به گفته مقامات، مرد متهم به قتل 5 همسایه پس از تعقیب و گریز دستگیر شد



به گفته یک مقام مسئول، فردی که گمان می رود متهم به قتل پنج نفر از همسایگانش با تفنگ نیمه اتوماتیک AR-15 در خانه شان در تگزاس باشد، روز سه شنبه توسط ماموران اجرای قانون دستگیر شد.

تاد دیلون، دادستان ناحیه سن جاسینتو گفت که فردی که گمان می رود فرانسیسکو اوروپسا، 38 ساله باشد، در شهر کات اند شوت تگزاس دستگیر شد.

دیلون گفت که مقامات منتظر اثر انگشت هستند تا تایید کنند که فرد دستگیر شده اوروپسا است. او گفت که او به زندان شهرستان مونتگومری منتقل شده و به قتل درجه یک متهم شده است.

اگر تایید شود که او است، این دستگیری به جستجوی گسترده ای که شامل بیش از 250 افسر مجری قانون، FBI و 80000 دلار برای اطلاعات بود، پایان می دهد.

کات اند شوت شهری با حدود 1000 نفر جمعیت در شرق کونرو، در حدود 16 مایلی شرق منطقه کلیولند که در آن قتل ها رخ داده است.

دفتر کلانتر شهرستان سن جاسینتو گفت که این دستگیری چهار روز پس از کشتار جمعه شب انجام می شود که در آن اوروپسا به خانه ای در منطقه تریلز اند در کلیولند، در حدود 45 مایلی شمال هیوستون رفت و تیراندازی کرد.

گفته می شود که اوروپسا پس از یک بار به سمت همسایگان آتش گشود مقامات می گویند که گلوله هایی که از ملک مجاورش می آید، یک نوزاد را از خوابیدن باز می دارد.

همسر ویلسون گارسیا از او خواست که به محل سکونت اوروپسا برود و از او بپرسد که آیا تیراندازی را متوقف می کند یا تیراندازی را حرکت می دهد.

گارسیا گفت که این درخواست غیرمنطقی به نظر نمی رسید، زیرا آنها با اوروپسا روابط خوبی داشتند.

بنابراین ما رفتیم و به آن مرد گفتیم لطفاً تیراندازی را متوقف کند یا به تیراندازی دورتر از خانه ادامه دهد. گارسیا به ان‌بی‌سی نیوز گفت، اما او در پاسخ گفت که در ملکش است و می‌تواند هر کاری که می‌خواهد انجام دهد.

من گفتم، “باشه، خوب است. گارسیا گفت: “این ملک شماست، اما می توانید لطفاً دورتر بروید یا آن را رد کنید، فقط همین.” سپس او شروع به توهین به ما کرد و ما به او گفتیم که داریم پلیس را صدا می کنیم.

قربانیان که گمان می رود همگی از هندوراس باشند، به شرح زیر شناسایی شده اند: دانیل انریکه لاسو 9 ساله. سونیا آرژانتین گوزمن، 25 ساله; دیانا ولاسکز آلوارادو، 21 ساله; جولیسا مولینا ریورا، 31 ساله; و خوزه جاناتان کازارز، 18 ساله.

گارسیا لاسو را پسرش و گوزمان را همسرش و مادر بچه را معرفی کرده است.

مقامات گفتند که چهار قربانی بزرگسال در صحنه فوت کردند و پسر 9 ساله در بیمارستان جان باخت. کپر گفت که سه کودک دیگر در خانه پیدا شدند و ممکن است توسط دو زن که جسدشان را روی آنها پوشانده بودند نجات یافته باشند. کلانتر گفت که او معتقد است در این حمله 15 گلوله شلیک شده است.

فرماندار گرگ ابوت روز یکشنبه در یک کنفرانس خبری گفت که فرد مسلح چهار بار از آمریکا اخراج شده و به طور غیرقانونی به تگزاس بازگشته است.

هنوز مشخص نیست که چگونه اوروپسا چند روز از پلیس فرار کرد.

مقامات روز شنبه گفتند که آنها معتقدند مظنون را در یک منطقه جستجوی 2 مایلی دارند، اما بعداً گفتند که او ممکن است از پشت توری عبور کرده باشد. جستجوگران روز شنبه تلفن همراه و مقداری از لباس های مظنون را پیدا کردند، اما سگ های ردیاب عطر در نهایت رد او را گم کردند.

کپر همچنین گفت که مقامات تفنگ مورد استفاده در این حمله را ضبط کردند، اما ممکن است مظنون همچنان به یک اسلحه دستی مسلح بوده باشد.

بیلبوردهای دیجیتال چهره اوروپسا را ​​نشان می دادند و جایزه را تبلیغ می کردند. اف‌بی‌آی گفت که مجریان قانون در حال تجزیه و تحلیل «صدها قطعه اطلاعات از سراسر جهان» در ادامه تعقیب و گریز هستند.

در اول ماه مه، یک نکته باعث شد که پلیس در شهرستان مونتگومری، در غرب کلیولند، یک خط چوب را جستجو کند. کلانتر شهرستان مونتگومری گفت که مدارس در این منطقه همه را به داخل خانه منتقل کردند، اما هیچ کس در منطقه اوروپسا نبود.

مجموعه ای از آژانس ها در جستجوی Oropesa از جمله FBI Houston، مارشال های ایالات متحده، گروه ضربت مجرمان خشونت آمیز ساحل گلف، وزارت ایمنی عمومی تگزاس و تکاوران تگزاس کمک کردند.

این یک است در حال توسعه داستان. لطفا برای بهروزرسانی دوباره بررسی کنید.