رود تأثیرات آن تا دوشنبه ادامه داشته باشد.

به گفته سرویس ملی هواشناسی خلیج تامپا، باران روز شنبه باعث جاری شدن سیل ساحلی در منطقه خلیج تامپا شد.

تصویر: آوار و درختان نخل در بادهای تند و باران در فلوریدا می وزند
آوارها و درختان نخل روز جمعه در وزش باد و باران در پارک Matheson Hammock در کورال گیبلز، فلوریدا، می وزند.ربکا بلک ول / AP

به گزارش PowerOutage.us، بیش از 33000 مشتری در ایالت تا ظهر یکشنبه بدون برق بودند، اما با شروع بازسازی برق، این تعداد به شدت کاهش یافت.

شرکت فلوریدا پاور و لایت، بزرگترین شرکت برق ایالت، در یک گزارش اعلام کرد ایکس پس از صبح یکشنبه که خدمه آن در طول شب مقداری برق را به مشتریان بازگرداندند و تلاش‌های بازسازی را در طول روز ادامه خواهند داد. این سازمان از ساکنان خواست تا از خطوط برق قطع شده و آب راکد دوری کنند.

بیش از 8000 مشتری نیز از روز یکشنبه در کارولینای جنوبی با قطع برق مواجه هستند. بزرگترین تامین کننده برق آن، Santee Cooper، در این مورد اظهار داشت ایکس که خدمه آن هر زمان که ایمن باشد در حال کار بر روی خاموشی ها هستند.

به گزارش سرویس آب و هوای ملی چارلستون، که هشدار سیل ناگهانی و سیل ساحلی را صادر کرده است. NWS اشاره کرد که جزر و مد در بندر چارلستون همچنان در حال افزایش است – بالاترین جزر و مدی است که ثبت شده است که با یک سیستم گرمسیری مرتبط نیست.

بارش شدید باران همچنین منجر به بسته شدن چندین جاده در مرکز شهر شده است و اداره پلیس چارلستون از رانندگان خواسته است در صورت امکان از جاده ها دوری کنند.

ویدئوهای گرفته شده از Myrtle Beach و Cherry Grove در کارولینای جنوبی سیل خیابان ها و باد شدید را نشان می دهد. اندرو السویک، تعقیب کننده طوفان، این ویدئوها را در X به اشتراک گذاشت و نوشت که بادها بوده اند ماشینش را تکان می دهد.

او می‌گوید: «بیشتر مکان‌ها شبیه این هستند گفت در یکی از ویدیوها “آب بسیار بالا می آید.”

در شهر نیویورک، اداره حمل و نقل متروپولیتن در حال آماده سازی خدمه برای باران شدید و وزش باد شدید است که انتظار می رود یکشنبه شب بیاید، که ممکن است نیاز به برداشتن درختانی باشد که از روی ریل قطار می افتند.

از ساعت 10 بعد از ظهر یکشنبه و تا ساعت 2 بعدازظهر دوشنبه، MTA تریلی های خالی تراکتور و کامیون های پشت سر هم در پل ها و تونل ها را ممنوع می کند.

این شهر همچنین یک توصیه مسافرتی برای یکشنبه و دوشنبه صادر کرده است و نسبت به وقوع سیل احتمالی ساحلی تا 1 یا 2 فوت تا یکشنبه شب هشدار داده است.

شهردار اریک آدامز در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «با بارش‌های قابل‌توجه و بادهای شدید پیش‌بینی‌شده برای این یکشنبه تا دوشنبه، ما می‌خواهیم به نیویورکی‌ها یادآوری کنیم که هوشیار باشند، پیش‌بینی را بررسی کنند و آماده باشند.» «اگر چیزهای شلی در بیرون دارید، اکنون زمان خوبی است تا قبل از شروع باد، آنها را ایمن کنید. مردم در مناطق کم ارتفاع و زهکشی ضعیف باید اقدامات احتیاطی بیشتری را انجام دهند.

بخش‌هایی از مین نیز در انتظار باران شدید است. سرویس ملی هواشناسی پورتلند و گری پیش بینی “بارندگی قابل توجه” یکشنبه شب تا دوشنبه در سراسر کوه ها و کوهپایه ها، منجر به بالا آمدن رودخانه هایی می شود که از این کوه ها سرازیر می شوند.

سرویس هواشناسی انتظار بادهای شدید و بالقوه مخرب را دارد روز دوشنبه نیز تحویل بگیرید. سیلاب سواحل روز دوشنبه در هنگام جزر و مد امکان پذیر است و احتمال وقوع سیل بیشتر در مناطق داخلی ناشی از بارش باران و ذوب برف وجود دارد.