ایالت کالیفرنیا برای مقابله با سیل و برف کوهستانی ناشی از دو طوفان


به گفته کارشناسان پیش بینی، باران روز چهارشنبه به سمت منطقه خلیج سانفرانسیسکو در حال حرکت بود و بادهایی با سرعت 50 مایل در ساعت به ثبت رسید، زیرا بخش های وسیعی از کالیفرنیا در حال آماده شدن برای دو طوفان است که می تواند جاده ها را سیل کند و یک پایی برف کوهستانی را بیاورد.

سرویس ملی هواشناسی منطقه اعلام کرد وزش باد با سرعت 70 مایل در ساعت در جاده آتش سوزی در شهرستان مارین در شمال سانفرانسیسکو ثبت شده است.

بیش از 20 میلیون نفر برای اولین بار از دو طوفان “رودخانه جوی” زیر نظر سیل بودند.

بادهای مخرب، به ویژه در شمال کالیفرنیا، می تواند خطوط برق را از بین ببرد، اما سیل نگرانی اصلی بود.

رابرت هارت، هواشناس خدمات ملی هواشناسی در منطقه غربی ایالات متحده، در نشستی در روز چهارشنبه گفت: «تأثیرات اصلی این اولین سیستم طوفانی واقعاً تأثیرات زیادی از باران شدید خواهد بود».

انتظار می‌رفت لس‌آنجلس پنج‌شنبه شاهد حدود 2 اینچ باران باشد، و در سن دیگو، که هنوز پس از سیل‌هایی که در 22 ژانویه رخ داد و جنوب کالیفرنیا پس از مرطوب‌ترین روز ژانویه در تاریخ، در حال بهبودی است، ممکن است یک و نیم اینچ بارندگی کند. ایستگاه های خدمات هواشناسی گفت.

اما وزارت جنگلداری و حفاظت از آتش کالیفرنیا، که با نام Cal Fire نیز شناخته می شود، روز چهارشنبه در هشدار به ساکنان برای آماده شدن گفت: “انتظار می رود این اثرات در سراسر ایالت باشد.”

سرویس هواشناسی در توصیه ای اعلام کرد که در سیرا نوادا، بین 8 تا 18 اینچ برف می تواند بالای 7000 فوت و تا 8 اینچ کمتر از آن ببارد.

دولت در دریاچه جنوبی تاهو، شهری با ارتفاع حدود 21000 فوتی در فیسبوک گفت: «فقط در صورت لزوم از روی گردنه های کوهستانی سفر کنید. میزان بارش برف می تواند 2 اینچ در ساعت باشد.

به گفته سرویس هواشناسی، شدیدترین باران در منطقه لس آنجلس درست به موقع برای رفت و آمد صبح پنجشنبه، از حدود ساعت 5 صبح تا 11 صبح، پیش بینی می شود. حدود 2 اینچ برای کل منطقه محتمل است.

پیش بینی می شود که در سن دیگو، شدیدترین باران از ساعت 9 صبح پنجشنبه و تا بعد از ظهر آغاز شود.

باران در جنوب کالیفرنیا نیز می تواند در پایان مفید باشد در حالی که سن دیگو، که در طوفان های اخیر رخ داده است، به میزان بارندگی عادی برای این زمان از سال بازگشته است، بسیاری از مناطق اینگونه نیستند.

الکس تاردی، هواشناس ارشد سازمان هواشناسی در سن دیگو، روز دوشنبه در یک نشست ویدئویی گفت: «بسیاری از جنوب غربی، کالیفرنیای جنوبی، هنوز بسیار پایین‌تر از حد نرمال است.

تاردی گفت دو طوفان در راه است.

وی گفت: اولین بار در این هفته سریعتر خواهد بود و مهمترین رویداد بارشی است، در حالی که دوشنبه و سه شنبه کندتر خواهد بود. هر دو به اصطلاح رودخانه های جوی هستند که پیش بینی ها آنها را به عنوان مناطق طولانی و باریک در جو توصیف می کنند که بخار آب را انتقال می دهند.

به گفته دپارتمان منابع آب کالیفرنیا یا DWR، برف بسیار مورد نیاز است زیرا زمستان های ال نینو باعث کاهش 40 درصدی سطح برف سیرا در مقایسه با میانگین در این زمان از سال شده است.

دکتر مایکل اندرسون، ایالتی، «بسیاری از این طوفان‌ها همچنین گرم‌تر از حد متوسط ​​بوده‌اند و باران بیشتر و برف کمتری تولید کرده‌اند، که فاصله زیادی با برف تقریباً رکورددار سال گذشته دارد و بار دیگر نشان می‌دهد که کالیفرنیا چگونه می‌تواند از یک افراط به دیگری در نوسان باشد». اقلیم شناس با DWR در یک بیانیه مطبوعاتی در روز سه شنبه گفت.

تصویر: تابلویی درباره سیل احتمالی در دهکده کاپیتولا هشدار می دهد
تابلویی در مورد سیل احتمالی در روستای Capitola در روز چهارشنبه در Capitola، کالیفرنیا هشدار می دهد. نیک کوری / AP

دفتر وی گفت که فرماندار کالیفرنیا، گاوین نیوسام، عصر روز سه شنبه یک مرکز عملیات ایالتی را برای پاسخ به طوفان ها و هماهنگی تلاش ها فعال کرد.

برایان فرگوسن، معاون مدیر ارتباطات بحران و امور عمومی در دفتر خدمات اضطراری ایالتی، طوفان را “تهدیدی مهم” برای ساکنان کالیفرنیا خواند و گفت که اثرات آن به طور گسترده احساس خواهد شد.

او گفت: «تصادفات از ساحل شمالی، تقریباً نزدیک مرز اورگان، تا سن دیگو به سمت مرز ما با مکزیک گسترش می‌یابد».

دفتر فرماندار گفت که ممکن است وزش باد در کوه ها با سرعت 60 تا 70 مایل در ساعت وجود داشته باشد و در چند هفته آینده “بارش بیش از حد نرمال در سراسر ایالت احتمالا” خواهد بود، به ویژه در جنوب کالیفرنیا.

مجموعه ای از رودخانه های جوی سال گذشته باران و جاری شدن سیل در بخش هایی از کالیفرنیا را به همراه آورد.

در طی طوفان های ماه مارس، دو گردباد در جنوب کالیفرنیا رخ داد، از جمله یکی در شهر مونتبلو در منطقه لس آنجلس. این قوی ترین گردبادی بود که از سال 1983 در منطقه شهری لس آنجلس رخ داد.