رئیس امنیت می گوید که شاهزاده هری و مگان توسط تعقیب و گریز پاپاراتزی ها “تکان داده” شدند


مقامات پلیس گفتند که این زوج در مراسم اهدای جوایز «Women of Vision» شرکت کرده بودند و حدود ساعت 10 شب سالن زیگفلد نیویورک را ترک کردند.

این اولین رویداد عمومی بود که هری و مگان از زمان تاجگذاری پادشاه چارلز سوم در آن شرکت کرده بودند، که دوشس در آن شرکت نکرد.

جولیان فیلیپس، معاون کمیسر اطلاعات عمومی اداره پلیس، گفت که افسران “به تیم امنیتی خصوصی برای محافظت از دوک و دوشس ساسکس کمک کردند.”

بودا گفت گروهی که آنها را تعقیب می‌کردند «به‌طور تهاجمی و بد رانندگی می‌کردند». او افزود که آنها “ما را تعقیب می کنند تا بفهمند کجا اقامت داریم.” وی افزود: برخی خودروها در تلاش بودند تا از آنها عبور کنند و دو خودروی جلوتر نیز برای کاهش سرعت تردد تلاش می کردند.

اگر چه این تعقیب و گریز با سرعت بالا نبود، اما بودا گفت: «آنها بی پروا بودند.» او افزود که آنها به ایستگاه 19 پلیس نیویورک رفتند.

ادعاهای این زوج توسط یکی از آژانس های تصویری، Backgrid USA Inc. مورد مناقشه قرار گرفت، که در بیانیه ای گفت که “عکس ها و فیلم های رویدادهای شب گذشته را از چهار عکاس آزاد دریافت کرده است که سه نفر از آنها در ماشین بودند و یکی از آنها دوچرخه سواری.»

آنها هیچ قصدی برای ایجاد ناراحتی یا آسیب نداشتند، زیرا تنها ابزار آنها دوربین هایشان بود. برخی از عکس‌ها حتی مگان مارکل را در حال لبخند زدن در داخل تاکسی نشان می‌دهند.»

در این بیانیه آمده است: «عکاس‌ها گزارش می‌دهند که یکی از چهار خودروی شاسی‌بلند اسکورت امنیتی شاهزاده هری به گونه‌ای رانندگی می‌کرد که می‌توان آن را بی‌احتیاطی تصور کرد. -برخورد یا نزدیک به تصادف در طول این حادثه. عکاسان گزارش داده اند که این زوج در هیچ نقطه ای در خطر نبوده اند.»

شاهزاده هری و همسرش، مگان، بعد از یک رویداد خیریه در نیویورک، عصر سه شنبه 16 می 2023، در ماشین خود توسط عکاسان تعقیب شدند.
سوخچارن سینگ راننده تاکسی شهر نیویورک گفت که این زوج به او 50 دلار انعام دادند. دیوید آر مارتین / AP

در ایستگاه پلیس، تیم این زوج یک تاکسی را که سانی سینگ 37 ساله از کوئینز هدایت می‌کرد، سرنگون کردند. سینگ روز چهارشنبه گفت که آنها می‌خواستند بلند شوند که یک کامیون زباله جلوی آنها آمد و مانع از حرکت آنها شد و به عکاسان تعقیب کننده فرصت کافی برای جمع شدن در اطراف مهمانی داد.

او افزود، به جای رفتن به مقصد نهایی، آنها به سادگی در اطراف محله رانندگی کردند و قبل از اینکه هری و مگان از تاکسی در ایستگاه پلیس پیاده شوند و به ماشین خود برگردند، کرایه 17.80 دلاری را دویدند. سینگ گفت، آنها کرایه را پرداخت کردند و 50 دلار انعام گذاشتند.

به گفته کتی نیکول، یکی از همکاران سلطنتی NBC News، برای هری، این حادثه به دلیل اتفاقی که برای مادرش پرنسس دایانا، که در سال 1997 در حالی که توسط پاپاراتزی ها تحت تعقیب قرار می گرفت در پاریس جان باخت، “به وضوح برای او بسیار محرک خواهد بود”.

او روز چهارشنبه گفت: «او قبلاً در مورد نفوذ دوربین‌ها صحبت کرده بود، اینکه چگونه کلیک کردن دوربین‌ها بر او تأثیر تحریک‌کننده‌ای دارد» و افزود: «می‌توان تصور کرد که او در آن لحظه کاملاً ترسیده و مطمئناً تهدید شده بود.»

سرویس جاناتان کمک کرد.