باغ وحش دالاس توسط یک مرگ، یک فرار، یک دزدی تکان خورد


مجموعه ای از جنایات ادعایی که در هفته های اخیر باغ وحش دالاس را تکان داده اند، صنعت را نیز گیج کرده است.

مایکل رنر، استاد زیست شناسی و روانشناسی در دانشگاه دریک در آیووا و هماهنگ کننده برنامه علمی باغ وحش و حفاظت از آن می گوید: «من باغ وحشی را نمی شناسم که در معرض این نوع عجیب و غریب قرار گرفته باشد.

او گفت: «مردم تا حد زیادی مات و مبهوت هستند. “آنها به دنبال الگویی هستند که آنها را به یک توضیح سوق دهد.”

وقایع در 13 ژانویه آغاز شد، زمانی که یک پلنگ ابری در زیستگاهش گم شده بود. در روزها و هفته های بعد، شکافی در محوطه میمون لانگور پیدا شد، یک کرکس در حال انقراض مرده پیدا شد و ظاهراً یک جفت میمون امپراتور تامارین به سرقت رفت.

تام اشمید، مدیر عامل و رئیس باغ وحش و آکواریوم کلمبوس، گفت که چیزی شبیه به آن ندیده است.

او گفت: «این غیرقابل توضیح است. من نمی توانم در طول بیش از 20 سال حضورم در این رشته به چنین وضعیتی فکر کنم.

بیشتر در مورد قسمت های مرموز باغ وحش دالاس

باغ وحش دالاس در حالی که در حال تلاش برای درک این موضوع هستند، نوید “تغییرات قابل توجه” را در امنیت تأسیسات می دهد تا از تکرار هر چیزی از این دست جلوگیری کند.

مقامات روز جمعه یک بازدیدکننده 24 ساله باغ وحش را به سه مورد از جمله دزدی دو میمون امپراتور تامارین مرتبط کردند. دیویون اروین روز پنجشنبه دستگیر شد و به اتهام سرقت و ظلم به حیوانات متهم شد.

بلا و فین، تامارین ها، سه شنبه در کمد خانه خالی پیدا شدند.

پلیس دالاس، با کمک اداره پلیس لنکستر، دو میمون تامارین گم شده را از باغ وحش دالاس در خانه ای متروکه در لنکستر پیدا کرد.  تصویر یکی از حیواناتی است که هنوز داخل کمد خانه است.  میمون ها به باغ وحش بازگردانده شده اند.
یکی از دو میمون تامارین گم شده از باغ وحش دالاس در کمد خانه ای خالی در لنکستر.اداره پلیس دالاس از طریق توییتر

اداره پلیس دالاس گفت که ایروین همچنین با اتهام سرقت در ارتباط با فرار نوا، پلنگ ابری روبرو است. اروین به حادثه مربوط به میمون‌های لنگور “ارتباط” دارد، اما در آن پرونده متهم نشده است.

نه پلنگ، نه نوا و نه لنگور زخمی نشدند.

اروین همچنین در قتل 21 ژانویه پین، یک کرکس 35 ساله که با لپت روبه‌رو بود، متهم نشده است که مقامات باغ‌وحش آن را «زخم غیرمعمول» توصیف کردند.

کریستین لومان، سخنگوی پلیس دالاس روز جمعه به خبرنگاران گفت که احتمال اتهامات بیشتری وجود دارد.

مقامات انگیزه ای را مشخص نکرده اند، اما لومان گفت که بازرسان معتقدند اروین قبل از دستگیری قصد جنایت دیگری را داشت. یکی از کارکنان آکواریوم جهانی دالاس پس از اداره پلیس به مقامات او هشدار داد یک عکس منتشر کرد شخصی که می خواستند در رابطه با حیوانات گم شده با او صحبت کنند. ایروین از یک کارمند در مورد «وسایل و راه‌های شکار حیوانات»، بر اساس سوگندنامه پلیسی که از حکم دستگیری او پشتیبانی می‌کرد، سؤال کرد.

گرگ هادسون، رئیس و مدیر عامل باغ وحش دالاس، روز جمعه گفت که ایروین برای باغ وحش دالاس کار نکرده و داوطلب نشده بود و به عنوان مهمان به آن دسترسی داشت.

هادسون به خبرنگاران گفت: «این سه هفته باورنکردنی برای همه ما اینجا در باغ وحش بوده است. اتفاقی که اینجا افتاده بی‌سابقه است.»

سه بریدگی، سه زیستگاه

اشمید گفت، وقتی در باغ‌وحش‌ها همه چیز اشتباه پیش می‌رود، این حوادث معمولاً منزوی می‌شوند و احتمالاً شخصی تلاش می‌کند حیوانی را به خانه ببرد یا به یک زیستگاه دسترسی پیدا کند.

اشمید گفت: «این خیلی غیر معمول نیست. این واقعیت که آنها رویدادهای متعددی داشته اند این موضوع را بیش از پیش نگران کننده می کند.”

مقامات دالاس جزئیات کمی در مورد این حوادث ارائه کرده‌اند، اگرچه موضوع مشترک بین سه مورد از آنها – پلنگ، میمون‌های تامارین و میمون‌های لانگور – بریدگی‌هایی بود که در زیستگاه‌های مش سیمی که حیوانات را در خود جای داده بودند، یافت شد. مقامات گفتند که آنها عمدی به نظر می رسیدند.

سخنگوی باغ وحش گفت که پین ​​در یک زیستگاه در فضای باز زندگی می کرد. علت مرگ کرکس در حال انقراض مشخص نشده است.

