دفتر دموکرات نیوهمپشایر با نمادهای یهودستیزی و برتری طلبی سفیدپوستان تخریب شد


دفتر کانتی بلکنپ حزب دموکرات نیوهمپشایر با نمادها و پیام های یهودستیزانه و برتری طلبانه سفیدپوستان در میان گزارش های گروه های دیده بان مبنی بر افزایش حوادث یهودستیزی و دیگر سوگیری ها در ایالات متحده مورد تخریب قرار گرفت.

ریموند باکلی، رئیس حزب ایالتی در نامه ای گفت که دموکرات ها از کشف اخیر گرافیتی های یهودی ستیز و برتری طلبانه سفیدپوستان در دفتر لاکونیا خشمگین و وحشت زده شده اند. بیانیه صبح پنجشنبه

باکلی گفت: “افزایش مستند این جنایات نفرت در اینجا در نیوهمپشایر هشدار دهنده و غیرقابل قبول است.” ما باید در هر مرحله با این ایدئولوژی پلید مقابله کرده و آن را به چالش بکشیم. ما در همبستگی تزلزل ناپذیر با جامعه یهودی و همه کسانی که هدف این اعمال نفرت انگیز قرار گرفته اند، ایستاده ایم.

دفتر شهرستان بلکنپ حزب دموکرات نیوهمپشایر در لاکونیا.
دفتر شهرستان بلکنپ حزب دموکرات نیوهمپشایر در لاکونیا.نقشه های گوگل

به گفته متیو کانفیلد، رئیس پلیس لاکونیا و کالین بوث، مدیر ارتباطات حزب دموکرات نیوهمپشایر، این خرابکاری شامل صلیب‌های شکسته و یک لجن ضدیهودی بود که با اسپری در کنار مقر این گروه نقاشی شده بود. پوسترهایی نیز کشف شد که در کنار ساختمان چسبانده شده بودند که ستاره داوود را با چاقو در آن نشان می داد و همچنین تئوری های توطئه درباره یهودیان و حملات تروریستی 11 سپتامبر را نشان می داد.

جانا دیویس، رئیس کمیته دموکراتیک شهرستان بلکنپ، به NBC News گفت که او معتقد است که آنها به دلیل پستی در صفحه فیس بوک این گروه هفته گذشته در مورد رویدادی در کنیسه محلی برای بزرگداشت کریستال ناخت هدف قرار گرفتند.

بوث گفت که حزب ایالتی نمی داند چه کسی مسئول خرابکاری اموال است و افزود که حزب دموکراتیک نیوهمپشایر به دفتر دادستان کل ایالت در مورد آنچه پیدا شده است با این امید که می توان این حادثه را به عنوان جنایت ناشی از نفرت و نفرت بررسی کرد، اطلاع داد. به سرعت حل شد

مایکل گاریتی، سخنگوی دادستان کل جان فورملا، گفت که دفتر دادستان کل از این حادثه آگاه است و با اداره پلیس لاکونیا همکاری می کند.

گاریتی گفت: «جنایت ناشی از نفرت و نقض حقوق مدنی جایی در نیوهمپشایر ندارد. دفتر دادستان کل متعهد به همکاری با شرکای محلی، ایالتی و فدرال ما برای شناسایی این اعمال و عاملان آنها و پیگیری اقدامات تا حد ممکن است.»

نماینده کریس پاپاس، DN.H.، به وندالیسم یهودستیزانه در X واکنش نشان دادوی گفت: “امشب به همه دوستانم در لاکونیا فکر می کنم. این وندالیسم یهودی ستیزانه بخشی از افزایش حملات نفرت انگیز علیه جامعه یهودی در سراسر کشور است. به سادگی جایی برای تعصب و نفرت در جامعه ما وجود ندارد و ما باید با یک صدا صحبت کرد تا آن را محکوم کند.”

کریستوفر رای، رئیس اف بی آی اخیراً در برابر کنگره در مورد افزایش یهودی ستیزی و افراط گرایی داخلی در پی حمله حماس در 7 اکتبر به اسرائیل و درگیری های بعدی در غزه شهادت داد. او با استناد به آمارهای دولتی، گفت که یهودیان در آمریکا «حدود 60 درصد از جنایات و حوادث ناشی از نفرت مبتنی بر مذهبی» را متحمل می شوند، علیرغم اینکه تنها 2.4 درصد از مردم آمریکا را تشکیل می دهند.