نوادگان نمادهای حقوق مدنی در کاخ سفید برای گردهمایی تاریخی ماه تاریخ سیاهان متحد شدند



کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، به نوادگان برخی از برجسته‌ترین رهبران حقوق مدنی از دهه‌های 1950 و 1960 و دیگر شخصیت‌های تاریخی بنیادی که روز سه‌شنبه در کاخ سفید گرد هم آمدند، سخنرانی کرد و برخی برای اولین بار در یک اتاق گرد هم آمدند.

قرار بود خانواده‌های فردریک داگلاس، هریت تابمن، بوکر تی واشنگتن، آیدا بی. ولز، مالکوم ایکس، رزا پارکس، امت تیل، و توماس جفرسون و سالی همینگز، در میان دیگران شرکت کنند.

هریس از نوادگان «قهرمانان خارق‌العاده آمریکایی» که به گفته او وعده ملت و قانون اساسی را تجسم می‌کنند، تمجید کرد.

هریس روز سه شنبه گفت: «آنها باتوم را به ما سپرده اند.

استفان کی. بنجامین، مدیر دفتر مشارکت عمومی کاخ سفید، هریس را دنبال کرد تا ابتکارات دولت، از جمله یک فرمان اجرایی مرتبط با مسئولیت‌پذیری پلیس و امضای جو بایدن، قانونی را برای تبدیل روز ژوئن به تعطیلات فدرال، مرور کند.

نوادگان، همانطور که این گروه خود را می نامند، در حالی که رویداد ماه تاریخ سیاه را به میزبانی دولت بایدن هریس جشن می گیرند، به میراث خانوادگی خود ادای احترام خواهند کرد.

جاشوا جوردیسون، یکی از هماهنگ کنندگان پشت صحنه The Descendants، گفت که بحث برای گرد هم آوردن این گروه چندین سال پیش آغاز شد.

او گفت: “این شگفت انگیز بود که بسیاری از آنها هرگز ملاقات نکرده بودند.”

سازمان دهندگان گفتند که دعوت نامه ها برای سایر خانواده های سرشناس ارسال شد، اگرچه برخی به دلیل برنامه ریزی و عوامل دیگر نتوانستند در آن شرکت کنند.

کنت بی. موریس جونیور، از نوادگان فردریک داگلاس و همسر اولش، «با حمل وزن اجدادی تاریخ بر دوش‌مان، فرزندان توانایی منحصربه‌فردی برای رهبری ملت ما در روحیه همکاری و اجتماع بسیار مورد نیاز دارند.» آنا موری داگلاس به NBC News گفت.

موریس گفت: «این رویداد تاریخی آغازی است برای ادغام خانواده‌های The Descendants و رهبران و سازمان‌های همفکر برای تسریع تغییرات مثبت اجتماعی متحول کننده در میان مهم‌ترین چالش‌هایی که کشور ما با آن مواجه است.

او گفت که موریس از نوادگان بوکر تی واشنگتن است که در دهه 1940 به خانواده‌هایش ازدواج کرد.

کار موریس و کار مادرش، نتی واشینگتن داگلاس، از طریق سازمان غیرانتفاعی که او یکی از بنیانگذاران آن بود، یعنی طرح های خانواده فردریک داگلاس، حول محور ضد نژادپرستی و حقوق بشر متمرکز شده است. اما او تاکید کرد که در حالی که به سازماندهی این گردهمایی کمک کرده است، این موضوع مربوط به یک فرد یا خانواده نیست. “این یک همکاری برابر است. همه با هم می آییم.»

ارنستین «تینا» مارتین وایات، نوه نبیره هریت تابمن است. ساکن واشنگتن دی سی میزبان جشن سالانه روز هریت تابمن در این منطقه است تا به مردم در مورد کمک های جد مشهورش آموزش دهد. او گفت که از ملاقات با نوادگان مبارزان آزادیخواه “هیجان زده” است.

نزدیک به 100 مهمان دیگر نیز انتظار می رود در این مراسم شرکت کنند. موریس از جمله کسانی است که انتظار می رود در مراسم پذیرایی کاخ سفید به همراه چند تن از اعضای گروه سیاه پوستان کنگره و مقامات دولتی سخنانی را بیان کند.

فراتر از گردهمایی رسمی، یک سری فعالیت برای خانواده های اولاد در هر دو روز سه شنبه و چهارشنبه در منطقه برگزار می شود. انتظار می رود برنامه سفر آنها شامل توقف در ساختمان کنگره ایالات متحده، یادبود لینکلن، دادگاه عالی و بازدید از موزه ملی تاریخ و فرهنگ آمریکایی آفریقایی تبار اسمیتسونیان، و همچنین شام و فرصت هایی برای گفتگوی گروهی باشد.

برای اطلاعات بیشتر از NBC BLK، برای خبرنامه هفتگی ما ثبت نام کنید.