پلنگ ابری نوا در باغ وحش دالاس در سپتامبر 2021.
پلنگ ابری نوا در باغ وحش دالاس در سپتامبر 2021.باغ وحش دالاس از طریق فیس بوک

مقامات نگفته اند که از چه نوع ابزاری برای بریدن مش سیم استفاده شده است. پت جانیکوفسکی، طراح قدیمی باغ وحش و مدیر PJA Architects، گفت که این مش معمولاً دارای هفت رشته فولاد ضد زنگ است که به یک طناب بافته شده و به هم بافته می شود.

او گفت: «این واقعاً قوی است. آنقدر قوی است که گوریل بتواند آن را شارژ کند و بکشد و نشکند.

شان استودارد، که شرکت او A Thru Z Consulting and Distributing مش را برای صنعت تامین می کند و بیش از دو دهه با باغ وحش دالاس کار کرده است، گفت که برای ایجاد شکافی به اندازه کافی بزرگ برای جا زدن حیوان، مظنون احتمالاً از پیچ و مهره یا پیچ و مهره استفاده کرده است. برش کابل.

روال های باغ وحش

مقامات نگفته اند که این ابزار چه زمانی ممکن است استفاده شده باشد. در دو مورد – پلنگ و تامارین – باغ وحش گفت که کارکنان صبح متوجه گم شدن حیوانات شدند.

جوی مازولا، که بین سال‌های 2013 تا 2017 به‌عنوان زیست‌شناس دریایی در باغ‌وحش کار می‌کرد، گفت که کارکنان احتمالاً مانند هر صبح و شب متوجه شده‌اند که میمون‌ها و پلنگ‌ها هنگام شمارش حیوانات ناپدید شده‌اند.

کاری استرایبر، سخنگوی باغ وحش گفت که هر دو حیوان شب قبل شناسایی شدند. نوا از بخش عمومی زیستگاه خود، جایی که با خواهرش، لونا زندگی می کند، فرار کرد. استرایبر گفت که مشخص نیست چه زمانی از آن خارج شد.

استرایبر گفت که تامارین ها از فضای نگهداری در کنار زیستگاهشان ناپدید شدند. مازولا چنین فضاهایی را با حیاط خلوت مقایسه می‌کند: منطقه‌ای که احتمالاً از دید بازدیدکنندگان پنهان است و از زیستگاه عمومی حیوانات و مکانی که آنها در شب می‌مانند جدا است.

مشخص نیست که اروین چگونه به فضا دسترسی پیدا کرده است. لومان، سخنگوی پلیس، گفت که مقامات از نحوه بیرون آوردن تامارین توسط اروین آگاه هستند، اما او با استناد به تحقیقات در حال انجام و همچنین استرایبر از اظهار نظر خودداری کرد.

سنجاق کرکس.
سنجاق کرکس.باغ وحش دالاس از طریق NBC دالاس-فورت ورث

دوربین های بیشتر، نگهبانان بیشتر

هادسون گفت که باغ وحش در حال ارائه تدابیر امنیتی است تا اطمینان حاصل شود که “چیزهایی مانند این دیگر تکرار نمی شوند.”

دوربین‌هایی – از جمله برج‌های امانت‌شده از اداره پلیس دالاس – و نگهبان‌های شبانه بیشتری برای نظارت بر زمین‌های 106 هکتاری اضافه شده است. استرایبر گفت که کارکنان دسترسی شبانه برخی از حیوانات را در فضای باز محدود می کنند.

باغ وحش روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: «ایمن سازی یک باغ وحش یک چالش منحصر به فرد است که به دلیل محیط زیست نیازهای خاصی را می طلبد. اغلب تاج درختان گسترده، زیستگاه های وسیع و مناطق پشت صحنه برای نظارت، و ترافیک سنگین مهمانان، پیمانکاران و کارکنان وجود دارد.»

استرایبر گفت که مقامات باغ وحش در حال بحث درباره تغییرات بیشتر با کارشناسان امنیتی هستند.

مشخص نیست که آیا فلزیاب ها روی میز هستند یا خیر. مانند بسیاری از باغ وحش های ایالات متحده، دالاس آنها را ندارد و استرایبر گفت که نمی داند که آیا آنها در حال بررسی هستند یا خیر.

اشمید گفت که امکانات بیشتری در حال بررسی این سیستم ها هستند و باغ وحش کلمبوس آنها را برای محافظت در برابر حوادثی مانند تیراندازی جمعی نصب می کند.

او گفت که رویدادهای دالاس احتمالاً مقامات بیش از 200 باغ وحش معتبر در سراسر ایالات متحده را وادار می کند تا “آنچه را که انجام می دهند” بررسی کنند.

اشمید مطمئن نبود که چگونه این ممکن است رویکرد باغ وحش کلمبوس به امنیت را متزلزل کند، اما او گفت که قبلاً چندین بحث در مورد مراقبت و ایمنی حیوانات وجود داشته است.

رنر، از دانشگاه دریک، امیدوار است که تاکید جدید بر ایمنی و امنیت در دالاس، ماموریت باغ وحش در ایجاد تعاملات معنادار بین حیوانات و بازدیدکنندگان را کاهش ندهد.

او گفت: “ممکن است یک رویکرد استراتژیک وجود داشته باشد که امنیت را بدون فلج کردن باغ وحش یا تخریب تجربه بازدیدکنندگان بهبود بخشد.” “امیدوارم این کاری است که آنها انجام می دهند.”